Gå til innhold
Hundesonen.no

Renovering av hus fra 1800-tallet


Zitka
 Share

Recommended Posts

Siden det er en del sonenfolk som synes oppussing er artig, tenkte jeg å dele mitt store prosjekt for tiden..

Ja, det startet med en liten oppussing, men merkelig nok så er det ikke gull alt som glitrer og det hele endte med en real renovering.. Særlig når flere har den tankegangen at når man først har gjort det, så kan man jo like godt gjøre det også :whistle: Sinnasnekkern hadde definitivt hatt en ting eller to og fortalt oss hvis han fikk muligheten :aww:

Men i alle fall.. Jeg har i dag laget en blogg der jeg tenkte jeg skulle prøve å samle noen bilder, tanker og planer om hvordan ting har vært og blir. Så hvis dere ønsker å følge med, så finner dere bloggen her:

http://oppussing.blogg.no

Endret av Krutsi
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med oppussingsblogg! Har ikke lest alt ennå, tenkte bare å si at på lakkerte tregulv vises hundeklomerker veldig mye bedre enn på oljete. Oljebehandlet tre blir ikke stripete på samme måte som lakkert, de blir preget av "levd liv" men det synes ikke jeg gjør noe. Hvis du foretrekker blanke, feilfrie flater bør du gå for lakk, men da har du en jobb med å hindre klomerker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg følte vi hadde og gjorde mye med vårt hus fra 1884-86, hoho :D

Masse lykke til! Jeg skal følge med :)

Jeg tror eneste grunnen til at jeg klarer å holde meg positiv, er fordi jeg ikke klarer å se alt arbeidet som krever :lol: Hadde jeg og gubben i tillegg hatt litt samarbeidsproblemer og en haug me unger, så hadde dette sikkert vært et prosjekt for sinnasnekkern :lol:

og takk :)

Gøy med oppussingsblogg! Har ikke lest alt ennå, tenkte bare å si at på lakkerte tregulv vises hundeklomerker veldig mye bedre enn på oljete. Oljebehandlet tre blir ikke stripete på samme måte som lakkert, de blir preget av "levd liv" men det synes ikke jeg gjør noe. Hvis du foretrekker blanke, feilfrie flater bør du gå for lakk, men da har du en jobb med å hindre klomerker!

Jeg foretrekker et gulv som jeg kan leve med uten å irritere meg over at det ble stygt fordi lille nurk har løpt litt rundt :lol: Så da blir det nok olje ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror eneste grunnen til at jeg klarer å holde meg positiv, er fordi jeg ikke klarer å se alt arbeidet som krever :lol: Hadde jeg og gubben i tillegg hatt litt samarbeidsproblemer og en haug me unger, så hadde dette sikkert vært et prosjekt for sinnasnekkern :lol:

og takk :)

Hahaha... Mye frustrasjon med mye oppussing ja. Men fy så godt når man er ferdig og forhåpentligvis fornøyd :)

Det værste er tømmeret, irritert meg grønn i huset her at man ikke bare kan flytte litt, og rive litt her og der pga. både bæring og låsing :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha... Mye frustrasjon med mye oppussing ja. Men fy så godt når man er ferdig og forhåpentligvis fornøyd :)

Det værste er tømmeret, irritert meg grønn i huset her at man ikke bare kan flytte litt, og rive litt her og der pga. både bæring og låsing :lol:

Jeg kjenner definitivt på frustrasjonen ja, og stresset.. Vi skulle jo helst ha blitt ferdig mest mulig før fødselen, i alle fall 2. etg :lol:

Men ja, tømmeret er ille innimellom.. Vi skal flytte trappa (idioti egentlig :lol: ), og dermed ha mulighet til å utvide badet, men det betyr at vi må flytte ei dør :lol: For å si det sånn: INGEN har villet tenkt på hvordan vi skal gjøre det enda :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...