Gå til innhold
Hundesonen.no

Kursserie: Lykkes på konkurranse


Recommended Posts

En nytt og unikt konsept innen konkurranselydighet: Lykkes på konkurranse - en kursserie som legger opp til tett oppfølging for at både hund og eier skal føle seg trygge i konkurransesituasjonen og kjenne at de lykkes konkurranser. Kursserien pågår fra april til juni 2014.

Påmelding åpner 1. november. Max 6 hundeplasser. Ved mange påmeldinger på samme tidspunkt blir det trukket plasser.

Kurset inkluderer: Kursbevis, 3 helgekurs, overnatting, treningskonkurranser, teori og diskusjoner, en privattime, oppfølging på konkurranse, "hjemmelekser", oppfølging på nett, og en startpakke med litt småtteri til hund og eier, et kompedie, treningsdagbok ++ I tillegg vil medlemmer av denne satsninggruppen motta gode tilbud på kurs og forhåpentligvis hundeutstyr (vi jobber med sponsoravtaler).

Mer info her:

http://teiens.com/kurs/kursserie-lykkes-pa-konkurranse/

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke satt noe krav til nivå, men det er rettet mot de som virkelig ønsker å konkurrere i LP og komme seg litt oppover i klassene (jeg regner med at få er villige til å betale 9000 for å aktivisere hunden). Kurset passer kanskje best for de som er rundt kl1 nivå og opp til og med elite, men jeg ser nytten av å gå et slikt kurs med en unghund også (for å få en god start på konkurransekarrieren).

Utbyttet blir nok ikke like stort med en liten valp som må lære alle de grunnleggende ferdighetene, så da vil jeg heller anbefale noen helgekurs eller temakurs. Utøvere fra andre sporter kan også få utbytte av å fokusere på å få hunden til å fungere i konkurransesituasjoner, men min snevre kompetanse innen f.eks brukslydighet og rallylydighet gjør at det blir "feil" å fronte dette i denne kursserien, som er rettet mot satsning innen konkurranselydighet. Også med tanke på gruppa som helhet ønsker jeg at deltakerne er skikkelig ivrige på å bli veldig gode i LP.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle kommet nordover og hatt et slik kurs!

Og det gjør jeg gjerne! Men da må jeg finne områder (gjerne et sted der alle kan bo og ha det sosialt under treningssamlingene) og finne ut hvilke stevner det passer å trene på og hvilke stevner som er fine "deby-stevner". Jeg skal se litt på hva jeg kan få til (og må nok samarbeide med en hundeklubb el.l.).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Påmelding åpner tidlig imorgen (her - linken fungerer ikke nå, men vil virke imorgen tidlig) Håper det kommer akkurat 6 påmeldinger så alle får plass :) Blir det mange flere må jeg tilfeldig trekke plasser av de som melder seg på imorgen formiddag, i tillegg til å se om jeg kan sette opp en liknende kursserie til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...