Gå til innhold
Hundesonen.no

Ordinær-frist-dag EFIT

Recommended Posts

Skrevet

Sov lenge, men kl 11 stod jeg opp - og da var det naturligvis rett inn på dogweb arra

2013-10-01113500_zps371158d3.jpg

Videre ordner jeg noen kvitteringer og oppdager hvor mamma har gjemt unna stamtavlen til Ace

2013-10-01130652_zps0847091a.jpg

Ace syntes jeg er kjip, men et okseøre gjør meg populær igjen ;)

2013-10-01130744_zpsb1bcadab.jpg

Planen var å henge opp helgens rosetter, gadd ikke hente hammer - BIR-pokal gjør samme nytten ;)

2013-10-01131921_zps29be5578.jpg

Ferdig, men ikke fornøyd! Har noen andre forslag til hvordan dette kan se noe ryddigere ut??!

2013-10-01132731_zps79ed20aa.jpg

Mer Arra - voffsen mener mor er kjip (like etter godis søk i hagen, glemte å ta bilde) siden han ikke får flere pølsebiter :)

2013-10-01135709_zps1411fab9.jpg

Rydder litt - bildet sier vel hvorfor mine foreldre gleder seg til utstillingen er over ;)

2013-10-01145315_zps37eab180.jpg

Mellom her hentet jeg bilen min fra verksted (liten garantisak) - glemte å ta bilde

Litt senere er jeg på veien

2013-10-01172845_zpsaffb90aa.jpg

Nærmer meg Tønsberg - sammen med hits for kids 4 feirer jeg ny bil med denne klassikeren:

2013-10-01175607_zps5d110b44.jpg

Like før Hønefoss står jeg i kø for asfaltarbeid

2013-10-01190649_zpse997524e.jpg

På Vik hadde jeg spisepause med en kompis jeg kjørte kolonne med til Lillehammer, glemte bilde igjen.

Fremme på Lillehammer - samboer har gjort det koselig å komme hjem :D

2013-10-01215951_zps4790c106.jpg

Litt sulten mens jeg sjekker Arra igjen - innser at mine to øverste hyller er ganske tomme etter et lite opphold hjemme

2013-10-01225750_zps674a04ac.jpg

Ser (litt for mange) serier på senga før jeg tar kvelden - glemte igjen bilde...

---

Har jo ikke fått med all hjelp til påmelding jeg har bedrevet ila dagen, men ble noen mail, fb-meldinger og telefoner kan man si ;) ;)

• Like 6
Skrevet

Herlighet så mye premier! :o

Snill samboer du har :)

Til utstillingen? La meg si det sånn, du så ikke det fulle klesskapet (rundt hjørnet) eller det som står hos andre :P

Den premieveggen er sånn skikkelig kreisi dog lady-vegg, ass! :lol: (Men veeeldig mange fine sløyfer, da...)

Jaaa, det er derfor jeg vil 'rydde litt opp der' eventuelt kaste noe :)

Tenkt litt på å samle NKK rosettene (altså den typen), Flaggfabrikk-typen og øvrige, men da blir det fargerikt fellesskap da :lol:

Skrevet

Litt av en premiesamling, ja! :o Jeg har gjort min tyske samling (LP) ryddigere ved å skaffe en stor eske og kun har de litt spesielle sløyfene fremme (championat, VM, caciob, noen 1.plasser o.l.).

Det er kanskje en idè ja, takk! :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...