Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Det er så kult å få følge dere og Mono! Han virker som en suuperkul kanin. :ahappy: Kanskje han blir litt mindre "masete" på kos når han får en kaninvenn å være sosial med? Er hvertfall utrolig gøy å lære mer om frittgående kanin :D

Men hvordan er han med tanke på reinslighet nå? Er det mye perler og tisseflekker rundt om?

Skrevet

Det er så kult å få følge dere og Mono! Han virker som en suuperkul kanin. :ahappy: Kanskje han blir litt mindre "masete" på kos når han får en kaninvenn å være sosial med? Er hvertfall utrolig gøy å lære mer om frittgående kanin :D

Men hvordan er han med tanke på reinslighet nå? Er det mye perler og tisseflekker rundt om?

Han er 100% renslig. Det hender det er noen få kuler på utsiden av kassa, men det er fordi det henger fast i pelsen når han hopper ut tror jeg. Tiss er bare i doen.

Ikke lukter det noe heller, det er bare høyet som lukter.. vel, høy :)

Skrevet

Han er 100% renslig. Det hender det er noen få kuler på utsiden av kassa, men det er fordi det henger fast i pelsen når han hopper ut tror jeg. Tiss er bare i doen.

Ikke lukter det noe heller, det er bare høyet som lukter.. vel, høy :)

Så bra!! Åh, jeg vil også ha en frittgående innekanin! En dag, en dag.. :ahappy:

Skrevet

Så søt kanin :wub:

Kjenner jeg savner kaniner litt, men får vel nok å henge fingrene i med en valp snart. Kommer nok til å starte opp med utstilling/oppdrett igjen en gang, i bitteliten skala ;)

Skrevet

Takk folkens!

I går mente A vi måtte kaste Mono siden Mono bet han i nesa :lol:

Han bet ikke hardt, men A hadde drue i munnen og ga Mono et nuss. Mono er jo ikke en særlig smart kanin, så han trodde han fikk drue og størrelsen er jo sånn ca det samme.

I dag er de bestevenner igjen og har lekt i "huset"A har bygd helt selv.

20131112_131004.jpg

Jeg digger Mono og har henrykt fortalt mamma om den "frittgående sosiale kaninen jeg kjenner". Snakk om å skryte på seg! :D

Jeg gjør det stadig vekk selv :lol:

"jeg kjenner en hund som eeh... eh.joda, jeg kjenner en hund. . " Hvordan forklarer man det egentlig :lol:

  • Like 1
  • 3 weeks later...
Skrevet

"Mamma, hvorfor har ikke Mono hatt bursdag, alle må ha bursdag! " sa Ask.

Så i dag ble Mono 3 år.

Vi fikk 6 gjester så vi var til sammen 9 stk som feiret "bursdagsbarnet".

Pølser, gulrotkake med lys, og tørket jordbær + gulrot pakket grundig inn i doruller og julepapir. Bursdagsbarnet fikk bare smake det siste .

Det ble synget bursdagssang som seg hør og bør, og bursdagsbarnet fikk kjørt seg.

Med 3 barn ble det ikke mye tid til bilder, men jeg fikk knipset noen med mobilen.

Vi fikk morgenbesøk av bursdagskaninen

20131130_204134.jpg

Åpne gaver

20131201_144322.jpg

spise gaver

20131201_144414.jpg

Sliten og mett

20131201_164334.jpg

Restene av kaka ..

20131201_164711.jpg

Jeg tror han likte å ha bursdag, eller han likte gavene og at 3 barn spiste gulrotkake :lol:

Det ble jo en del kommentarer, slik som at det er mer naturlig å servere kanin i et selskap enn å servere en kanin, men det ignorerte vi siden Mono ikke er en hvilken som helst kanin :aww: Han fortjener en fest.

  • Like 8
  • 4 months later...
Skrevet

Mono har fått kjæreste siden sist, som de fleste vet.

Stina Stereo.

De koser seg begge på påskeferie <3

Hun er så søt at det gjør vondt...

20140418_170648_1.jpg

20140418_165912_1.jpg

IMG_20140418_174611.jpg

IMG_20140418_174416.jpg

IMG_20140418_174814.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...