Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har gått gjennom bladene mine og gjort en grov-utsortering av blader jeg ikke trenger sånn egentlig... Så før jeg kaster de eller bruker de til noe annet (klipper og slikt i de) så tenkte jeg at kanskje noen soniser har lyst på! :)

Jeg orker ikke å skrive hva hvert enkelt blad handler om, men si noen du er interessert i så kan jeg skrive ned mer om det da.

Alt det koster deg blir frakt (evnt. henting i Trøndelagsområdet eller Dogs4All) og kanskje en liten 10kr til en is for strevet :P haha

Så, her er listen:

Vi med Hund

Ditt Dyr

Terrierbladet

Vi med Jack

Hesteliv

Hund & Fritid

Hundesport

Tjenestehund

Redningshunden

Norsk Luftambulanse Magasin

Toll - Et magasin for tollvesenet

Dogs Monthly

Holistic Horse

Equus

Islandshesten

Hestesport

Modern Dog

Det er både gamle og nye blad.

98% av bladene er i perfekt stand, og lest kun en gang. Men kan ikke garantere det med alle. Orker ikke å bla igjenom de før det evnt. blir aktuelt :lol:

Skrevet

Jeg lurer på om det er en artikkel med Amira etter hun var VM i et av Vi med Hund-bladene? Hadde det vært mulig å fått tilsendt det ene bladet om du har det? Jeg trooor det skulle være nr 8 år 2011. Jeg har aldri fått tak i det selv, så det hadde vært litt moro å hatt!

Skrevet

Jeg henter dem gjerne - trenger blader til collager på skolen.

Edit: om noen vil LESE dem må de gjerne få førsteretten altså.

Har fått noen som kanskje tar alle de norske hundebladene. Da blir det ikke mange blader igjen, ikke nok til at det er noen stor vits i å hente de til skolen i allefall tror jeg

Dogs Monthly og Modern Dog - hva slags type blader er det? :)

Dogs Monthly er fra England og jeg tror jeg kjøpte Modern Dog i USA.

Jeg har bare 3 av de da. Var så heldig å fant bilde på google av to av de jeg har.

Modern Dog:

modern_dog1.jpg

Dogs Monthly:

Dogs+Monthly+-+Nov+2011-cover.jpg

April 2012:

Kitchen Raiders

Dogs on Boats

Bernese Mountain Dogs

Working Owners

Behaviour - All about collies

Nutrition - Weight-loss diets

Cross-Breeds - The doodledog dilemma

Just Rewards - Top tips for training success

Expert advice - Skin masses, routine care, cruciate disease, teaching heelwork

Jeg lurer på om det er en artikkel med Amira etter hun var VM i et av Vi med Hund-bladene? Hadde det vært mulig å fått tilsendt det ene bladet om du har det? Jeg trooor det skulle være nr 8 år 2011. Jeg har aldri fått tak i det selv, så det hadde vært litt moro å hatt!

Jeg har bare fra 2009 desverre :/ (Men jeg kan gå gjennom de jeg har tatt vare på når jeg pakker ut og se om jeg har beholdt det selv. I såfall kan du få det! :)

• Like 1
Skrevet

De som er igjen er :

Hesteliv

Hund & Fritid

Norsk Luftambulanse Magasin

Toll - Et magasin for tollvesenet

Dogs Monthly

Holistic Horse

Equus

Islandshesten

Hestesport

Modern Dog

Skrevet

Det tror jeg ganske sikkert at jeg har iallefall. Ryddet litt i bladene mine for en stund siden og mener jeg så den artikkelen.

Så om ingen andre har det så må du gjerne få mitt :)

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...