Guest bikkje1 Skrevet 18. September 2013 Rapporter Share Skrevet 18. September 2013 Hvordan kan jeg lære valpis å stå på bakken/et bord når han blir stelt? Da tenker jeg spesielt mtp napping og børsting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 18. September 2013 Rapporter Share Skrevet 18. September 2013 Det er bare å øve det, flere ganger om dagen fra valpen er helt liten. Stå pent og bli børstet i noen sekunder til å begynne med, øk så tiden til hunden står pent så lenge du vil at den skal. Du må vise den, vennlig men bestemt, at det er helt uaktuelt å sette seg ned eller vri seg unna. Masse ros og godbit når den står pent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 18. September 2013 Rapporter Share Skrevet 18. September 2013 Uff, jeg tenkte hunden fikk stå når han ble stelt, og hvordan man skulle unngå det 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 18. September 2013 Rapporter Share Skrevet 18. September 2013 Er det fordi vi er nordlendinger kanskje? Jeg tenkte akkurat slik som deg nemlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest bikkje1 Skrevet 18. September 2013 Rapporter Share Skrevet 18. September 2013 Det er bare å øve det, flere ganger om dagen fra valpen er helt liten. Stå pent og bli børstet i noen sekunder til å begynne med, øk så tiden til hunden står pent så lenge du vil at den skal. Du må vise den, vennlig men bestemt, at det er helt uaktuelt å sette seg ned eller vri seg unna. Masse ros og godbit når den står pent. Han er ganske rask til å snu seg osv. når han merker at noen tar han på ryggen eller lignende.. Men takk for tipset, skal prøves! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 18. September 2013 Rapporter Share Skrevet 18. September 2013 Korte men hyppige repetisjoner er tingen. Dog må jeg si at jeg synes de er lettest å jobbe med om de kan ligge å slappe av. Lettere å nappe på siden om de ligger på siden f eks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest bikkje1 Skrevet 18. September 2013 Rapporter Share Skrevet 18. September 2013 Korte men hyppige repetisjoner er tingen. Dog må jeg si at jeg synes de er lettest å jobbe med om de kan ligge å slappe av. Lettere å nappe på siden om de ligger på siden f eks. Sant nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 19. September 2013 Rapporter Share Skrevet 19. September 2013 Jeg klarte aldri å lære Pippin å ligge på siden, så han står under hele stellet. Symra har lært både å stå pent og ligge helt rolig. Det kommer nok av at med Pippin var jeg førstegangshundeeier, jeg var litt sånn "kanskje han hører etter hvis jeg gjør sånn?" med Symra bestemte jeg hva hun skulle gjøre, og det var ingen diskusjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts