Gå til innhold
Hundesonen.no

Store smerter i kjeven


Raya
 Share

Recommended Posts

Jeg veeeeet.... Nå vet mamma at jeg har time, og da MÅ jeg bare.. Det passer hun på. Så da får jeg bare ta meg sammen.

Jeg har så noia for tannlegen at det er helt patetisk xD

Det finnes flere spesialister på tannlegeskrekk rundt i landet, mulig det er en nær deg? Så kan du begynne å gå der etter at dette akutte er over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere spesialister på tannlegeskrekk rundt i landet, mulig det er en nær deg? Så kan du begynne å gå der etter at dette akutte er over?

Har foreløbig ikke funnet noen, men kan være at det her er en ting jeg vil tenke minst mulig på :P Skal søke litt rundt. Har ei veninne med like noia som meg, og den ene gangen hun måtte borre fikk hun narkose. De beroligende tabelettene funker ikke noe særlig på meg, etter jeg har hatt 7 operasjoner og altfor mye smertestillende og beroligende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreløbig ikke funnet noen, men kan være at det her er en ting jeg vil tenke minst mulig på :P Skal søke litt rundt. Har ei veninne med like noia som meg, og den ene gangen hun måtte borre fikk hun narkose. De beroligende tabelettene funker ikke noe særlig på meg, etter jeg har hatt 7 operasjoner og altfor mye smertestillende og beroligende..

Du trenger ikke gå til tannleger som er spesialister på tannlegeskrekk for å få bukt med skrekken, det holder å ta kontakt med noen som kan jobbe med deg med litt andre metoder. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke gå til tannleger som er spesialister på tannlegeskrekk for å få bukt med skrekken, det holder å ta kontakt med noen som kan jobbe med deg med litt andre metoder. ;)

Har du noen litt mer konkrete tips? Tenker du psykolog, eller noe helt annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke gå til tannleger som er spesialister på tannlegeskrekk for å få bukt med skrekken, det holder å ta kontakt med noen som kan jobbe med deg med litt andre metoder. ;)

Tja.

Jeg har vært predopet i flere år for å gå til tannlegen, men jeg klarte aldri slappe helt av for det.

Her i Oslo dro jeg til en tannlege og forklarte at jeg var hysterisk på telefonen, og når jeg kom så tok vi alt i mitt tempo. Hun kommenterte i våres at ifjor kunne hun ikke gjort det hun gjør nå, men jeg stoler på absolutt ingen andre enn hun :P Måtte på akuttvakta og der var det en gammel dame som var ekkel så jeg sa gjør det du må fortest så drar jeg til min på mandag :P

Så jeg har gått fra å måtte ta dop før timen til nå gå til tannlegen uten å tenke over det. Så går ann uten psykolog og diverse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg har gått fra å måtte ta dop før timen til nå gå til tannlegen uten å tenke over det. Så går ann uten psykolog og diverse ;)

Du har brukt en tannlege for å fikse problemet. Jeg snakker om et alternativ til tannleger dersom en ønsker å bruke det, og har heller ikke sikta til psykologer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos rådhustannlegene her i oslo i dag. Herregud så flinke de var i forhold til tannleger jeg har vært hos tidligere.. Han virkelig lyttet, og jeg fikk forklart meg, osv. Han snakket nøye om alt han skulle gjøre først, og sa at alt skulle foregå i mitt tempo. Jeg var på gråten, kvalm og sjelven hele timen, men gikk likevel ut derfra med en bedre følelse enn når jeg kom inn..

Angrer virkelig på at jeg ikke har vært nøyere med valg av tannleger tidligere. Har liksom alltid bare brukt skoletannlegen...

Var bare sjekk og bilder da. Jeg må ha valium for å gjøre noe annet... Visdomstanna må ut, i tillegg må det fikses opp i to ting som er gjort meget dårlig av tidligere tannleger.. :no: . Så utrolig kjedelig når man faktisk betaler i dyre dommer for at de skal fikse. :hmm:



Lykke til på neste time susselussa :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos rådhustannlegene her i oslo i dag. Herregud så flinke de var i forhold til tannleger jeg har vært hos tidligere.. Han virkelig lyttet, og jeg fikk forklart meg, osv. Han snakket nøye om alt han skulle gjøre først, og sa at alt skulle foregå i mitt tempo. Jeg var på gråten, kvalm og sjelven hele timen, men gikk likevel ut derfra med en bedre følelse enn når jeg kom inn..

Angrer virkelig på at jeg ikke har vært nøyere med valg av tannleger tidligere. Har liksom alltid bare brukt skoletannlegen...

Var bare sjekk og bilder da. Jeg må ha valium for å gjøre noe annet... Visdomstanna må ut, i tillegg må det fikses opp i to ting som er gjort meget dårlig av tidligere tannleger.. :no: . Så utrolig kjedelig når man faktisk betaler i dyre dommer for at de skal fikse. :hmm:

Lykke til på neste time susselussa :hug:

Tusen takk! Jeg ønsker veldig å være hos tannlegen hvert år, men med skrekken er det så vanskelig.

Mamma vil hjelpe meg å finne noen som kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Legen min ringte og fikset med tannlegetime til meg pga tannlegeskrekk. Fikk komme hos tannlegen for å kun prate, og møtte en veldig flink og forståelsesfull tannlege. Neste steg var tannsjekk, og både tannlegen og tannpleieassistenten var veldig klare på å ta alt i mitt tempo. Etter flere turer dit endte det med at jeg fjerna en visdomstann. De beroligende tablettene funket ikke, så jeg kom inn på kontoret og hylgråt mens kjæresten dyttet meg inn. Tanna ble fjernet uansett, og det var ene og alene pga de to som gjorde alt for å hjelpe meg med skrekken.

Jeg hadde ikke vært hos tannlegen på tja, ca 5 år da jeg gråt av å bare få innkallelse i posten. Nå er jeg kurert! Ikke gøy å gå dit, men jeg klarer det.

Så mitt tips er å snakke med tannlegen, de har (som regel) stor forståelse for folk med tannlegeskrekk :)

Edit: Jeg er medfødt en skeivhet i rygg/nakke, noe som innimellom fører til knepping/låsninger i kjeven. Her har jeg fått hjelp av kiropraktor til å rette opp. Dersom det ikke skyldes vidsomstann/noe med tenner så kunne kanskje kiropraktor hjulpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...