Gå til innhold
Hundesonen.no

Isac trenger selskap


idastef
 Share

Recommended Posts

Min 8 år gamle kastrerte, australske terrier Isac har separasjonsangst og liker ikke å være alene hjemme. Jeg er student og kan stort sett være her, eller han får bli med, men det passer seg jo selvsagt ikke alltid sånn. Vi bor midt i Bergen sentrum. Isac er omplassert, jeg hentet han i november 2012, og vi har jobbet kontinuerlig med alenetreningen siden. Før sommeren klarte han 2 timer alene, men i sommer har vi vært sammen hele tiden, og nå er vi på scratch igjen. I tillegg har alle mine fem (!) hundepassere flyttet fra byen, så jeg er litt i beit. Målet er at han skal klare 2 timer til jul igjen, helst før.

Isac er veldig menneskekjær og kosete, særlig når han er blitt godt kjent. Han er veldig snill og har noen kule triks i ermet, men er ikke kjempebegeistret for andre hunder - bare de han kjenner. Er derfor ikke noe å hilse på på tur, men passerer lett. Får han derimot litt tid, går han overens med de fleste!

Rasen australsk terrier er liten og hardfør, og klarer seg fint på fjelltur, men liker også bare å henge på sofaen en hel dag. Pelsen røyter ikke og rasen kalles ofte allergivennlig.

Isac trenes positivt, og jeg forventer det samme av andre som håndterer han (altså, du må ikke trene han, men behandle han positivt :)). Vi leter etter noen som har fri på dagtid eller har en fleksibel hverdag, som kan henge med Isac noen timer av gangen, kanskje et par dager i uka - noen ganger mer, noen ganger mindre. Du kan gå på tur, ha han med deg hjem, eller sitte hos meg - her er det god plass og stille og fredelig (sentrum)!

Er du interessert eller vet om noen som ønsker seg hund, men som ikke kan eie selv? Andre studenter eller pensjonister?

post-12196-0-61281700-1378153320_thumb.j

post-12196-0-86771700-1378153325_thumb.j

post-12196-0-55124800-1378153314_thumb.j

Verdt å gi Hundesonen et forsøk! :)

Edit: Vi bor i Bergen sentrum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ofte hjemme på dagtid (jobber stort sett ettermiddag/kveld) og bor i sentrum, men jeg har jo en gutt selv da... Fjotten bryr seg stort sett særs lite om små hunder (dvs han ignorerer de), så om du er helt i beit kan vi jo evt møtes og se hvordan Isac tar det?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ofte hjemme på dagtid (jobber stort sett ettermiddag/kveld) og bor i sentrum, men jeg har jo en gutt selv da... Fjotten bryr seg stort sett særs lite om små hunder (dvs han ignorerer de), så om du er helt i beit kan vi jo evt møtes og se hvordan Isac tar det?

Jeg har sendt deg en PM! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...