Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingvilds Trøndelags-EFIT 1. september


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Jeg har vært to uker hjemme hos mamma og pappa (dro hjem i dag). Etter å ha stått opp mellom sju og halv åtte hver dag lå jeg og dro meg til langt på dag på feriens siste dag. Først halv ti kom jeg meg opp! Heldigvis var mamma og pappa like treige, så klokka ti spiste vi søndagsfrokost. :)

9656761264_5afc1fbd1f_z.jpg
Etter en lang frokost dro Geo og jeg ut på sykkeltur. Vi syklet to ganger rundt bygda (3,5 km pr runde) - en gang hver vei for å se hvilken vei det var best å sykle.
9653527033_79e8a772ce_z.jpg
Klokka tolv hadde jeg ikke gjort noe mer fornuftig, ikke skiftet ut av turbuksa engang. Satt bare og så på tv.
9656763936_52f913b8a4_z.jpg
Klokka ett hadde jeg begynt å pakke sekken igjen. Etter å ha kjøpt litt klær, tre par sko, to bøker ++ mens jeg var der oppe, var jeg litt spent på om det skulle bli plass til alt. Det ble det! Jeg er flink til å pakke om jeg må. Tinka hjalp til med pakkingen, her iført skaut. Skjerfet kjøpte jeg på et marked i Litauen for noen år siden, og det har ligget til lagring hos mamma og pappa. Jeg fant ut at det fikk bli med sørover, for hvis jeg ikke klarer å finne bruk for det her, er det sikkert ikke nødvendig å ta vare på et skjerf til tjue kroner i all evighet.
9656765312_8d57af0d80_z.jpg
Klokka to dro vi avgårde på søndagstur. Old style. Særlig pappa hadde det slik i sin barn- og ungdom at på søndager pakket hele familien seg inn i bilen og kjørte rundt for å se seg om. Et sted kunne de stoppe og spise medbrakt matpakke og kaffe langs veien, mens de gjerne var iført nystrøkede skjorter og pene bukser. Vi hadde ikke med oss mat og var ikke akkurat stivpyntede, men søndagsturen vår var altså svært bilbasert.
9656766424_c2ec503bf6_z.jpg
Målet for turen var Forbordsfjellet i Stjørdal kommune. Vi kjørte helt til toppen, og på veien opp kjørte vi forbi folk som slet seg opp bakkene. På toppen ruslet vi litt rundt, og ble sittende og se på tre paraglidere som kastet seg ut fra fjellet. Gærne folk.
9656767426_7cd6aae2b6_z.jpg
9653532873_e069c1a924_z.jpg
Klokka fire var vi hjemme igjen, og tok en befaring på tomta for å bestemme plassering av søppelkassestativ. Geo engasjerte seg veldig i dette.
9653534101_cb3266f372_z.jpg
Etter litt ettermiddagskaffe gikk jeg ut for å skyte med luftgevær. Klokka hadde da blitt fem.
9653535549_e8cc4d91a1.jpg9653536659_73eb022952.jpg9656773562_b53b0165fd.jpg
Ved seks-tiden skulle jeg pakke ferdig. For å spare mest mulig plass prioriterte jeg litt strengt hva jeg skulle gidde å ta med sørover igjen. Høstjakka mi henger for eksempel igjen i Trøndelag. Det er en gammel jakke som pappa hadde da han var omtrent på min alder. Nå er den hullete og fæl i foret, jeg må innrømme det, men jeg er fremdeles veldig glad i den. Pappa mente derimot at den burde det jo gå an å henge igjen, for jeg hadde sikkert noe tilsvarende her på Ås. Jeg sa meg enig i det, men nå når jeg har kommet hjem innser jeg at jeg har jo slettes ikke noe tilsvarende her. Hei shopping.
Selv om Animal Farm ikke er noen tjukk bok, kan man jo spare plass ved å ikke ta den med. Så jeg spurte pappa om han ville ha den i bokhylla si, men det viste seg å være overflødig ettersom det stod en identisk utgave der fra før. (Min er biblioteksbok, men den er ikke stjålet altså! Da min gamle vgs skulle pusses opp litt ga de bort mange bøker fra skolebiblioteket, så jeg tok med meg blant andre den hjem.)
9656774762_c6802da89a_z.jpg
Klokka sju reparerte jeg et hull i en bukse og så på Grease, som akkurat da begynte på FEM.
9653540227_94174913bb_z.jpg
Klokka åtte hadde jeg på meg nyreparert bukse og så fremdeles på Grease.
9653541445_166a2991ae_z.jpg
Klokka ni var det tid for middag. Grillmat selv på høstens første dag. :D
9653542319_5015b4b4d1_z.jpg
Vi bruker ganske lang tid på måltidene i blant. Klokka ti kom desserten på bordet. :)
9656778770_60326b237a_z.jpg
Og så var det sengetid. Geo har egen seng når vi er på besøk hos mamma og pappa, men ender likevel stort sett alltid opp med å sove i fotenden min.
9653544313_a1a7b3387c_z.jpg
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig søndag! På gård, i sol og med koselige foreldre, lange måltider og bare kos egentlig :)

Skulle gjerne å prøvd å skyte litt, har aldri prøvd luftgevær, bare ordentlig :P

Ja, en helt utrolig behagelig og koselig søndag. :ahappy:

Jeg har bare prøvd luftgevær. Det er litt gøy. Sånn i et kvarter. Så syns jeg det blir poengløst og kjedelig. :P

Grease! Og rips med vaniljesaus! :wub:

Rips med eggedosis faktisk. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en helt utrolig behagelig og koselig søndag. :ahappy:

Jeg har bare prøvd luftgevær. Det er litt gøy. Sånn i et kvarter. Så syns jeg det blir poengløst og kjedelig. :P

Rips med eggedosis faktisk. :D

Hagle er ganske moro egentlig, du bør prøve det :P

Rips og eggedosis hadde vi til dessert da jeg var liten også. Hadde helt glemt det jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...