Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan kommer man seg til Crufts?


Justisia
 Share

Recommended Posts

Uten hund - billigfly til London og så buss derfra til Birmingham (bussene er billigere enn toget, men toget stopper PÅ messehallen Crufts avholdes i, så det er jo en fordel, da..)

Enklest - fly til Birmingham, bo i nærheten av togstasjonen (New Street) - toget går direkte til/fra utstillingen mange ganger hver dag.

Med hund - fortsatt fly, men det kan bli dyrt (og vanskelig å få billetter) også er det jo ganske "keitete" å ta tog/buss/taxi med hunder/bur, etc.

Når jeg stilte egne hunder (3 stk) kjørte vi bil - via Sverige, Danmark, Tyskland, Belgia, Frankrike og så toget (som tar med biler) over til England. Skummelt å kjøre i England (venstrekjøring) - men utrolig deilig å ha egen bil med seg, da...

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den venstekjøringa som jeg synes er litt skummel.
Man kan ta ferge fra Danmark til England ser jeg, men, så var det videre derfra da. Jeg merker jeg er lite lysten på å kjøre på feil side av veien. Men kanskje det er p-plass på kaia hvor bilen kan stå?

Vurderer, om vi drar, å ta en ferie ut av det, så vi drar helgen før utstillingen. Tenkte kanskje det ville være lettere å få plass på fly. Men, hvor mye koster det å sende 10 kilo hund på fly? Noen som vet sånn ca?

Hvor lang tid brukte dere ned, Susanne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den venstekjøringa som jeg synes er litt skummel.

Man kan ta ferge fra Danmark til England ser jeg, men, så var det videre derfra da. Jeg merker jeg er lite lysten på å kjøre på feil side av veien. Men kanskje det er p-plass på kaia hvor bilen kan stå?

Vurderer, om vi drar, å ta en ferie ut av det, så vi drar helgen før utstillingen. Tenkte kanskje det ville være lettere å få plass på fly. Men, hvor mye koster det å sende 10 kilo hund på fly? Noen som vet sånn ca?

Hvor lang tid brukte dere ned, Susanne?

Nå har jeg bodd i England og kjørt på venstre side med engelsk bil, men var likevel litt spent på hvordan det ville bli etter tre år i Norge med norsk bil bort dit. Det var ikke noe problem overhodet. Men om du er litt utrygg på veien ellers, evt. sliter med venstre/høyre generelt, så er det kanskje greit å droppe. Det burde være kurant å finne et sted å parkere bilen i nærheten av kaia.

Jeg betalte vel rundt £600 for Odin på fly da vi flyttet hjem, en vei (8kg uten bur).

Om jeg skulle kjørt turen nå ville jeg tatt ferge til Danmark fra Larvik eller Oslo, kjørt til Esbjerg og tatt ferge til Harwich, alternativt Hook of Holland - Harwich. Den kjøreturen gjennom Tyskland er dryyyyg! Vær også obs på broa ved Rehnsburg/Kiel hvor det stort sett er kø. Det er kurant å kjøre på vestsiden av motorveien der, gjennom Rehnsburg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bodd i England og kjørt på venstre side med engelsk bil, men var likevel litt spent på hvordan det ville bli etter tre år i Norge med norsk bil bort dit. Det var ikke noe problem overhodet. Men om du er litt utrygg på veien ellers, evt. sliter med venstre/høyre generelt, så er det kanskje greit å droppe. Det burde være kurant å finne et sted å parkere bilen i nærheten av kaia.

Jeg betalte vel rundt £600 for Odin på fly da vi flyttet hjem, en vei (8kg uten bur).

Om jeg skulle kjørt turen nå ville jeg tatt ferge til Danmark fra Larvik eller Oslo, kjørt til Esbjerg og tatt ferge til Harwich, alternativt Hook of Holland - Harwich. Den kjøreturen gjennom Tyskland er dryyyyg! Vær også obs på broa ved Rehnsburg/Kiel hvor det stort sett er kø. Det er kurant å kjøre på vestsiden av motorveien der, gjennom Rehnsburg.

Venstre og høyre er jeg ganske så sikker på. Men, er ikke all verdens glad i å kjøre på fremmede steder, litt pyse :P

5000,- én vei? Da vil jo flyreisa komme på 15000,- Det burde jo være billigere å kjøre da?

Tyskland frister ikke, husker hvor kjedelig det var å kjøre gjennom der da vi var på bilferie da jeg var liten.

Får gruble litt på det, sjekke priser og muligheter. Ringe kaia og kanskje.

DUmt at de kuttet båt fra Norge til England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstre og høyre er jeg ganske så sikker på. Men, er ikke all verdens glad i å kjøre på fremmede steder, litt pyse :P

5000,- én vei? Da vil jo flyreisa komme på 15000,- Det burde jo være billigere å kjøre da?

Tyskland frister ikke, husker hvor kjedelig det var å kjøre gjennom der da vi var på bilferie da jeg var liten.

Får gruble litt på det, sjekke priser og muligheter. Ringe kaia og kanskje.

DUmt at de kuttet båt fra Norge til England.

Det er definitivt billigere å kjøre, og definitivt drygt å kjøre hele veien (vi kom hjem i går...).

Det viskes i dørene om en ny ferge til Newcastle, men jeg tviler på at den er oppe og går til neste Crufts.

Et alternativ kan jo forøvrig være å ta hunden med på fly til Brussel eller Paris, tog/buss til Calais, båt som fotpassasjer (bare vær obs på at ikke alle båter tillater fotpassasjerer med hund) og tog/buss videre derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke tilbake igjen. ;)

Jeg oppfattet spm hvordan reise til Crufts jeg, og der er det litt annerledes regler enn om man skal en svipp til fx Sverige. Bla dette med approved route for å kunne ta med hund inn. Andre veien får man sette seg inn i gjeldende regler til det/de landene man skal til/reise gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den venstekjøringa som jeg synes er litt skummel.

Man kan ta ferge fra Danmark til England ser jeg, men, så var det videre derfra da. Jeg merker jeg er lite lysten på å kjøre på feil side av veien. Men kanskje det er p-plass på kaia hvor bilen kan stå?

Vurderer, om vi drar, å ta en ferie ut av det, så vi drar helgen før utstillingen. Tenkte kanskje det ville være lettere å få plass på fly. Men, hvor mye koster det å sende 10 kilo hund på fly? Noen som vet sånn ca?

Hvor lang tid brukte dere ned, Susanne?

Jeg kjørte i England, med ny bil jeg hadde fått bare en liten uke før avreise - det var dritekkelt!! Ble ikke spesielt vant heller, så det var skikkelig skummelt hele tiden. Men samtidig ganske moro, da - sånn skrekkblandet fryd på en måte.. LOL

Vi brukte goood tid på kjøring begge veier - overnattet 3 ganger på hver vei. Så vi hadde ikke særlig lengre dagsetapper enn 60-70 mil. Kjenner svensker som kjørte fra Malmö og brukte litt under ett døgn på hele turen - så det er klart man kan kjøre både fortere og lengre enn det vi gjorde.

Det var moro, spennende og en ny opplevelse å kjøre dit, stille og sånn. Men samtidig ble det liksom ikke samme "Crufts-følelsen" som man har hatt når man reiser uten hund. Man blir jo stort sett bare stående ved ringen og forberede seg for å stille hele dagen. Lite tid/mulighet til å bare tusle rundt, skravle med folk og shoppe når man har med en geng hunder selv.

Så jeg sa etter den gangen at jeg neppe kom til å gidde å ta med hund(er) dit igjen - men vil gjerne reise UTEN nårsomhelst!

Fikk yngstejenta' Cruftskvalifisert nå på Bjerke, og kjenner jo at det "verker jo litt" etter å ta henne med likevel, da... LOL

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...