Jump to content
Hundesonen.no

Hjelp å lage drømmedag for kreftsyke barn i Norge

Guest
 Share

Recommended Posts

996803_143847235814456_422875370_n.jpg

https://www.facebook.com/Drommeflyet

Widerøe har en årlig tradisjon med å sette opp et fly gratis, fra en storby i Norge, slik at kreftsyke barn kan få en drømmedag på et sted som dyreparken, legoland - eller som i år - i kongeparken (Stavanger).

Les mer her:

http://bodonu.no/trude-hadde-selv-kreft-na-flyr-hun-kreftsyke-barn-til-kongeparken/

Aksjon drømmeflyet er følgende:
"Sammen med flyvertinne-kollega Trude Leirfall og en rekke andre Widerøe-ansatte har de satt i gang en storstilt aksjon, på tvers av fagene på basen i Bodø, for å gi kreftsyke barn i Nordland en avveksling fra behandling, sykehusopphold og fortvilelse.
Drømmeflyet skal fly 42 passasjerer ned til Stavanger lufthavn Sola den 14. september.
Derfra går turen videre med buss, og barna får oppleve en hel dag i fornøyelsesparken Kongeparken, like utenfor Sandnes."

Selve flyturen sponses av Widerøe, men donasjonene går til følgende:
"Forutenom selve turen, samler de også inn penger gjennom et storslagent loddsalg.
Der har de fått premier fra bedrifter rundt om i fylket.
Alt fra bøker fra Cappelen til inngang i Kongeparken er donert. Godteri, mat og presanger som barna får utdelt på flyet er også samlet inn.
Til og med en egen veldedighetsmiddag på Ohma, der 500 kroner blir donert til barnekreftforeningen for hver meny som blir solgt.
- Ingen gaver er for små, og ingen for store. Det er en utrolig fin sak, og selv de som sier at de vanligvis ikke bidrar i slike sammenhenger sier at de bare må være med på dette. Det har vært utrolig, sier Holgersen."

Alle pengene som blir til overskudd går uavkortet til Barnekreftforeningen - som blandt annet sørger for at de som er for syke til å være med på tur kan få positive opplevelser på sykehuset.

DU kan være med å støtte drømmeflyet eller Barnekreftforeningen, enten via loddkjøp eller via SMS.

For å gi en hundrings (100kr) sender du DF2013 til 2160.

"Loddsalget endelig i gang og vi kan friste med over 100 fantastiske premier til bare 100 kr loddet! Ønsker du å kjøpe lodd kan du sette inn penger på konto 8902.11.95589 og merke med navn og adresse, samt sende oss en mail på innboks om hvor mange lodd du ønsker å kjøpe, så reserverer vi lodd til deg".

Et fantastisk tiltak jeg støtter hvert år.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

• Create New...