Kebab Skrevet 20. August 2013 Rapporter Share Skrevet 20. August 2013 Jeg vil ha en Stor hund som jeg skal kjøpe når jeg flytter med kjæresten til eget hus Hunden må være 50cm+ 20kg+ trenger ikkje og være aleine skal ta med hunden på jobb. Jeg har ikkje hatt hund før Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kartoffel97 Skrevet 20. August 2013 Rapporter Share Skrevet 20. August 2013 Nå er ikke jeg noen ekspert på rasen, men Grand Danois er jo en (veldig) stor rase, med middels aktivitetsnivå Vet ikke hvordan det er med om rasen trenger en erfaren eier, men det vet kanskje noen andre her? Lykke til med rasevalget! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 20. August 2013 Rapporter Share Skrevet 20. August 2013 Om du kan skrive litt mer om deg selv og hva du kan tilby en hund, samt hva du selv ønsker i en hund er det mye lettere å anbefale rase. Hva legger du for eksempel i lite/,middles aktivitetsnivå? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 20. August 2013 Rapporter Share Skrevet 20. August 2013 Nuffe, er det første jeg tenker på - med alt av pelsstell og sikkel som følger med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lucy Skrevet 20. August 2013 Rapporter Share Skrevet 20. August 2013 Eurasier, berner sennen... kommer som sagt ann på hva som menes med lavt/middels, og hva man ellers ønsker/ikke ønsker; pelsstell, bjeffing, jakt, vakt, vokt, selvstendig/førerorientert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab Skrevet 20. August 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. August 2013 Jeg kan tilby hunden min 140min tur hvær dag ta den med på jobben. Har katt. Må være lettlært og så blir det jo lek når jeg har pause på jobb ogcså kan jeg gi hunden en del mental trening ,spor,forsjellige lære forsjellige triks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lucy Skrevet 20. August 2013 Rapporter Share Skrevet 20. August 2013 Jeg kan tilby hunden min 140min tur hvær dag ta den med på jobben. Har katt. Må være lettlært og så blir det jo lek når jeg har pause på jobb ogcså kan jeg gi hunden en del mental trening ,spor,forsjellige lære forsjellige triks. Golden retriever? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab Skrevet 20. August 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. August 2013 Nuffe, er det første jeg tenker på - med alt av pelsstell og sikkel som følger med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab Skrevet 20. August 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. August 2013 Emilie:Nuffe, er det første jeg tenker på - med alt av pelsstell og sikkel som følger med Hva er nuffe? Må være sånn at de lever litt lenga ca 9+ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab Skrevet 20. August 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. August 2013 Emilie:Nuffe, er det første jeg tenker på - med alt av pelsstell og sikkel som følger med Hva er nuffe? Må være sånn at de lever litt lenga ca 9+ Litt mandig litt som Labrador retriever eller noe i den duren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab Skrevet 20. August 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. August 2013 Sorry for 3 svar etter hverandre litt vanskelig siden jeg sitter på mobil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lucy Skrevet 20. August 2013 Rapporter Share Skrevet 20. August 2013 Nuffe= new foundlandshund. Høres forøvrig ut som retriever som sagt kunne vært et fint valg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab Skrevet 20. August 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. August 2013 kanskje labrador retriever utstillingvarianten ikkje jakt eller burde jeg vælge jakt lab? Skal ha mops som jeg skal crouse med sånn spesialtlaget hunde motorsykkel bag:) og siden jeg vil ha en liten hund tøff hund og blir litt rart og kjøre sportsmotorsykkel med hund med briller og hjelm, de blir artig og se hvordan de blir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lucy Skrevet 20. August 2013 Rapporter Share Skrevet 20. August 2013 Tror nok ikke det er noe poeng i å gå for jaktvarianten om du bare er ute etter en "selskapshund"/turkompis. Men du kan jo evt se etter "slanke" linjer av den "vanlige" varianten, synes noen av de kan bli vel tunge/kraftige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 20. August 2013 Rapporter Share Skrevet 20. August 2013 Labradorer kan ha ganske høyt aktivitetsnivå, spesielt i oppveksten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab Skrevet 20. August 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. August 2013 Ok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 21. August 2013 Rapporter Share Skrevet 21. August 2013 kanskje labrador retriever utstillingvarianten ikkje jakt eller burde jeg vælge jakt lab? Skal ha mops som jeg skal crouse med sånn spesialtlaget hunde motorsykkel bag:) og siden jeg vil ha en liten hund tøff hund og blir litt rart og kjøre sportsmotorsykkel med hund med briller og hjelm, de blir artig og se hvordan de blir. Så du skal ha hund for å se kul ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 21. August 2013 Rapporter Share Skrevet 21. August 2013 Nå vet jeg ikke hvor lenge de lever, men store hunder lever vel kortere enn de små, men har du sett på Leonberger, Bernersennen osv? Jeg bare har brainstorming her altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Helen Bergersen Skrevet 21. August 2013 Rapporter Share Skrevet 21. August 2013 Både berner sennen og leonberger er hunder som kan ha endel vokt i seg. Man må være klar over at det er store søte nusselige hunder som ikke nødvendigvis er så søte og nusselige.... Veien til å ha en fungerende stooor hund er krevende. Det kreves en insats fra hunden er valp og utover. Hvis man er klar over hva man skaffer seg og sørger for å ha kunskap så kan det meste fungere. Men uten kunskap om hundehold så ville jeg heller ha valgt noe annet noe mere lett håndterlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet 21. August 2013 Rapporter Share Skrevet 21. August 2013 Engelsk bulldog Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amiya Skrevet 25. August 2013 Rapporter Share Skrevet 25. August 2013 Nå er ikke jeg noen ekspert på rasen, men Grand Danois er jo en (veldig) stor rase, med middels aktivitetsnivå Vet ikke hvordan det er med om rasen trenger en erfaren eier, men det vet kanskje noen andre her? Lykke til med rasevalget! Grand danoiser er flotte hunder, men de er vell kanskje litt store å ha med seg på jobb og sånt? De har lavt aktivitetsnivå og er snille og gode, samtidig som de er fine vakthunder og går greit sammen med andre dyr. Men leve alderen og helsen er lav Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
patricia Skrevet 25. August 2013 Rapporter Share Skrevet 25. August 2013 Labradoren kan være slitsomt aktiv og oppfinnsom i oppveksten. Dessuten bør den få mere enn en drøy times tur daglig, etter atden er voksen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amiya Skrevet 2. September 2013 Rapporter Share Skrevet 2. September 2013 Jeg kan tilby hunden min 140min tur hvær dag ta den med på jobben. Har katt. Må være lettlært og så blir det jo lek når jeg har pause på jobb ogcså kan jeg gi hunden en del mental trening ,spor,forsjellige lære forsjellige triks. riesen? Grande? Synes det høres ut som du ikke trenger en hund med "lavt" aktivitetsnivå, men det avgjør du selv Setter? De er aktive, men inne er de jeg kjenner rolige.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts