Gå til innhold
Hundesonen.no

Er dette noe? Hud/snute.


tm100021
 Share

Recommended Posts

Den nærmest nesen hadde hun en kvise for over en mnd siden. Ikke hatt noe sår, klør ikke og virker ikke ut til at det plager henne på noe måte. Men det plager meg :P Veterinæren mente det ikke var noe, og så ikke vitsen med å ta noe hudprøve siden det ikke var smitsomt (ingen av de andre har noe lignende.)post-478-0-94041500-1376939663.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det se ut som starten på hårsekkmidd. Aiko fikk dette i munnviken og mista all pels og blei rød, hoven og rynkete. Vi tok hudprøve ved skraping, og fikk svar med en gang om at det var hårsekkmidd. De skreiv ikke ut medisiner til så unge hunder (var under to år da det skjedde), så det eneste jeg kunne gjøre var å vaske med klorhexidin. Jeg trur ikke jeg gjorde det noe særlig, men det gikk ganske raskt over.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være mye forskjellig, men det ser litt ut som mine hunder har gjort etter de har skrapa seg opp og det har grodd igjen. Post-skrubbsår på nesa :P

Ja, altså jeg skal jo ikke si for sikkert at de to sårene ER relatert til hverandre. hun kan jo ha skrapet seg ute i hundegården for alt jeg vet, jeg har vært litt travelt de siste ukene og de kan jo ha glippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt demodex på gamlehunden vår, det utvikler seg raskt så jeg ville faktisk krevd hudskrape nå før det ble ille :)

Hos vår hund startet det med ett lite område ved øyet og plutselig var nesten halve ansiktet angrepet. Hunden såg ut som et skabboffer fra animal planet. Fult av små sår, pelsløs i halve ansikter, så hovent at han ikke fikk åpnet det ene øyet. Vi fikk behandlet det tidlig men likevell var han på antibiotika og pensilin i flere mnd for å bli kvitt dritten :/ Allmenntilstanden var dårlig, han klødde på seg mye sår ofte som selvsagt klødde og var smertefult!

Han har fra før hudproblemer og nedsatt immunforsvar og dette bidro nok til at demodex'en var vanskelig å bli kvitt...

Men demodex klør vell hos de fleste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt demodex på gamlehunden vår, det utvikler seg raskt så jeg ville faktisk krevd hudskrape nå før det ble ille :)

Hos vår hund startet det med ett lite område ved øyet og plutselig var nesten halve ansiktet angrepet. Hunden såg ut som et skabboffer fra animal planet. Fult av små sår, pelsløs i halve ansikter, så hovent at han ikke fikk åpnet det ene øyet. Vi fikk behandlet det tidlig men likevell var han på antibiotika og pensilin i flere mnd for å bli kvitt dritten :/ Allmenntilstanden var dårlig, han klødde på seg mye sår ofte som selvsagt klødde og var smertefult!

Han har fra før hudproblemer og nedsatt immunforsvar og dette bidro nok til at demodex'en var vanskelig å bli kvitt...

Men demodex klør vell hos de fleste!

Hmm, her klør det ingen ting, det har ikke utviklet seg noe (først større, og nå blir det mindre og mindre) og utenom der hun hadde to-tre kviser så er huden helt fint, og ikke noe sår noe sted. Det er ikke noe rødt, og virker ikke ut til å være betennelse eller. Der hun er rosa er hun rosa fra naturen sin side :P

Det plager henne ikke på noe måte, så jeg venter til etter helgen og ser om hvordan det utvikler seg til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...