MorBilly Skrevet 10. August 2013 Rapporter Share Skrevet 10. August 2013 Ja, hvordan får man bort lukta? Han rullet seg skikkelig, og jeg mener SKIKKELIG, inn i bedervet makrellslo i sted. Det lukter så j***** at dere tror meg sikkert! Noen som kjenner seg igjen? Vi har ikke hundesjampo, har liksom ikke kommet så langt i innkjøpene, men han ble akuttvasket ute på øya i ajax (ja jeg vet det er FY, men vi skulle kjøre en time i bilen og kunne ikke kjørt hvis ikke). Her hjemme har vi vært i dusjen, sjamponert to ganger men han lukter fortsatt. Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trulte Skrevet 10. August 2013 Rapporter Share Skrevet 10. August 2013 Prøv å skyll han i vann og eddik :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 10. August 2013 Rapporter Share Skrevet 10. August 2013 Zalo. Funket på BC som likte å rulle seg i mannaskit... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorBilly Skrevet 10. August 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. August 2013 Er ikke zalo fryktelig sterkt? Vil ikke det herpe pelsen totalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 10. August 2013 Rapporter Share Skrevet 10. August 2013 Zalo er fettløselig som grønnsåpe men tro jeg ville valgt grønnsåpe først. Også ille jeg skylt godt for grønnsåpe er uttørkende i hvertgfall. Editt: Men ville tro at makrellslo hadde mye fett i seg så tror du må ha noe fettløselig og heller skylle godt etterpå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 10. August 2013 Rapporter Share Skrevet 10. August 2013 Er ikke zalo fryktelig sterkt? Vil ikke det herpe pelsen totalt? Det skal mye til for å herpe pelsen totalt med en vask Zalo tar fettet, mens eddik tar omtrent alt av lukt, uansett hva bikkja har rulla seg i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 10. August 2013 Rapporter Share Skrevet 10. August 2013 Hvis du har balsam til deg selv så kan du bruke det etter at du har vasket han da får du mykere pels Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorBilly Skrevet 10. August 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. August 2013 Det blir Sjampo i morgen, uten balsam..Da mor bare har bittelitt lengre hår enn en whippet! Menneskesjampo med et eddikskyll etterpå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 10. August 2013 Rapporter Share Skrevet 10. August 2013 Eddik! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shepherd Skrevet 11. August 2013 Rapporter Share Skrevet 11. August 2013 Jeg kjøpte shampoo til hund som var grom til å rulle seg i møkker, og luktet deretter. Shampooen var tilsatt kanel for å ta bort lukt av hunder som hadde slike hobbyer. Så bland kanel i såpevannet er mitt råd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorBilly Skrevet 11. August 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. August 2013 Dusjet igjen, med sjampo og eddik. Stinker fortsatt. Jaja..nå er han havende i hus i alle fall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QUEST Skrevet 11. August 2013 Rapporter Share Skrevet 11. August 2013 Dette er en valp ja? Trøst deg med at lukta forsvinner nok når han mister hvalpepelsen.. Avhengig av hvor gammel han er, så er det snakk om mellom 4 til 6 måneder til.. Du skal se at du har blir vant til lukten etterhvert.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 11. August 2013 Rapporter Share Skrevet 11. August 2013 Vask med noe som er fettløselig, så får du vekk restene som sitter i pelsen.. Da vi vasker bikkja med zalo lot vi den virke litt før vi skyllet ut. Gjerne gjentok et par ganger. Tilslutt vasket vi med vanlig shampo og balsam etterpå. Da ble ikke pelsen tørr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dante Skrevet 12. August 2013 Rapporter Share Skrevet 12. August 2013 Jeg tror den grønnsåpen som kommer i fast form (i en plastikkeske, ikke i flaske, kjøpes på matbutikken) er mildere mot hud og pels enn den vanlige flytende grønnsåpen? Den er god til å fjerne mye møkk og lukt, men har ikke prøvd den på hund ennå. Fungerte fint på ildere jeg har hatt i hvert fall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Belgerpia Skrevet 12. August 2013 Rapporter Share Skrevet 12. August 2013 Grønnsåpe - du trenger noe som tar fett - vask godt i grønnsåpe, skyll godt, deretter blander du eddikvann og skyller enda en gang. Lukta blir borte - tar til og med stanken fra revebæsj. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts