Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Wow, jeg elsker bildet Margrete fikk! :D Det kan jo brukes som logo for en oppdretter!

ÄLSKAR den bilden du gjort till Margrete :D:whistle: superfint!

For et fantastisk bilde du laget til Margrete, IA :). Helt nydelig!

Tusen takk :flowers:

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg var først i køen og Ia har alt laget til meg Litt uferdig, og skal lage bakgrunnen til mer difus, men er her foreløpig resultat.

Hei sonen! Nå har jeg fått en del forespørsler fra bekjente rundt om kring, om jeg kunne tenke meg å male digitale portretter av deres kjære, både tobente og firbente. Dette gjør jeg med glede, da

Nå?

Skrevet

Å så vakkert. Jeg har så lyst på en collage der alle hodebildene av mine nåværende og tidligere hunder er med på.

Det hørtes veldig fint ut :heart:

Skrevet

Oj! Jeg er egentlig ikke så glad i data-tegninger, men Margrete sitt bilde var utrolig bra!! Jeg lurer på om jeg må legge inn en bestilling en dag jeg, rett og slett!

• Like 2
Skrevet

Oj! Jeg er egentlig ikke så glad i data-tegninger, men Margrete sitt bilde var utrolig bra! Jeg lurer på om jeg må legge inn en bestilling en dag jeg, rett og slett!

Ip, så hyggelig! Føl deg fri, jeg biter bare litt :ahappy:

Forresten, vil bare nevne sånn såvidt at jeg foretrekker å bli kontaktet via e-post. Jeg svarer like hyggelig på PM, altså, men det er så greit å få push-varsler på telefon :)

Også må jeg nevne at dere er supersøte! Jeg setter virkelig enorm stor pris på alle de fine tilbakemeldingene deres :heart:

Skrevet

Jag kommer nog med en beställning eftervart jag också, måste bara spara upp först hihi...

Du är jätteduktig IA!

Så hyggelig å høre! :D

Skrevet

Helt nydelige, IA :D

Jeg er litt gammeldags av meg og liker best "vanlige" - ikke digitale malerier best. Lager du det også? :)

Skrevet

Legg ut fler bilder a, treiga

Jadajadajada :lol:

Helt nydelige, IA :D

Jeg er litt gammeldags av meg og liker best "vanlige" - ikke digitale malerier best. Lager du det også? :)

Tusen takk! :D

Jeg er enig med deg der, "ordentlige" malerier slår alt. Jeg har malt mye med oljemaling i mitt liv, men de siste årene har det blitt lite på grunn av mangel på utstyr og ork. Når jeg maler digitalt får jeg den samme kreative utfordringen, men på en måte som er litt enklere tilgjengelig når jeg nå først har Photoshop og tegnebrett. Trenger ikke en gang å vente på at malingen tørker :lol:

Jeg tegner en del med blyant, da. Men jeg har nok ingen planer om å selge verden "vanlige" malerier eller tegninger :) Det blir liksom et helt annet omfang med det samme. :)

Skrevet

Bildet til Margrethe = W.O.W!

:flowers: Takk

Må finne noen fine bilder i morra! Det til Margrete var jo bare sinnsykt!

Please do! Tror aldri jeg har malt staff, så det hadde vært veldig gøy :)

Så flink du er Ia!

Tusen takk! :queen:

Skrevet

Jeg var først i køen og Ia har alt laget til meg :D:wub: Litt uferdig, og skal lage bakgrunnen til mer difus, men er her foreløpig resultat.

1147792_10151667608753267_767589011_n.jp

Å, herregud, så fint!!!
Skrevet

Fantastiske bilder!

Edit: greier du å tegne en elg :innocent:

Tusen takk! Og en elg skulle da ikke være noe problem :P

Å kjære vene, så utrolig vakkert det bilde til Margrete!

Å, herregud, så fint!!

Tusen takk! :D

Jeg sitter og jobber med en ny kollasj nå, og jeg burde vel kanskje nevne at jeg blir nødt til å sette prisen opp litt for disse. Planen var jo å lage portretter, det er det jeg er flinkest til, og det i seg selv er veldig mye arbeid. To hoder tar jo igjen dobbelt så lang tid å tegne som et, så prisen går litt opp. :) Men slikt diskuterer vi en-til-en! Takk for fine ord :heart:

Skrevet

Tusen takk! Og en elg skulle da ikke være noe problem :P

Da skal du ikke se bortifra at det kommer en bestilling på noen elgbikkjer + en elg etterhvert, må bare finne ut hva jeg egentlig vil ha :P

• Like 2
Skrevet

Jammen, det er så ekkelt å legge ut bilder som ikke er ferdige! Det ser jo ut som er fireårings kruseduller helt til siste slutt, og det har jeg ikke noe lyst til å vise frem :lol: Men tusen takk! Skal prøve å legge ut noen prosess-bilder snart :)

Hehe, jeg vet :P . Men jeg vil også lære meg hvordan du får det til så utrolig bra med pelsen, syns selv at kort pels og masse fargenyanser er vanskelig (f. eks brindle). Da må jeg jo ha noe å se etter :D .

Skrevet

Hehe, jeg vet :P . Men jeg vil også lære meg hvordan du får det til så utrolig bra med pelsen, syns selv at kort pels og masse fargenyanser er vanskelig (f. eks brindle). Da må jeg jo ha noe å se etter :D .

:lol: Kort pels er jo så mye lettere enn lang! Jeg synes kort pels er ganske kjedelig å lage, men bruker jeg liten nok pensel og mange nok fargenyanser og strøk går det som regel veldig lett. Det er bare å tegne nok hårstrå, så ser det stort sett greit ut. Lang pels derimot synes jeg er morsommere, men vanskeligere. Den ser så myk ut når den har begynt å ta form, at jeg ofte slutter litt for tidlig da jeg synes de siste detaljene ødelegger silke-følelsen :lol:

Jeg har egentlig ingen andre triks enn at jeg er veldig tålmodig av meg, og vel har et godt øye for å gjenskape utrykk eller noe slik. Derfor liker jeg best å male mennesker og dyr, fordi jeg kan gjenskape øyeblikk og følelser, akkurat som jeg gjør på scenen eller når jeg skriver. Også er jeg glad i farger og nøyanser, da, brindle er noe jeg koser meg skikkelig med! Jeg har sinnsykt lyst til å prøve meg på blue merle! Det har jeg aldri gjort.

Jeg sliter mer med lys og skygger. Jeg er fortsatt helt amøbe på å tegne sorte hunder, fordi lys har så utrolig mye å si for hele pelsfargen. Spesielt hvis jeg ikke har et bilde, en slags fasit, å se etter. Hunden jeg maler nå er en flat, og bildene jeg ser etter er mye mindre enn de jeg maler, og da sitter jeg og sliter meg litt i håret til tider. Der jeg er nå synes jeg hele dyret ser blått ut :lol:

Nei, nå skriver jeg meg bort! Men virkelig, jeg skal prøve å få til en tutorial en dag, det har jo hjulpet meg mye å se på deres i Tegne-tråden. Jeg må bare få ork og tid, og tvinge meg selv til å få litt lyst :) Greia er at jeg egentlig ikke gjør noe spesielt. Jeg maler som om det skulle vært med maling på et lerret, og da er det litt vanskelig å prøve å lære det bort, på en måte. Men jeg skal prøve :) Skal iallefall prøve å prøve. :P

Skrevet

Har du noe ca. prisoverslag? (Prisliste?)

Dette er jo helt nytt for meg, og jeg er kjempe(!)dårlig til å kreve penger av folk. Jeg har solgt to malerier så langt, og der er det vel egentlig kunden som har dyttet litt penger i fanget på meg.

Men jeg tenker slik foreløpig, når det gjelder portrett av dyr:

Portrett med blank bakgrunn (valgfri farge, evt. velger jeg hva som passer best): ca. 400,-

Portrett med spesiell bakgrunn (landskap osv.): ca. 500,-

Kollasjer: 6-700,-, etter hvor mange bilder og hvor komplisert det gjøres.

For portretter av flere, type gruppebilder, kommer det an på hvor mange som er i bildet. ca. 100-200 kroner ekstra "per hode".

Prisene kommer i det hele tatt veldig an på hva du ønsker, men her er sånn ca. hva jeg tenker. Jeg kan legge ut eksempler på de forskjellige senere i dag :) Håper dette ga noen mening!

EDIT: Som nevnt kan jeg også male mennesker. Dette koster nok litt mer. Portrett av eier+hund tenker jeg sånn 7-800 kroner for :)

• Like 2
Skrevet

Er det bare jeg her i verden som ikke får sett bildet til Margrete? Kan noen legge det ut på nytt? Jeg får bare error og en tekststreng som likner på noe fra facebook.... :( Vil gjerne se!

Skrevet

Er det bare jeg her i verden som ikke får sett bildet til Margrete? Kan noen legge det ut på nytt? Jeg får bare error og en tekststreng som likner på noe fra facebook.... :( Vil gjerne se!

Nå? :)

1000324_10151824945835833_623081915_n.jp

• Like 5
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
    • Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...