Gå til innhold
Hundesonen.no

SFX' august-EFIT


SFX
 Share

Recommended Posts

post-880-0-99355800-1375396430_thumb.jpg
Godt sovehjerte i dag, og sto opp cirka 1230, hvorpå jeg tok en dusj bak dette dusjforhenget.

post-880-0-55324800-1375396031_thumb.jpg

Cirka 1330 begynte jeg å rydde og sortere litt av den digre haugen av shopping, stæsj jeg tok med hjem fra barndomshjemmet og klær etter en langhelg hos family'n.

post-880-0-90849200-1375396032_thumb.jpg
Cirka 1430 gjorde jeg litt research til skriveriet mitt, det vil si lete etter en perfekt sang på youtube.

post-880-0-38855800-1375396432_thumb.jpg
Cirka 1530 skiftet jeg lyspære i gangen oppe.

post-880-0-41441700-1375396035_thumb.jpg

Cirka 1630 tømte jeg den klesvasken jeg satte på i går, tok ned tørre klær fra to tørkestativ, og satte på ei ny maskin. Jeg vet. Seriøst actionfylt dag så langt.

post-880-0-87834000-1375396036_thumb.jpg

Cirka 1730 skiftet jeg på senga, og jentene synes det var nydelig flott med nyristede puter og dyne pent dandert til mykt underlag for dem. Hvem ellers kunne jeg ha gjort det for???

post-880-0-05598300-1375396434_thumb.jpg
Cirka 1830 begynte jeg på dagens og morgendagens middag.

post-880-0-14574500-1375396436_thumb.jpg

Cirka 1930 gikk jeg gjennom en forundringspose fra mamma etter at hun gikk amok på Lindex med halv pris av halv pris av halv pris-salg. Jeg prøver å bestemme meg for om de blå (som er mer turkise i virkeligheten) strømpebuksene er noe jeg vil bruke på utstilling, og i så fall til hva slags skjørt...

post-880-0-97157200-1375396040_thumb.jpg

Cirka 2030 klødde jeg meg i huet og lurte på hva slags oppheng jeg skal ha til dette bildet, som har to slike rillede dingser bak. Bildet ligger enda på stuebordet, og jeg klør enda.

post-880-0-33802600-1375396042_thumb.jpg

Cirka 2130 tok jeg sikkerhetskopi til ekstern harddisk.

post-880-0-02580400-1375396054_thumb.jpg

Cirka 2230 begynte jeg å se på Anna Karenina, og den griper meg ikke helt, kjenner jeg. En del absurde og originale sceneløsninger, men litt for artsyfartsy og dyp for min smak i kveld, i hvert fall. Måtte sjekke om den er laget av samme folka som ligger bak Moulin Rogue, da den kunne minne litt i håndtverksgrep, men fant ingen åpenbar lenke.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at jentene setter pris på at du rer opp sengen for de da ;)

Ja, de er lette å glede sånn sett :D

Om det er riller på begge "kantene oppe" på bildet så er det bare to spiker som skal til så "henger" du hakkene på spikerene! :D

Behagelig dag! :)

Oh, takk, jeg tenkte på sånne kroker, men de ville synes på oversiden av bildet, og det er jo ikke noe pent. Spiker har jeg plentifullt av, så da kan jeg fikse det i morgen. Det er vel noen regler om å spikre i borettslaget etter midnatt, selv om jeg klør etter å få det på plass.

Avspaseringsdag i dag, etter altfor mye aktivitet siden lørdag morgen ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cirka 2230 begynte jeg å se på Anna Karenina, og den griper meg ikke helt, kjenner jeg. En del absurde og originale sceneløsninger, men litt for artsyfartsy og dyp for min smak i kveld, i hvert fall. Måtte sjekke om den er laget av samme folka som ligger bak Moulin Rogue, da den kunne minne litt i håndtverksgrep, men fant ingen åpenbar lenke.

Kan trygt si at den er NOE spesiell i starten. Litt vel "teaterisk" for å være film?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan trygt si at den er NOE spesiell i starten. Litt vel "teaterisk" for å være film?

Det er som om de i stedet for spesialeffekter har tydd til gammeldagse scene-løsninger - jeg tenker for eksempel på de scenene hvor det meste og de fleste er fryst bortsett fra en eller to hovedpersoner. Det gir en effekt, men noen ganger var jeg usikker på hvor mye jeg skulle lese mellom linjene.

Det er også noe absurd og glidende i sceneovergangene, når en føler at hele Sovjetunionen foregår i en eneste teaterscene, at Moskva er i hovedetasjen og at trappa opp faktisk er den samme trappa de går opp når de er tilbake på gården på landet.

Og veddeløpet som foregikk tvers over scenen var også et annet grep som...

Det var i hvert fall annerledes. Men noe av det var også vakkert og effektivt, for eksempel hvordan sønnens modelljernbane fikk fungere som jernbanen Anna tok gjennom vinter-Sovjet.

Det som forstyrret meg mest, var at noen av mennene var snarlike, så det kunne være vanskelig å skille de, faktisk. Det er ikke akkurat en problemstilling jeg er vant til. Men jeg var vel ikke akkurat 110 prosent fokusert på filmen. Jeg skjønte ikke hvorfor Annas mann foreslo den løsningen han gjorde heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fortsatt litt skuffet over at det ikke er SEX EFIT altså. :aww::lol:

Det er etter at jeg la meg det, vøtt :D

Ellers får vi håpe jeg skal parre tispe den første en eller annen gang.

Avslappende dag. Og den middagen så herlig ut. :yes:

Middagen ble veldig god - ildfast form med poteter i skiver, gulrøtter, brokkoli, to kyllingfileter, en god saus over, og i ovnen på 250 grader i en time. Og på 200 grader i 15 minutter for å varme opp i dag. Jeg gjør ofte sånt, og varierer med kjøttet jeg bruker og grønnsakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som om de i stedet for spesialeffekter har tydd til gammeldagse scene-løsninger - jeg tenker for eksempel på de scenene hvor det meste og de fleste er fryst bortsett fra en eller to hovedpersoner. Det gir en effekt, men noen ganger var jeg usikker på hvor mye jeg skulle lese mellom linjene.

Det er også noe absurd og glidende i sceneovergangene, når en føler at hele Sovjetunionen foregår i en eneste teaterscene, at Moskva er i hovedetasjen og at trappa opp faktisk er den samme trappa de går opp når de er tilbake på gården på landet.

Og veddeløpet som foregikk tvers over scenen var også et annet grep som...

Det var i hvert fall annerledes. Men noe av det var også vakkert og effektivt, for eksempel hvordan sønnens modelljernbane fikk fungere som jernbanen Anna tok gjennom vinter-Sovjet.

Det som forstyrret meg mest, var at noen av mennene var snarlike, så det kunne være vanskelig å skille de, faktisk. Det er ikke akkurat en problemstilling jeg er vant til. Men jeg var vel ikke akkurat 110 prosent fokusert på filmen. Jeg skjønte ikke hvorfor Annas mann foreslo den løsningen han gjorde heller.

:lol: Jeg måtte pause litt midt i når jeg mistet konsentrasjonen.

Og egentlig syns jeg den var veldig forvirrende, samtidig som jeg lurte på hva som kom til å bli det neste. Lurte mest på hun som ble "dumpet" og sammen med han bonden egentlig. Var litt ting som ble hengende i luften der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver og leser boka nå (vel, driver og driver, jeg sliter litt med at alle russiske klassikere leses med sånn gøyal tullestemme inne i hodet mitt, sånn at jeg aldri helt klarer å ta dem på alvor, så jeg øver meg med AK på å lese nøye, alvorstungt og seriøst, så da går det ikke så raskt, og jeg må ta mange pauser for ikke å falle i filmavis-fella), så jeg tenkte jeg skulle vente med filmen. Din lille redegjørelse gjør meg heller ikke akkurat ivrigere. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Jeg måtte pause litt midt i når jeg mistet konsentrasjonen.

Og egentlig syns jeg den var veldig forvirrende, samtidig som jeg lurte på hva som kom til å bli det neste. Lurte mest på hun som ble "dumpet" og sammen med han bonden egentlig. Var litt ting som ble hengende i luften der.

Kanskje jeg skal forsøke å se den igjen - med mindre du trenger DVD'en kjapt tilbake?

Jeg driver og leser boka nå (vel, driver og driver, jeg sliter litt med at alle russiske klassikere leses med sånn gøyal tullestemme inne i hodet mitt, sånn at jeg aldri helt klarer å ta dem på alvor, så jeg øver meg med AK på å lese nøye, alvorstungt og seriøst, så da går det ikke så raskt, og jeg må ta mange pauser for ikke å falle i filmavis-fella), så jeg tenkte jeg skulle vente med filmen. Din lille redegjørelse gjør meg heller ikke akkurat ivrigere. :P

Jeg har lyst til å lese boka - den er på lista over sånt jeg føler jeg burde lese og har lyst til å få lest før jeg blir blind. Jeg tror til og med jeg har den stående i ei bokhylle hos pappa, jeg flytter sakte men sikkert alt jeg har stående hos ham hit etter hvert som jeg lager plass her.

Jentene dine :wub:

Og du, hva var den middagen? den så god ut! og ikke sånn superavansert ut (??) kanskje noe jeg kan få til også :D

Tusen takk - de er litt bortskjemt, men de er ille gode :wub:

Middagen er superenkel - lag saus, skrell og skjær grønnsaker, ta kjøtt fra fryseren. Noe mer innførende forklaring er gitt lenger opp. Jeg varmer opp stekeovnen for å varme resten i skrivende stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...