Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillingsbilder!


Baby

Recommended Posts

di er ikke så veldig bra siden jeg både holder gobiten og tar bilde <_< ikke lett :blink: noen som har komentarer? veit at bakbeina står litt ujamt.

Sånn tar bestandig jeg bilder også, har ingen fotohjelper :D Det går bra med litt øvelse, og masse knipsing av samme motiv :( Langtfra alle blir bra, men av 20 bilder blir alltid minst ett bra!

i13297037_11360_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 196
  • Created
  • Siste svar

Sånn tar bestandig jeg bilder også, har ingen fotohjelper :( Det går bra med litt øvelse, og masse knipsing av samme motiv :D Langtfra alle blir bra, men av 20 bilder blir alltid minst ett bra!

hihi ja du har nok rett :( har nettopp starta me oppstilling da så syntes vi er flinke jeg :blink::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi ja du har nok rett :) har nettopp starta me oppstilling da så syntes vi er flinke jeg ;);)

Jada, dere er flinke som prøver :P Øvelse gjør mester vet du ;) (det bildet jeg la inn var forresten fra Saetas andre oppstillingstrening, 4,5 mnd. og rett før første valpeshowet)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ett av Oscar:

Mine kommentarer: Bakbeinet mot kamera står skrått ut fra kroppen og kunne vært plassert lenger inn mot kroppen, og hodet kunne med fordel ha krommet litt innover for å få edelt uttrykk, ellers andre kommentarer?

Tror også frambeina kunne stått lenger framover ut fra kroppen, men han har en tendes til å stå skrått med beina da :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Grr... Det går helt greit å flytte på beina til Yrja nå, men hun bare flytter dem igjen når jeg går til siden. Jeg sier "Stå," men hun tror at så lenge hun står på samme flekken gjør det ikke noe om hun flytter på beina! :rolleyes: Tips til hvordan jeg skal få henne til å skjønne at hun ikke skal flytte på beina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Flaut å vise frem dette altså!! Dyret og jeg har virkelig ikke teken på dette.. :)

Jeg fikk ikke til å få hodet hennes opp samtidig som halen, og beina rett uten at hun sprellet som en gal..

men kom gjerne med tilbakemeldinger allikevel.

chesseaoppstillingjpg22ip.jpg

chesseaoppstilling5fd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for komplimenter :P

Mulig hun står litt fransk med forbeina ja, hun har en tendens til det en del..

Det gjorde eine hunden min og. Når du stiller henne opp, så prøv å sette beina litt tå inn, slik at når hun vrir på beina selv så går de ikke så langt utover. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Skal prøve å kommentere... Bilde nr 1, Får liksom ikke helheten fordi han snur hodet. Og så er ikke vinkelen på bildet helt god. Men han står fint med frembeina, kanskje litt for bredt og litt for mye strekt med bakbeina..

Bilde nr 2, her er det det samme med bakbeina, og så er han alt for bred mellom frembeina. Når du stiller han opp i fronten, så tenk deg at bredden mellom frambeina skal være ca en knyttneve. Alstå knytt handen din og så kan du prøve å måle om han står med passelig åpning mellom frambeina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Skal prøve å kommentere... Bilde nr 1, Får liksom ikke helheten fordi han snur hodet. Og så er ikke vinkelen på bildet helt god. Men han står fint med frembeina, kanskje litt for bredt og litt for mye strekt med bakbeina..

Bilde nr 2, her er det det samme med bakbeina, og så er han alt for bred mellom frembeina. Når du stiller han opp i fronten, så tenk deg at bredden mellom frambeina skal være ca en knyttneve. Alstå knytt handen din og så kan du prøve å måle om han står med passelig åpning mellom frambeina.

Tusen Takk for tips osv :)

Var ikke helt vår dag i dag :)

Milo likte ikke helt å bli stillet opp :)

Hver gang jeg fixet noe på han, så skiftet han stilling, og plasserte seg litt selv :D

Skal ta et litt senere i kveld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dette er det beste bildet jeg har klart å få til frem til nå. Så hva syns dere?

3.jpg

Se hær ja.. ser fint ut dette.. men du hva med å se på holdnigen din selv.. Er d ikke en mynde du har.. Prøv å stram deg opp du også og stå med samlede ben og flytt bånnet opp under ørene og se litt proff ut.

Du har faktisk en fin Irskulvehund, men du må trene litt bedre på holdningen din i ringen. Vær stram selv også og vær stol over værdens vakkreste hund som du har;9

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dette er det beste bildet jeg har klart å få til frem til nå. Så hva syns dere?

3.jpg

Bra bilde, men du skulle prøvd å fått tatt det litt mer fra siden. Ser ut som om ho står fint med fronten,( men den eine fremfoten virker litt vridd utover) Men bakbeina hennes skal vel stå paralellt? Kunne kanskje fått hodet hennes litt mer opp, virker som om hun "henger" litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se hær ja.. ser fint ut dette.. men du hva med å se på holdnigen din selv.. Er d ikke en mynde du har.. Prøv å stram deg opp du også og stå med samlede ben og flytt bånnet opp under ørene og se litt proff ut.

Du har faktisk en fin Irskulvehund, men du må trene litt bedre på holdningen din i ringen. Vær stram selv også og vær stol over værdens vakkreste hund som du har;9

Kristin

Ja, det har jeg ikke tenkt på! Men, hehe, jeg har en god unnskyldning ;) Jeg var ute sammen med pappa som omtrent ikke vet hva en hund er, og skulle egentlig trene (derfor svææært dagligdags halsbånd samt svært kobbel), og så bare tok vi noen bilder.. Jeg har jo egentlig tynt bånd og kobbel når vi skal i ringen, selvfølgelig ;) Det legger seg under pelsen og syns ikke.

Men takk for tipset, jeg har virkelig ikke tenkt på hvordan jeg står selv.. Vet ikke om jeg får gjort noe med det på de første utstillingene nå, for jeg er såpass nybegynner at jeg fremdeles er dødsnervøs og tenker bare på Mona, hehe.. ;)

Bra bilde, men du skulle prøvd å fått tatt det litt mer fra siden. Ser ut som om ho står fint med fronten,( men den eine fremfoten virker litt vridd utover) Men bakbeina hennes skal vel stå paralellt? Kunne kanskje fått hodet hennes litt mer opp, virker som om hun "henger" litt.

Ja, skjønner. Det var som sagt min litt uerfarne far som knipset, og dette ble det beste bildet ;) Jeg ser det med foten nå! Tenkte vel mest på bakbeina som vanlig, jeg.. Hodet kan jeg sikkert få løftet enda litt mer.

Det med bakbeina.. Jeg har bestemt meg for å ha de sånn, fordi det venstre er jo kortere, så det kan umulig stå paralellt med det andre.. Det er rett og slett for kort!

Puh, vanskelig dette her! Er så mye som skal stemme samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...