Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillingsbilder!


Baby

Recommended Posts

  • Svar 196
  • Created
  • Siste svar

Han står bra med forbena, men du burde trekke bakbena litt mer "under han". For på bildet ser det nesten ikke ut som om han har vinkler... Vinklene skal stå 90grader på gulvet.

Hehe, litt mer pirk pirk: Burde prøve å få han til å løfte på hodet litt mer, da ser de mere stilige ut :wink:

Lykke til med bildene, vet at det er noe dritt å få bra bilder! SÆRLIG når man har lyst til å få det også... men var lurt å høre litt hva andre synes også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og selv syns jeg at man ofte får bedre oppstillingsbilder når man tar bildet på høyde med hunden. Altså, at man ikke tar bildet ovenifra og ned, for da er det ikke like enkelt å se hele hunden.

Derfor liker jeg å ligge på gulvet (evt sitte) når jeg tar oppstillingsbilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han står bra med forbena, men du burde trekke bakbena litt mer "under han". For på bildet ser det nesten ikke ut som om han har vinkler... Vinklene skal stå 90grader på gulvet.

Hehe, litt mer pirk pirk: Burde prøve å få han til å løfte på hodet litt mer, da ser de mere stilige ut :wink:

Lykke til med bildene, vet at det er noe dritt å få bra bilder! SÆRLIG når man har lyst til å få det også... men var lurt å høre litt hva andre synes også :D

Så jeg bør ikke strekke beina fullt så mye bak? :wink: Tenkte nesten det selv, men måtte høre...

Han pleier å løfte hodet mer, men da har jeg godbt. :wink::D Får ikke til å bruke det når jeg tar bilder.. hehe. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har fått noen tips før her, men tenkte jeg kunne komme med et annet. Pass på bakgrunnen når man tar bilde. Det lønner seg å finne seg et sted hvor det ikke er så mørkt i bakgrunnen, ei heller at det er så mange forstyrrende elementer der.

Og så lønner det seg å få noen til å hjelpe seg å ta bilder mens du stiller hunden...

Ellers skal det lite til før fine bilder av hundene din er i "havn". Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen bilder jeg legger ut for zorbas

oppstillingsbilder av buffy

DSC04172.jpg

DSC04174.jpg

bare å komme med kritikk :D

Likte skikkelig det siste, det var DRIIIT fint :D Får du fram brystet og alt :wink: Er nok lurt som både Benedicte(handler91) og Cockerjente sier, da blir bildene mye mer proffe :D Er nok også lurt at en annen tar bilde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt oppstillingsbilde. :D

CIMG7777hodet10mnd.jpg

Ehh. Joda, var ikke så lett. Også er bildene tatt med det gamle kameraet. :oops:

Oppstilingsbilde.jpg

Pga jeg ikke brukte blitz så ble enkelte områder på bildene altfor mørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marco051R.jpg

Bare litt sånn pirkete, så kunne forbeina gjerne ha vært litt lenger bak, slik at de ble enda mer rette. Hvis du ser på forbeina på bildet, så står de litt fremover på en måte;-) (jeg er dårlig til å forklare, så si ifra om noe er uklart!)

marco048R.jpg

Det var litt vanskelig å se på dette bildet, for det virker som om hunden ikke stod helt rett i forhold til bildet, om du skjønner. Det ser ut som om hunden har rompa mer mot kamera på dette bildet enn f.eks det øverste. Så det var vanskelig å se om forbeina stod på en rett linje, men det skal de i hvert fall gjøre:-) Du kunne også ha tatt bakbeina litt lenger bak, slik at hasene står i en 90 graders vinkel;-)

Fin hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo spørre hva dere mener om dette bildet. Legger til mine egne kommentarer, så kan dere proffer rette meg :)

p12600199ix.th.jpg

1. Hun står ikke helt rett med frem- og bakpart.

2. Jeg kan strekke bakbeinet med slik at det blir 90gradersvinkel bak på hasen der.

3. Frembeina kan stilles bedre rett under henne, de er litt langt frem..

4. Hodet mer i profil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo spørre hva dere mener om dette bildet. Legger til mine egne kommentarer, så kan dere proffer rette meg :D

p12600199ix.th.jpg

1. Hun står ikke helt rett med frem- og bakpart.

2. Jeg kan strekke bakbeinet med slik at det blir 90gradersvinkel bak på hasen der.

3. Frembeina kan stilles bedre rett under henne, de er litt langt frem..

4. Hodet mer i profil

Jeg er enig med deg i dine kommentarer her... :D Ellers er det bare noen kommentarer til fotografen: Fotografen bør komme litt nærmere, samt at det ofte lønner seg å få h*n til å ta bildet litt på skrå framom hunden. :)

Selv fikk jeg hjelp på fredag til å få tatt noen bilder av et par av hundene mine (ståbilder) og vedkommende som er fotograf sa at de beste bildene var tatt sånn. Da får man med både vinkler foran og bak, samt at man kan få litt inntrykk av hvordan hodet til hunden ser ut. En dårlig vinklet hund blir også gitt litt større ære på ved å få tatt bilde av i fra skå på siden. Ikke så mye på skrå, bare en aning.. (Jeg har ikke mottatt bildene mine ennå, så jeg vet ikke om min venninne har rett i dette, men jeg vet hun begynner å bli veldig dyktig med å ta proffe ståbilder av mange raser.) :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder hvor hunden min enten har stilt seg opp selv eller jeg har stilt henne opp fra mange aldere...

Komentarer?? :?

i85551569_37849_2.jpg

Der sto hun fint bortsett fra at bakbeina skal være paralelle (de skal det på papillon sant? :? ) og så ser det ut som om den venstre fremfoten er øøørlitegrann lengre bak enn den høyre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...