Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekurs


Guest bikkje1
 Share

Recommended Posts

Guest bikkje1

Hvilken hundeskole o.l var valpen din på valpekurs? Jeg skal melde meg på valpekurs til høsten, men jeg er veldig usikker på hvem jeg skal gå til.

Jeg bor i Oslo, og har sett litt på familiehunden og oslo hundeakademi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått flere kurs hos Hundeakademiet og har vært veldig fornøyd der, men hører litt variabelt fra andre. Valpekursene deres er ihvertfall helt ok, stort sett godbiter og noe klikkertrening.

Familiehunden klikkertrener, flink instruktør (men flinkere med hunder enn mennesker, etter min mening. Lenge siden vi har gått der da).

Jar hundeskole, superhyggelig og flink dame, kun positivt.

Lundqvist hundeskole. Litt annerledes enn andre hundeskoler i at grunnkurset (uansett alder på hunden) er veldig intensivt med to kvelder i uken, etter en obligatorisk teoriDAG. Til gjengjeld får du veldig tett oppfølging individuelt, og opplegget deres er veldig bra. De bruker godbit i innlæring, klikkertrening som aktivisering, og grensesetting med evt. fysisk korreksjon kun på hverdagslydighet (etter eget ønske såklart, jeg bruker det på en av to hunder). De har stor fokus på samarbeid og positivt hundehold. Tilbyr ukeskurs om sommeren.

Din Beste Venn trener positivt, har ikke gått hos dem selv men har hørt mange som er fornøyde.

Side ved side, en av mine faste trenere som jeg har gått mye kurs med. Hun er kjempegod på klikkertrening. Bra hvis du tenker på freestyle/rally i fremtiden.

Canis, Aase og Sissel som har Oslo-avdelingen er veldig flinke, har gått en del kurs der også. Klikkertrening, såklart.

---

Sånn rent bortsett fra konkrete anbefalinger så kan jeg jo gi deg mine tips for å finne kurs/skoler.

Betyr beliggenhet noe?

Hvilke metoder bruker de (i praksis, mange sier at de trener positivt, og så viser det seg at enkelte hiver i en godbit etter at de har halkvelt hunden med struphalsbåndet...)? Om man ikke ønsker ren klikkertrening så er ikke Canis noe for deg.

Hvor mange hunder per instruktør? Jeg synes ikke det bør være mer enn 6 hunder, i utgangspunktet.

Pris har selvfølgelig litt å si, der ser jeg på timespris for kurset og forhold til antall hunder/instruktører. Men et godt opplegg kan være verdt det, Lundqvist er f.eks. litt dyrere enn andre, men absolutt verdt det ift. oppfølging (første kursdag får man kort med telefonnr til alle instruktørene på gruppa, stort sett tre stk per gruppe men en som hovedkontakt for deg og din hund). Innendørstrening om vinteren kan også være med på å gjøre dyrere kurs mer verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sær at jeg nekter å betale så mye for kurs i Oslo at jeg kjører 'hjem" til gilabb i Vestfold for å gå valpekurs med pi der.

Da vet jeg at jeg får et kurs jeg kan være stor fornøyd med :-)

Så lenge det er "hjem" og du likevel skal dit iblant er det jo greit. Men hvis du regner på merkostnaden med bompenger og drivstoff så tror jeg ikke du sparer så mye. :P

Jeg betaler det det koster så lenge jeg mener kurset og instruktøren er verdt det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er "hjem" og du likevel skal dit iblant er det jo greit. Men hvis du regner på merkostnaden med bompenger og drivstoff så tror jeg ikke du sparer så mye. :P

Jeg betaler det det koster så lenge jeg mener kurset og instruktøren er verdt det.

sparer ikke så mye nei men jeg trives jo så mye bedre så da går det jo opp i opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...