Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn på W


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Vel Wirkola hadde sin storhetstid da jeg var liten (ca 6-7 år..) og er definitivt en mann i mitt sinn! (Og ja Jeanette, den der ricola reklamen får også meg å høre "Wirkola"! trodde det bare var jeg som var gammel jeg!)

Wagga wagga er jo kjempekult ja! Ellers tenkte jeg på Wacko.. ganske kelpiebeskrivende det og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

OMG! Ja! Bjørn Wirkola har vært inspirasjonen til et kjent norsk uttrykk "å hoppe etter Wirkola". Wirkola er en helt egen klasse altså. På seriøst. Btw, I feel old.

Vi er ikke gamle. Vi er kunnskapsrike og har livserfaring.

Er du klar til å hoppe etter Wirkola?

Wildrose

Why not Wendy

Australske "sleng" ord og utrykk på w W

WACA (pron. whacker) : Western Australian Cricket Association and the Perth cricket ground

Waggin' school : playing truant

Walkabout : a walk in the Outback by Aborigines that lasts for an indefinite amount of time

Walkabout, it's gone : it's lost, can't be found

Weekend warrior : army reservist

Whacker, whacka : Idiot; somebody who talks drivel; somebody with whom you have little patience; a dickhead

Whinge : complain

White pointers : topless (female) sunbathers

Whiteant (verb) : to criticise something to deter somebody from buying it. A car dealer might whiteant another dealer's cars or a real estate salesman might whiteant another agent's property

Wobbly : excitable behaviour ("I complained about the food and the waiter threw a wobbly")

Wobbly boot on, he's got the : drunk

Wog : flu or trivial illness

Wog : person of Mediterranean origin. A milder insult than the same word in the UK and perhaps elsewhere.

Wombat : somebody who eats, roots and leaves (see also root)

Woop Woop : invented name for any small unimportant town - "he lives in Woop Woop"

Wowser : straight-laced person, prude, puritan, spoilsport

Wuss : coward; nervous person or animal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wirkola - så tenker jeg på Riccola reklamene :lol:

Wanderlust (navnet på Björk sangen under)

Haha, ja. Jeg tenkte også på Ricola første gangen :P Wanderlust var litt kult. Men samtidig så har jeg ingen forhold til den sangen :P

Vel Wirkola hadde sin storhetstid da jeg var liten (ca 6-7 år..) og er definitivt en mann i mitt sinn! (Og ja Jeanette, den der ricola reklamen får også meg å høre "Wirkola"! trodde det bare var jeg som var gammel jeg!)

Wagga wagga er jo kjempekult ja! Ellers tenkte jeg på Wacko.. ganske kelpiebeskrivende det og..

Wacko var tøft, men jeg føler nesten alle ord som ender på O er gutt jeg.

Wildrose

Why not Wendy

Australske "sleng" ord og utrykk på w W

WACA (pron. whacker) : Western Australian Cricket Association and the Perth cricket ground

Waggin' school : playing truant

Walkabout : a walk in the Outback by Aborigines that lasts for an indefinite amount of time

Walkabout, it's gone : it's lost, can't be found

Weekend warrior : army reservist

Whacker, whacka : Idiot; somebody who talks drivel; somebody with whom you have little patience; a dickhead

Whinge : complain

White pointers : topless (female) sunbathers

Whiteant (verb) : to criticise something to deter somebody from buying it. A car dealer might whiteant another dealer's cars or a real estate salesman might whiteant another agent's property

Wobbly : excitable behaviour ("I complained about the food and the waiter threw a wobbly")

Wobbly boot on, he's got the : drunk

Wog : flu or trivial illness

Wog : person of Mediterranean origin. A milder insult than the same word in the UK and perhaps elsewhere.

Wombat : somebody who eats, roots and leaves (see also root)

Woop Woop : invented name for any small unimportant town - "he lives in Woop Woop"

Wowser : straight-laced person, prude, puritan, spoilsport

Wuss : coward; nervous person or animal

Wildrose var litt stilig! :) Men av en eller annen grunn føler jeg ikke en kelpie kan hete noe med rose :lol:

Hmm.. Sove litt til på det, men tror det blir Wagga Wagga altså. Tusen takk for all hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wirkola. :)

Jeg tenker litt på Ricola :P Betyr det noe? Det var litt stilig da!

Haha. Minner meg om noe min samboer fortalte, etter de hadde hatt skidag på skolen. De hadde en hoppkonkurranse, og en gutt var spesielt god. Eldre lærer roper ut etter nestemann: "Hvem vil hoppe etter Wirkola?" Da hun ikke fikk svar måtte samboeren min fortelle henne at ingen her vet hvem Wirkola er :)

Men Marie er jo litt eldre enn disse elevene da, så burde ha hørt om Wirkola, syns jeg :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Minner meg om noe min samboer fortalte, etter de hadde hatt skidag på skolen. De hadde en hoppkonkurranse, og en gutt var spesielt god. Eldre lærer roper ut etter nestemann: "Hvem vil hoppe etter Wirkola?" Da hun ikke fikk svar måtte samboeren min fortelle henne at ingen her vet hvem Wirkola er :)

Men Marie er jo litt eldre enn disse elevene da, så burde ha hørt om Wirkola, syns jeg :aww:

Haha, men jeg er ingen skientusiast i det hele tatt! Ingen sport i det hele tatt egentlig. Sprangridning i såfall :lol: Så jeg skylder på det :P Det har aldri vært populært i familien heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kuppe tråden, men jeg hadde heller aldri hørt om Wirkola. Mulig at vi rett og slett er for unge. For jeg vet at mamma og pappa har gitt meg litt opplæring i hopp. Så nemlig en film fra jeg var sånn 4-5 og hopper på hytta, jeg sa jeg trengte staver, men da sa mamma klart og tydelig at Espen Bredesen bruker ikke staver.

Ellers stemmer jeg fortsatt for Wagga Wagga, passer jo på alle måter og de kelpiene jeg har møtt har skikkelig waggy haler, i tillegg til at det er er sted i Australia.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kuppe tråden, men jeg hadde heller aldri hørt om Wirkola. Mulig at vi rett og slett er for unge. For jeg vet at mamma og pappa har gitt meg litt opplæring i hopp. Så nemlig en film fra jeg var sånn 4-5 og hopper på hytta, jeg sa jeg trengte staver, men da sa mamma klart og tydelig at Espen Bredesen bruker ikke staver.

Ellers stemmer jeg fortsatt for Wagga Wagga, passer jo på alle måter og de kelpiene jeg har møtt har skikkelig waggy haler, i tillegg til at det er er sted i Australia.

Bra jeg ikke er alene :D

Jeg er 20 år gammel, så jeg vet ikke hvor "gammel" man må være :lol: Jeg syns alt for mange henger seg opp i at de er for gamle, altså :lol: 25 er jo ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jeg ikke er alene :D

Jeg er 20 år gammel, så jeg vet ikke hvor "gammel" man må være :lol: Jeg syns alt for mange henger seg opp i at de er for gamle, altså :lol: 25 er jo ingenting!

Jeg er 24, så burde kanskje ha hørt om ham.. men altså jeg har jo aldri vært særlig interessert i skisport og slikt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh. Waka Waka, selv om det ikke er helt min type sang (betyr visstnok "do it" også - da må du vel bare ...). Men er ikke du en sånn dansedame, Marie? :lol:

Haha, joda. Jeg danser! Jeg så faktisk at Waka Waka var noe i Australia også.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wakawaka

Men jeg tror ikke jeg orker et navn hvor alle begynner å tenke på en eller annen sang :lol: Tror det blir slitsomt.

Wirkola er kult altså, men alle tenker jo på hannkjønn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo en hund. Who cares om folk tenker hankjønn eller hunkjønn? :lol: Det er jo uansett et etternavn?

Neida. Det er bare litt artig hvordan forskjellige ting virker inn på avgjørelser. Kjønn hadde ikke vært en blipp på radaren min må jeg innrømme. :D Men det skal føles riktig for deg, og det er bare du som teller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo en hund. Who cares om folk tenker hankjønn eller hunkjønn? :lol: Det er jo uansett et etternavn?

Neida. Det er bare litt artig hvordan forskjellige ting virker inn på avgjørelser. Kjønn hadde ikke vært en blipp på radaren min må jeg innrømme. :D Men det skal føles riktig for deg, og det er bare du som teller. :)

Hehe, jeg vet ikke hvorfor jeg henger meg opp i det. Men ja, det er morsomt hvilke ting som spiller en rolle for folk når de velger navn :lol: Kanskje jeg skal tenke litt til på Wirkola da..

Nei, altså. Jeg som nesten hadde bestemt meg her også forvirrer dere meg og lokker meg med fine navn :lol: Jeg måtte lese gjennom en ordbok og kom over "Whoopee" igjen. Det betyr "hurra" eller "heisan" og det var litt morsomt syns jeg :D Kanskje jeg bare sender navneforslagene på mail til oppdretter, så får hun bestemme :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, altså. Jeg som nesten hadde bestemt meg her også forvirrer dere meg og lokker meg med fine navn :lol: Jeg måtte lese gjennom en ordbok og kom over "Whoopee" igjen. Det betyr "hurra" eller "heisan" og det var litt morsomt syns jeg :D

Stilig! Go for it :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...