Gå til innhold
Hundesonen.no

Kull på tispe før fylte 2 år.... :(


HeraHiromi
 Share

Recommended Posts

Så en annonnse på finn der de ville selge en tispe på halvannet år, hun hadde hatt et valpekull og var en god mor.

Hunden liker ikke nærkontakt med mennesker, da kan hun reagere med knurring. Blir så irritert på slikt oppdrett.... greit at man ikke vet så mye, men det går da an å høre med folk som vet?

Også skal hunden selges... ja.... lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke så mange oppdrettere, men jeg har da sett noen som jeg synes fremstår som kyniske og ukritiske. Penger står i fokus, ikke avlstispenes beste.

Rovdrift forekommer, desverre, og det er her jeg mener valpekjøpere bør være kritiske til hvem de velger å kjøpe valp av. Av ALLE annonsene på finn.no som ligger ute for rottweilere, så er det derimot kun 2 kull som er godkjent av Norsk Rottweilerklubb og som ligger på deres sider. Det forteller vel noe...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel ikke kalles oppdrett det der, jeg synes det høres ut som uvitenhet og idioti! :(

Jeg har kommet til et punkt hvor jeg har lyst å filleriste folk som ikke tar mer ansvar for dyrene. Katter og hunder fyller opp ørtenvis av annonser på finn, og det er stappfulle omplasseringssentre som har sprengt kapasiteten sin til sitt ytterste - og imens så fyller man på med enda flere dyr uten mål og mening... :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en annonnse på finn der de ville selge en tispe på halvannet år, hun hadde hatt et valpekull og var en god mor.

Hunden liker ikke nærkontakt med mennesker, da kan hun reagere med knurring. Blir så irritert på slikt oppdrett.... greit at man ikke vet så mye, men det går da an å høre med folk som vet?

Også skal hunden selges... ja.... lykke til!

Var dette den kelpietispa?? :-/

Såg ei kelpietispe ute på 1 1/5 år ca, hadde hatt kull og var god mor.

Det var mye som skurret i den annonsen da hunden blant annet kunne ligge i bur om natten, og dagen og ved behov ellers? (hele døgnet?)

ikke sosial med mennesker og kan knurre...

spiser helst menneskemat og rester...

Får lyst til å kjøre å hente henne pronto :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg får så vondt av å lese på finn.no De sibirboxerne gjør vondt å se også, der har lagt med et bilde av en hund fra forrige kull som bare er 6 måneder. Ordentlig rovdrift av noe som har stor sannsynlighet for å bli litt krevende hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...