Tabris Skrevet 18. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2013 Jeg sliter litt med å finne ut hva slags halsbånd som vil passe Ozu. Han har jo en rikelig pelskrage og jeg vil finne et halsbånd som er behagelig å ha på, ikke lager floker og tover seg i pelsen og ikke farger av på helhvit hund. Jeg har et litt bredt lærbånd men det er ikke ideelt. Vanskelig å finne gode bilder av det da det forsvinner i pelsen uansett. ;P Sent from my C6603 using Tapatalk 4 Beta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whips Skrevet 18. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2013 Hva med et halsbånd i rundsydd lær? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 18. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2013 Se på det jeg spør etter lengre opp. Bruker veldig sjeldent halsbånd,nettopp pga at alt enten farger,sliter,filtrer etc. Men det var jeg fornøyd med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 18. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2013 Selv bruker jeg rundsydd halvstrup lærhalsbånd på Chess. Funker bra det Hun har en massiv pels om dagen. Siri bruker, så vidt jeg kan huske fra en eldre tråd, kjettingstrup (uten å bruke strupen, men fester begge ringene i kroken på kobbelet) for å slite minst mulig på pelsen til Willy. Det farger jo heller ikke. Kanskje prøve det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 18. Juli 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2013 Takk for svar. Vil ikke pelsen filtre seg inn i kjettingbåndet? Og er det behagelig å ha på?Sent from my C6603 using Tapatalk 4 Beta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellare Skrevet 18. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2013 Rundsydd lær skal, etter det eg har hørt, vere greit på pelshundar. Sjølv brukar eg Yukon halvstrup med fleece og refleks, og er fornøgd med det. Mamma brukar Trixi halvstrup med kjettingdel, og ingen av desse fargar av. Har enda til gode og finne eit halsbånd som ikkje flokar, men så lenge halsbåndet er av inne, så blir det minimalt med flokar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 18. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2013 Selv bruker jeg rundsydd halvstrup lærhalsbånd på Chess. Funker bra det Hun har en massiv pels om dagen. Siri bruker, så vidt jeg kan huske fra en eldre tråd, kjettingstrup (uten å bruke strupen, men fester begge ringene i kroken på kobbelet) for å slite minst mulig på pelsen til Willy. Det farger jo heller ikke. Kanskje prøve det? Jepp, stemmer det . Og gud forby at man bruker strupen - DEN sliter pels, den *ler*. Takk for svar. Vil ikke pelsen filtre seg inn i kjettingbåndet? Og er det behagelig å ha på? Det er nettopp fordi pelsen ikke filtrer seg i glatt kjetting at jeg bruker det. Kjettingen glir veldig lett i pelsen. Kanskje du kan bruke sånn gullfarga snake-kjede? De tror jeg ikke farger av heller (jeg tror kanskje sånn vanlig kjetting kan gi noe gråaktig farge til hvit pels). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 18. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2013 Til min eurasier brukte eg rundsydd halvstrup i lær. Litt pels hang seg på ringene, men mye mindre enn med andre halsbånd. Lite floker også, etter at voksenpelsen kom. Til groenendaelen har eg en tynn nylon helstrup, ser ikke ut som om det sliter noe særlig. Han må børstes ukentlig, da han har en litt teit pels enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 18. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2013 Hurtta-halsbånd? Bruker ikke halsbånd selv, men synes toffet i selen sitter fint på min pelshund iallefall. Tynne og spesielt rundsydde halsbånd kan jeg ikke forstå at er annet enn veldig ubehagelig å ha kobbelet festet i, med mindre linen er slakk konstant (noe den vel ikke er hos noen hund)... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
julnil Skrevet 18. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2013 Jeg bruker rundsydd halsbånd, vanlig (altså verken helstrup eller halvstrup) til mine ccpp. Floker ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 18. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2013 Verste i min hund sin pels er forøvrig fleece!! Det tover det. Fordelen med halvstrup i lang pels er forøvrig at man slipper knote og lete etter klips eller spenne når det skal av/på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 18. Juli 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2013 Takk for flere tips, skal se litt på halvstrup og kjetting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bernertryne Skrevet 18. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2013 Jeg bruker et bredt et i mykt skinn. Farger ikke, tover ikke, sliter ikke selv om jeg stadig glemmer å ta det av, og hunden synes det er behagelig. Min har ikke like majestetisk krage som din, men jeg liker at det er så bredt at jeg stort sett kan se det og ikke må klå inni manken for å finne festet. Også strupes hun ikke i hjel om jeg faller Hva er det du ikke liker ved det nåværende halsbåndet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 18. Juli 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2013 Problemet med det nåværende halsbåndet er at det er vanskelig å ta av og på, fordi det er styr å finne spennen i all pelsen, og passe på at pelsen ikke havner for mye inni spennen og lugger. Det er også vanskelig å stramme det riktig. Det ender som regel med å bli litt for løst pga manken, noe som fører til at han lett kan rive seg ut av båndet (noe som har skjedd flere ganger, en gang på vei inn i utstillingsområdet, faktisk. Ved parkeringsplassen med biler kjørende frem og tilbake og hunder overalt). Derfor liker jeg tanken på kjetting/halvstrup hvor jeg slipper å styre med selve festet (men samtidig er det kanskje like lett å få av seg). Her er et bedre bilde av halsbåndet; Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 18. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Juli 2013 Problemet med det nåværende halsbåndet er at det er vanskelig å ta av og på, fordi det er styr å finne spennen i all pelsen, og passe på at pelsen ikke havner for mye inni spennen og lugger. Det er også vanskelig å stramme det riktig. Det ender som regel med å bli litt for løst pga manken, noe som fører til at han lett kan rive seg ut av båndet (noe som har skjedd flere ganger, en gang på vei inn i utstillingsområdet, faktisk. Ved parkeringsplassen med biler kjørende frem og tilbake og hunder overalt). Derfor liker jeg tanken på kjetting/halvstrup hvor jeg slipper å styre med selve festet (men samtidig er det kanskje like lett å få av seg). Her er et bedre bilde av halsbåndet; Trikset er at de få gangene du føler behovet og du tror han kan vri seg ut så klipser du kjettingen på strup Opplever også at de gnaget minst, evt alternativ er "svenske" strupen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts