Gå til innhold
Hundesonen.no

Vilken är bäst?


Vimsan
 Share

Recommended Posts

Jaaa då var jag här igen då och känner att jag vill få till anskaffelse av en speilreflekskamera då jag i dagsläget bara har en liten sony cyber-shot som har endel begränsningar kan man säga.

Det jag önskar att ha kameran till är egentligen bara att kunna ta klara/skarpa bilder av hund både i rörelse och stillastående, i tillägg till att jag vill kunna filma med kameran. Annars har jag inget annat speciellt behov utöver det.

Har tittat runt lite på nätet men har ingensomhelst idé om vad som passar och är bäst för mig, därför undrar jag om ni kan hjälpa mig.

Detta är det jag har hittat:

Nikon speilreflekskamera D3200 + 18-55mm objektiv

Kraftig D-SLR-kamera fra Nikon med 24.2 megapiksler, 3" LCD-skjerm, lynrask kontinuerlig bildetaking og et 18-55 mm objektiv.

  • 24.2 megapiksler
  • 18-55 mm objektiv inkludert
  • 3" LCD-skjerm

2990,-

_______________

Canon EOS 1100D med startkit

  • Canon EOS 1100D
  • 16 GB SDHC klasse 10 minnekort
  • Kameraveske
  • 1 objektiv medfølger:
    EF-S 18-55 IS(med bildestabilisering)

Canon fotokurs med på kjøpet

2 985,-
_________________
Canon EOS 1100D m/18-55mm IS & Tamron 70-300mm

Digital SLR-kamera med 12.2 megapiksler, 2.7" LCD-skjerm og et 18-55 mm IS-objektiv & Tamron 70-300mm Di telezoom-objektiv.

  • 12.2 megapiksler
  • 18-55 mm IS og 70-300mm zoomobjektiv inkludert
  • 720p HD-video

2885,-

____________________

Såååå...vilken är bäst? ev. andra förslag i samma prisklass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne virker D3200 som det beste kjøpet her. Har ingen argumenter for det, men bare en magefølelse jeg har. Jeg er selv en Canon fanboy, men jeg har ikke så mye til overs for de aller rimeligste modellene dems. Da liker jeg Nikon bedre.

Sikkert andre her som har D3200 som kan hjelpe deg mer eller har erfaringer med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://snapsort.com/compare/Canon-1100D-vs-Nikon-D3200

Av Nikon D3200 og Canon 1100D så er Nikonen waaaaaay better.

Du får mer utstyr med på canonen, blant annet ekstra linse osv på den siste pakka der. Så du får mer utstyr men litt dårligere kamerahus.

Men igjen så er det ofte linsene som er dyre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne virker D3200 som det beste kjøpet her. Har ingen argumenter for det, men bare en magefølelse jeg har. Jeg er selv en Canon fanboy, men jeg har ikke så mye til overs for de aller rimeligste modellene dems. Da liker jeg Nikon bedre.

Sikkert andre her som har D3200 som kan hjelpe deg mer eller har erfaringer med dette.

Okej, tack för din mening :)

http://snapsort.com/compare/Canon-1100D-vs-Nikon-D3200

Av Nikon D3200 og Canon 1100D så er Nikonen waaaaaay better.

Du får mer utstyr med på canonen, blant annet ekstra linse osv på den siste pakka der. Så du får mer utstyr men litt dårligere kamerahus.

Men igjen så er det ofte linsene som er dyre :P

Ja se där ja!

Då är det kanske bättre att gå för den Nikon D3200 som har ett bättre kamerahus och helldre spara upp till å köpa ett till objektiv till den senare om det behövs... hmmm...

Endret av Vimsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej, tack för din mening :)

Ja se där ja!

Då är det kanske bättre att gå för den Nikon D3200 som har ett bättre kamerahus och helldre spara upp till å köpa ett till objektiv till den senare om det behövs... hmmm...

Jeg hadde gjort det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best Nikon, så jeg sier det :P Også kjøper du et bra objektiv i tillegg (men det som følger med er absolutt ikke dårlig). Kommer ann på hvor du vil, jeg klarte meg fint ett år med kit-objektivet der. Men så vokste jeg ut av det, og kjøpte meg et par andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det :)

Okej :) då lutar jag definitift åt det hållet nu hihi...

Jeg liker best Nikon, så jeg sier det :P Også kjøper du et bra objektiv i tillegg (men det som følger med er absolutt ikke dårlig). Kommer ann på hvor du vil, jeg klarte meg fint ett år med kit-objektivet der. Men så vokste jeg ut av det, og kjøpte meg et par andre.

Okej, vilket objektiv menar du är bra objektiv i tillägg sen då? som inte kostar en hel förmögenhet...

Endret av Vimsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til bildekvalitet så er det stort sett optikken (objektivet) som bestemmer dette og ikke kameraet. Grunnen til at jeg missliker Canon sine "nybegynner-kameraer" er at dem er veldig plastikk.

Nikon's nybegynnerkameraer er jo ikke akkurat bygget for å vare dem heller, men dem er i mine øyne hakket bedre bygget enn Canon. Fra Canon 60D og oppover liker jeg Canon bedre jamført med Nikon sin motpart.

Men ikke se deg blind på kamerahuset. Det er så og si revnende likegyldig hvilke av disse du velger. Sørg heller for å gi litt kroner for skikkelig optikk. Skjønt for 3.000,- er det begrenset hva man får når man skal ha speilrefleks/objektiv/minnekort etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til bildekvalitet så er det stort sett optikken (objektivet) som bestemmer dette og ikke kameraet. Grunnen til at jeg missliker Canon sine "nybegynner-kameraer" er at dem er veldig plastikk.

Nikon's nybegynnerkameraer er jo ikke akkurat bygget for å vare dem heller, men dem er i mine øyne hakket bedre bygget enn Canon. Fra Canon 60D og oppover liker jeg Canon bedre jamført med Nikon sin motpart.

Men ikke se deg blind på kamerahuset. Det er så og si revnende likegyldig hvilke av disse du velger. Sørg heller for å gi litt kroner for skikkelig optikk. Skjønt for 3.000,- er det begrenset hva man får når man skal ha speilrefleks/objektiv/minnekort etc.

Okej men har megapiskler ingenting med det att göra isåfall? Ser ju att Nikonkameran har 24 i jämförlese med Canon sina 12...

Men med den ena Canonkitet där man får 2 objektiv med, 18-55 mm IS-objektiv & Tamron 70-300mm Di telezoom. Hade det hållt med det till mitt bruk? Eller vad hade varit ett bra tilläggsobjektiv till Nikon kameran?

Jag vet att det inte är fancy grejerna man får med den budjeten men det är liksom det jag har råd till och jag orkar inte vänta i år och dar för att spara upp så jag får köpt mig en speilrefleks, blir ju så besviken när jag tar många bilder av hund i fart med den kameran jag har nu och det blir bara suddigt och oklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej men har megapiskler ingenting med det att göra isåfall? Ser ju att Nikonkameran har 24 i jämförlese med Canon sina 12...

Men med den ena Canonkitet där man får 2 objektiv med, 18-55 mm IS-objektiv & Tamron 70-300mm Di telezoom. Hade det hållt med det till mitt bruk? Eller vad hade varit ett bra tilläggsobjektiv till Nikon kameran?

Jag vet att det inte är fancy grejerna man får med den budjeten men det är liksom det jag har råd till och jag orkar inte vänta i år och dar för att spara upp så jag får köpt mig en speilrefleks, blir ju så besviken när jag tar många bilder av hund i fart med den kameran jag har nu och det blir bara suddigt och oklart.

Hvilket som er best for deg er vanskelig å svare på :) Har Nikon D3200 selv, og det tar gode bilder, selv på autoprogrammene. Dersom du i tillegg kjøper en 50mm linse (koster 1500-2500 med AF alt etter hvor lyssterkt du vil ha det), så klarer du deg helt fint :) Bruker mest 18-105mm og 50mm selv, og eg tar stort sett bilder av bikkjene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...