Gå til innhold
Hundesonen.no

Får hunden din mye go biter?


Renate A

Recommended Posts

Får hunden din mye go biter uten om trening??

Hvor ofte ca? og hvordan go biter?

Chicka fikk endel før, men nå er hun på slankærn så jeg holder igjen, men hun har fri tilgang på bite bein.

Også får hun en griserompe hver søndag når hun er hos mormor, det er kjempe stas. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får ikke godbiter om hun ikke har gjort noe for å få dem. Jeg gir ofte godbiter når hun gjør små (eller store) positive ting som jeg liker i dagliglivet (f.eks sitte rolig på bussen, se på meg når det er andre hunder i nærheten osv). Også får hun mye godbiter under trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne godbitautomaten :mrgreen: gir ikke ut godbiter annet enn under trening (og evt som belønning for andre bra reaksjoner ute på tur e.l.) Og når vi trener hjemme bruker vi bare tørrfor som treningsgodis. Men vanlige tyggebein ligger strødd rundt til enhver tid. Bedre ben (griselabber o.l.) må de jobbe for :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får ikke godbiter uten å ha gjort seg fortjent til dem. Altså får hun ikke godbiter utenom trening' date=' med unntak av et tyggebein innimellom. Men også da må hun gjøre seg fortjent til det med et par sitt, ligg osv.[/quote']

er det samme som gjelder for toya :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri utenom trening (ikke nødvendigvis formell trening, men når noe skal forsterkes).

Bein/grisøre av og til, men hun sluker dem i seg på 1-2-3 (med påfølgende fjerting og dårlig mage), så jeg prøver å begrense også dette til maks et par ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får ikke godbiter om hun ikke har gjort noe for å få dem. Jeg gir ofte godbiter når hun gjør små (eller store) positive ting som jeg liker i dagliglivet (f.eks sitte rolig på bussen' date=' se på meg når det er andre hunder i nærheten osv). Også får hun mye godbiter under trening[/quote']

Samme her.. Jeg er ikke sånn at nå trener jeg liksom. Finner jeg en godbit, så trener jeg, på en måte. Ber henne gjøre noe eller sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig, veldig lite faktisk, Vil ha go biten spm sterk belønning på trening så derfor gir jeg det lite utenom, men har det alltid på meg på turer, for innkalling o.l.

Men de får en del kriseører og bein da, og rester av middagen vår. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig, veldig lite faktisk, Vil ha go biten spm sterk belønning på trening så derfor gir jeg det lite utenom, men har det alltid på meg på turer, for innkalling o.l.

Men de får en del kriseører og bein da, og rester av middagen vår. :D

Hihi, "kriseører"... Er det noe de får når alt står på hodet, bikkjene er helt ville og det blir krise?? :D

(litt trøtt i dag ja....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...