Gå til innhold
Hundesonen.no

kloklipping


~Marlene~

Recommended Posts

Ebbe liker det ikke, men plikt oppfyllende som han er så sitter han som en engel :D

Lara måtte jeg klippe klørne på for noen dager siden og det ble jo helt baluba! Men ho er jo bare 12uker og kunne ikke skjønne hvorfor i all verden jeg skulle holde henne fast og klippe på beina hennes !

Hun ville mye heller ha lekt med klo-tanga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka hatet det når jeg fikk hun, nå går det bedre.

Noen ganger går det helt støkent andre ganger skal hun liksom finne på alt annet å gjøre og prøver å sjarmere meg med kos så jeg skal glemme det jeg driver med...luringen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesl var helt gal når vi skulle prøve i begynnelsen. Peip og holdt på.

Nå går det mye bedre. Hun skjelver en del, men det slutter med en gang jeg er ferdig. Jeg prøver å holde henne godt fast så hun ikke kommer seg unna eller begynner sprelle. Prøver også å være konsekvent når jeg gjør det og det har hjulpet veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kloklipping ja :roll: han sliter de selv da, synes ikke de er så lange heller.

klippet de endel når han var mindre, men så tappet jeg av, så nå er det livsfarlig å klippe klørne.men vi jobber med at jeg kan holde i potene hans da,(skulle egentlig gjort det når han var mindre.) for det er farlig.

For når han skal bli med oppi hytta så må han ha korte klør sånn at han ikke sliper opp gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ero er blitt så flink nå i det siste. Når han var rundt 5 mnd var han helt vill når vi skulle klippe klørne, men ble bedre ved 7 mnd alder. Men i desember så klippte jeg litt for langt og han ville absolutt ikke klippe klør igjen, men med mye trening så ligger han så fint på fanget når vi klipper klørne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det trente vi på fra første uka, så hu sitter stille, og gir meg labben...

trur det hjalp at jeg gav henne godbit for hver negl de første gangene :D

og kutta ned etterhvert...

nå får hu ikke noe annet enn ros og klapp :D

flinke jenta mi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh, jeg elsker å klippe klør!! :D Syns de vokser altfor tregt :D

Det går som en drøm med bernerne, puddelen liker det ikke men det går greit med han også. Har han som regel på stellebordet når jeg klipper klørne hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...