Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg blir flau over å være hundeeier


Margrete
 Share

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk

Jeg kan presisere utsagnet mitt igjen jeg siden det tydeligvis er vanskelig å lese: hund som ikke lar seg oppta, det betyr en hund som man ikke får tak i. En hund som jager sau lar seg som hovedregel ikke oppta, de bør skytes på stedet.

Jeg har ikke noe problem med å lese utsagnet ditt, hvis det var meg du sikta til. Jeg quota heller ikke deg, men jeg syns det er en tendens i sånne saker til å hyle ut om å skyte alle hunder for brudd på båndtvangen i saueområder. Og det syns jeg er en uting. Hundens liv har like stor egenverdi som sauens.

I det sauen jages er det jo reell nødverge, det blir en annen sak, og det er allerede lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å lese et par tråder her inne, så ser man den generelle holdningen blandt folk.

...eller se på bildetrådene... :whistle:

I natt drømte jeg at Aiko rømte hjemmefra for å spise rådyrkalver. Hun hadde tygd over ryggen på en 11-12 stykker før jeg fant henne, de lå strødd utover enga og hun lot seg ikke "oppta". Fy fader. Jeg skjønner ikke hvordan folk som lar hundene sine jage sau evner å ikke legge seg langflate når de blir konfrontert med det av bønder som oppdager dem. At de blir sinna eller stikker fra området. :no:

Edit: Men jeg blir heller ikke flau, jeg kan jo ikke ta ansvar for noe annet enn mitt eget hundehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje rar, men jeg har ingen sympati for hverken hunder eller hundeeiere som får bikkja avlivet etter angrep på andre dyr.

En hund er en hund, et rovdyr med instinkter. Går det galt får man ta konsekvensene av det ansvaret det innebærer å holde hund.

Hadde min hund revet opp et annet dyr vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Jeg hadde ikke vært særlig glad i den etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...