Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Verdens nest beste plutt (etter min egen :lol: ) søker seg ny eier, så videreformidler denne for en bekjent :)

«Plutten» ønsker seg ny interessert eier!

«Plutten» er en golden retriever født den 28.04.13. Han og jeg ønsker oss en ny eier til han. Det er mange som har ringt og ønsket seg han, men jeg vil gjerne at han kommer til en eier som enten selv kunne tenke seg å være med på utstilling eller i hvertfall kan låne han ut til meg. Jeg hjelper så klart til med klipping og utstilling og kommer ikke til å okkupere alle helgene til ny eier!

«Plutten» er etter NORDUCH FREECH NOV10 LP1FD1 Dewmist Side By Side og Bildvin's Blue Breeze. Bris har hatt et kull med Miles tidligere hvor både helse, eksteriør og gemytt ble veldig bra! Grunnen til at jeg har gjort kombinasjonen igjen er at jeg mistet min Snø i en tragisk ulykke. Tilbakemeldinger fra valpekjøpere i forrige kull er veldig, veldig bra – og faktisk har en nå kjøpt en helsøster til den de har fra før!

Pappa Miles er nordisk utstillingschampion og ble også svensk freestylechampion forrige helg. Han er en gutt med futt og humør – og dette er noe vi trenger på golden. Nå i sommer skal jeg på freestylekurs her i Norge sammen med Miles og hans eier. Miles går også lydighet klasse tre og har gjennomført MH. Bestefar Sidney (Dewmist Silkventure) har også titler i mange land, og har avlet veldig sunt og friskt med godt gemytt.

Mamma Bris kommer fra et kull på 10. En bror ble eksportert til Sverige og har cert der. Fire søsken er stilt i Norge med bra resultater (hp, ck). Bris har selv tispeplassering som beste resultat. Hun er ikke stilt igjen siden hun hadde første kullet for litt over to år siden, men det blir gjort når pelsen kommer igjen etter dette kullet. Bris har gått jaktkurs, menneskesporkurs og blodsporkurs. Det er nok blodspor hun mente var morsomst.

Jeg er på utkikk etter et hjem der valpen får den kjærligheten, oppfølgingen og stimulansen den trenger, og hvor den blir foret og mosjonert ved hjelp av mine råd for at valpen skal ha best mulig forutsetninger. Kjempefint om ny eier vil aktivisere utover de vanlige mosjonsturene!

Kan du gi plutten et godt hjem, eller om du har spørsmål kan du kontakte Signe på:

[email protected] eller tlf 91685157

Eller se http://www.bildvin.com/

8587_629366130406751_1471712519_n.jpg?oh

Plutten

1001446_629364837073547_1682164985_n.jpg

Pluttens pappa

1044111_629365923740105_1998390885_n.jpg

Pluttens pappa

1013660_629364850406879_275763603_n.jpg?

Pluttens mamma

Guest Gråtass
Skrevet

Er plutten en valp og det er trykkfeil i annonsen, eller er han 14 mnd gammel?

Skrevet

:wub::wub: Husker mamma Bris på blodsporkurs, herlig dame med en kjempeherlig matmor :D Valpen er bare 2 mnd, så sikkert bare en skrivefeil :)

• Like 1
Skrevet

Er plutten en valp og det er trykkfeil i annonsen, eller er han 14 mnd gammel?

Trykkleif, ja ;) Plutten er født i 2013 :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...