Gå til innhold
Hundesonen.no

Vepsestikk og bivirkninger?


Recommended Posts

Bonnie pådro seg et vepsestikk etter å ha stått ute en liten stund i løpestreng. Har aldri lagt merke til noen allergisk reaksjon ved insektbitt (flått, mygg, knott) tidligere, men dette ble krise. Vanligvis har hun ganske så puddelaktig hode med slank hals og store, runde cockerøyne, men etter bittet så hun mer ut som en berner med oppsvulmede øyenbryn! Den ellers så energifulle bikkja lå flat på kjøkkengulvet med skyhøy puls. Hun fikk kortisonsprøyte hos veterinæren og kontrollert at pulsen gikk ned til normal, og vi dro hjem med beskjed om å forholde seg noen lunde rolig resten av dagen.

Hevelsen har generelt gått ned, bortsett fra væskeansamling rundt halsen (ingen pustebesvær, heldigvis). Men hun har kastet opp og brekt seg gjennom nesten hele natten, ihvertfall syv ganger, og er ganske urolig med kløe og tassing. Greit hun er en liten kosedalt, men dette begynner å bli klengete. Det er gått over 12 timer siden bittet.

Er der noen som har erfaring med dette med vepsestikk? For dette er første gangen for oss, og jeg vet ikke hvor lenge det tar før dette går over, eller hvilke bivirkninger som er normale. Noen som kan komme med litt input så hadde det virkelig hjulpet et småstresset mammahjerte! :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt veterinæren igjen jeg!

hadde også ringt veterinæren igjen!

Ringte veterinæren på morgenen, fikk beskjed om å komme innom hvis det fortsatte utover dagen. Heldigvis gikk det fort over med både oppkast og væskeansamling, og humøret var på topp da hun fikk bade og leke hele skoledagen sammen med de andre hundene i klassen. Foruten om litt kløe, så virker alt som normalt igjen! Det skremselet endelig over :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...