Gå til innhold
Hundesonen.no

Søker hjelp med rasevalget


eirhogza
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg har lenge tenkt og fundert på mitt valg av rase, og har landet på 2 alternativer. Hamilton støver eller en Beagle. Det er jo to hunder som er vidt forskjellige men begge egner seg for jakt spesielt på hare, rev osv.

Jeg har aldri hatt hund selv, men føler selv jeg er et hunde-menneske da jeg har vært rundt mange igjennom oppveksten gjennom venner og diverse. Lurer på om det er noen her som har en av disse hundene, eventuelt har kjennskap til de mtp. gemytt, oppførsel, dressering og alt som hører med

Takker for svarene som dere måtte komme med! :)


Mvh Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du skal jakte på da? Hamilton er nok en bedre hund på rev. Beagelen er flink både på rådyr og hare. Vi skal jakte på både rev, hare og rådyr, så vi har beagle på de to sistnevnte og låner revehund.

Ta en tur inn på forumet kammeret, der er det mange jegere med god hundeerfaring i forhold til rasevalg :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du skal jakte på da? Hamilton er nok en bedre hund på rev. Beagelen er flink både på rådyr og hare. Vi skal jakte på både rev, hare og rådyr, så vi har beagle på de to sistnevnte og låner revehund.

Ta en tur inn på forumet kammeret, der er det mange jegere med god hundeerfaring i forhold til rasevalg :)

Lykke til!

Så Hamilton støveren står ikke så sterkt når det gjelder å jakte hare, som beaglen gjør? Er først og fremst hare jeg tenker først. Men er en stor revebestand her jeg bor, så det er også veldig aktuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Hamilton støveren står ikke så sterkt når det gjelder å jakte hare, som beaglen gjør? Er først og fremst hare jeg tenker først. Men er en stor revebestand her jeg bor, så det er også veldig aktuelt!

Jeg har ikke satt meg SÅ inn i rasene, men etter hva jeg har hørt (derav anbefalingen om kammeret.no) mente jeg også mer at beaglen er kanskje ikke et must på rev, men god på hare og rådyr. Mens Hamilton nok er bedre på rev enn beaglen, samt at hamilton også går på hare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...