Gå til innhold
Hundesonen.no

Original stamtavle til NKK ved omregistrering


jaktlykke
 Share

Recommended Posts

Jeg har et lite problem...

Da jeg fikk Storm fra Finland så omregistrerte jeg ham med engang til Norge. NKK skulle ha den originale stamtavla innsendt og det gjorde jeg. Etter en stund var Storm å finne på Dogweb, alt i skjønneste orden.

Men - jeg kan ikke huske å ha fått stamtavla tilbake!

Og nå har jeg problemer med å melde ham på utstilling i Sverige i og med at de krever å få scannet over den originale stamtavla for å få ham inn i deres system.

Jeg har sendt mail til NKK i dag men jeg kan jo bare kysse utstillingen om en måned goodbye :(

Hva om de har rotet den vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske når vi omregistrerte vår tysker så fikk vi ikke stamtavla tilbake, men fikk ny norsk stamtavle, jeg har hvertfall bare den norske nå.. Tror ikke medeier har den tyske.. Tror du kan bruke den norske, har du ikke fått den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som har skjedd med stamtavla di, vet jeg ikke - men jeg mener at jeg har lagret PDF-versjonen av stamtavla du kan hente opp på DogWeb og sendt over til SKK når jeg har meldt på.

Du kan i hvert fall prøve det - og når du sender mailen kan du jo også henvise til hans registreringsnummer i KoiraNet, siden det er gratis og derfor tilgjengelig for SKKs sakbehandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite problem...

Da jeg fikk Storm fra Finland så omregistrerte jeg ham med engang til Norge. NKK skulle ha den originale stamtavla innsendt og det gjorde jeg. Etter en stund var Storm å finne på Dogweb, alt i skjønneste orden.

Men - jeg kan ikke huske å ha fått stamtavla tilbake!

Og nå har jeg problemer med å melde ham på utstilling i Sverige i og med at de krever å få scannet over den originale stamtavla for å få ham inn i deres system.

Jeg har sendt mail til NKK i dag men jeg kan jo bare kysse utstillingen om en måned goodbye :(

Hva om de har rotet den vekk?

Jeg fikk den tilbake noen uker etter at jeg fant Nora på dogweb, men det tok litt tid. Den var da stemplet med NKK sitt stempel om at hun også var registrert i NKK.

Jeg var så redd for at de skulle rote den bort at jeg scannet den inn før jeg sendte den ifra meg :P Men det skal vel godt gjøres at det faktisk skjer. Ring dem og mas. Spør evt. om de kan scanne den inn og maile deg den før de sender den i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed fra SKK at de måtte ha den originale (prøvde med den jeg kan hente ut fra DogWeb, men det var ikke godt nok...) for de måtte ha opplysninger om rase og oppdretter.

NKK sier at jeg skal ha et finsk registreringsbevis og et norsk eierbevis. De har sendt meg det norske eierbeviset, men det kan jeg jo ikke bruke da det ikke står noe om oppdretter der... bare hvem som er foreldre og navn og nummer på Storm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Skk må plutselig ha den originale og ikke PDF. Fikk samme svaret når jeg skulle legge inn lykke i hunddata.

Shy som jeg omregistrerte fra Finland i nov/des fikk jeg samme originale stamtavle med "omreg" stempel på fra NKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK sier at jeg skal ha et finsk registreringsbevis og et norsk eierbevis. De har sendt meg det norske eierbeviset, men det kan jeg jo ikke bruke da det ikke står noe om oppdretter der... bare hvem som er foreldre og navn og nummer på Storm.

Hvis du har fått det norske eierbeviset skal du også ha fått tilbake det originale finske reg.beviset, de sendes sammen tilbake til eier etter omreg. Den finske skal da være stemplet med at hunden er omreg til NKK.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om SKK snakker sammen... Men jeg prøvde jo dom sagt med PDF stamtavla og fikk mail om at det ikke var godt nok. Vel - seint i går etter å ha skrevet denne tråden så gikk jeg inn på hunddata på måfå og søkte på Storm. Og jaggu så lå han inne likevel! Dogweb var visst godt nok likevel ser det ut for.

Så bikkja er påmeldt utstillingen. Og jeg kontakter NKK på mandag for å høre om stamtavla hans. Hvis ikke de har den må jeg prøve Finland. Han ligger inne hos dem, det har jeg sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Siden dette er sånn hallveis i samme bane, så spør jeg her i stedet for å lage ny tråd: Når man skal omregistrere, får man faktura tilsendt eller kan jeg betale via nettbanken? Finner ingen knapper som fører meg til noe betaling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er sånn hallveis i samme bane, så spør jeg her i stedet for å lage ny tråd: Når man skal omregistrere, får man faktura tilsendt eller kan jeg betale via nettbanken? Finner ingen knapper som fører meg til noe betaling :P

Du får faktura. KID-nummeret er koblet til saksnummeret, slik at om du betaler på annet vis vet ikke saksbehandler at akkurat den omregistreringen er betalt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med NKK - de hadde sendt både eierbevis og stamtavla til meg i desember men jeg har ikke mottatt noen av delene. Posten klarte å rota vekk papirene for meg :(

Men jeg har ordna meg; finske kennelklubben sendte meg to sett stamtavler samt ett eierbevis (kosta meg 164 kroner). Så nå er alt på stell igjen heldigvis.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...