Emilie Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Veterinæren har foreløpig kommet til kort, men om hunden får leve (lang historie) vil det nok bli tatt flere prøver. Inntil det skjer, er det noen som kjenner igjen disse vablete byllene: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Kan det være noe type allergi? Hvilken rase er det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monica_n Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 kan det være demodex? Er det en dvergpincher? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 7. Juni 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Som sagt, dette har jeg veldig lite greie på. Men jeg vil tippe det er en allergisk reaksjon på ett eller annet. Det er en dobermann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Er huden fortykket og litt hard/knudrete? Jeg synes det ser ut som vorter. De kan ha farge. Isåfall kan det være så enkelt som en skikkelig virusinfeksjon. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 7. Juni 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Er huden fortykket og litt hard/knudrete? Jeg synes det ser ut som vorter. De kan ha farge. Isåfall kan det være så enkelt som en skikkelig virusinfeksjon. De er ikke harde, og de kommer og går litt. Men de klør åpenvart veldig, og hun har vondt når vi tar på dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Furunkulose? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 7. Juni 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Furunkulose? Ingen ting mellom tærne i hvert fall. Vet ikke om det må være det da, for at det skal være furunkulose? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Det ser ikke ut som furunkulose. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Har ikke peiling egentlig, søkte på "hund + byller" på google og fant bilder av hunder med lignende hvor det stod furunkulose. http://www.nschk-harstad.net/Hundehold/furunkulose.htm "Furunkulose kan komme over hele kroppen, men de steder som er utsatt for trykk, skader og friksjon er mest utsatt. Typiske steder er potene, snuten, nedover bena og hudfolder." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Furunkulose er pussfylte byller, fylt av blod og eller verk. De er hovne og ser veldig betente ut før de enten sprekker eller trekker seg tilbake. . Jeg har hatt tre hunder mex furunkulose og det ser annerledes ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Jeg syns noe av det ser ut som pappiloma virus, men ikke alt. Er det tatt biopsi feks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Papilloma virus er jo vorter. Synes absolutt det kan ligne på enkelte tilfeller, selv om det ikke er den standard blomkåk-vorta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 7. Juni 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Papilloma virus er jo vorter. Synes absolutt det kan ligne på enkelte tilfeller, selv om det ikke er den standard blomkåk-vorta. Men pleier det å klø? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Men pleier det å klø? Nei. Men så pleier det heller ikke å være så store utbrudd. Nå skal det sies at det er bare et forslag, det er ikke sånn at jeg tror at det er det. Bare at det kan minne om, om du skjønner? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 7. Juni 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Nei. Men så pleier det heller ikke å være så store utbrudd. Nå skal det sies at det er bare et forslag, det er ikke sånn at jeg tror at det er det. Bare at det kan minne om, om du skjønner? Selvsagt Jeg har sett hunder med ulike hudgreier, men dette som jeg har tatt bilde av her kunne jeg ikke kjenne igjen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Selvsagt Jeg har sett hunder med ulike hudgreier, men dette som jeg har tatt bilde av her kunne jeg ikke kjenne igjen. Hele enig i at det ser snodig ut ja. Det er nesten litt gammelvortepreg og skintag-aktig over det. Er det tatt biopsi? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Kan det være demodex? Ligner ikke helt, men ligner mer på det enn andre hudsykdommer jeg vet om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2013 Noe av det ligner på slik kasko fikk da han fikk akutt allergisk reaksjon på et vaskemiddel jeg brukte. Men bilde nr tre ser jo mer ut som en vorte? Men resten ligner. Det var "kontaktallergi" som ble så ekstrem at han hadde byller over hele kroppen før jeg fant ut hva han reagerte på (og behandlet med kortison). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 8. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Juni 2013 Vår hund med furunkulose har noe lignende der hsn hsr mye og ofte trykk. så det kan jo være en kombinasjon av trykkskade og en hudsykdom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 8. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Juni 2013 Papilloma Canine exophytic cutaneous papillomatosis ¨ Ondartete hudsvulster på ku Ingen ser jo helt likt ut akkurat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 8. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Juni 2013 Allergi, ville jeg ha tenkt. Easy fikk små kruster over hele kroppen, det startet i panna. Klødde som rakkern. Hårtap ved og like rundt krustene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 8. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 8. Juni 2013 Bilder av Easy da hun hadde krustene: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 8. Juni 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Juni 2013 Usj! Jeg heller mer og mer mot allergi, særlig siden det åpenbart klør og siden det har blitt bedre, før det så har blitt verre. Skal hunden omplasseres, vil nok biopsi være og foretrekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shira Skrevet 9. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Juni 2013 Bella så likens ut, da hun reagerte på tør foret. Å hun hadde ekstremt med kløe.Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts