Gå til innhold
Hundesonen.no

Bade hunden..


Perhenrot
 Share

Recommended Posts

Jeg vet hunden min er selvrensende :) den kan ha vært ute i gjørma og kommer inn, legger seg og blir ren etter noen timer.

Men hunden min vil ikke vaske seg når han lukter fælt. det har blitt bedre, men vi trener fortsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hunden min er selvrensende :) den kan ha vært ute i gjørma og kommer inn, legger seg og blir ren etter noen timer.

Men hunden min vil ikke vaske seg når han lukter fælt. det har blitt bedre, men vi trener fortsatt :)

Men hva er det som gjør at den lukter fælt? Har den rullet seg i noe? Hvor ofte må du vaske den? Jeg ville fått noen til å holde den, og vært veldig forsiktig så den ikke fikk panikk. Hele litt og litt lunkent vann over, og såpe litt, så helle litt og litt over igjen. Helt rolig og forsiktig. Kanskje litt pølsebiter eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke tenkt over, må prøves!! der han går ute når vi er i fritidshuset vårt, så bruker han å gjemme maten sin, hvis han får noe godt som brød og sånn, vi leter etter det å finner noe, men noe blir liggende igjen og det graver han opp igjen å ruller seg i det, da er det muggent og lukter ofte vondt, f.eks vi fant et to år gammelt bein her i fjor som han hadde gjemt, han rullet seg i det og vi rensa pelsen hans..

Har du noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange hunder som raskt stinker "hund" som selv om de ikke har rullet seg i noe. Hunder med dobbel pels går ofte innunder den kategorien. Skjønner godt at man da innimellom ønsker å bade hunden...

Huskyene til min onkel lukter mye hund. Samme med retriverne jeg kjenner og har møtt. De får raskt et fettlag i pelsen. Dette får ikke dvergpinscherne eller whippeten har, og de er raser jeg regner som at har selvrensende pels.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...