Gå til innhold
Hundesonen.no

Flybur/bag (i kabinen)


Recommended Posts

Jeg flytter mest sannsynlig laangt nordover iløpet av sommerferien, og da regner jeg med at jeg ikke kommer til å kjøre når jeg skal hjem på besøk... Da blir det fly, og i den sammenheng så hadde det vært fint hvis Aro kunne vært med i kabinen. Ser at Norwegian har greie mål, 43 cm lang, 31cm høy og 20cm bred? Jeg får akkurat trykt Aro oppi en sånn :P MEN, problemet er jo at det ikke er noen bager som er i nærheten av disse målene.. De er enten mye mindre i høyde, eller mye større i lengde..

Sååå, hvis noen vet om noen bager som utnytter disse målene greit så vil jeg gjerne ha tips om det :)


Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.hapoo.no/produkt/katteutstyr/reisebag-bur-dor/reisebag-svart-small

Denne her vil du ha god plass til hunden i, den er rimelig og oppfyller nesten målene dine.

Takk, men den er nok for liten synes jeg, vil gjerne ha en som er nær målene, 5 cm er ganske mye å gå på når det er snakk om sånne småttiser :P Aro trenger all den plassen vi kan få til, han er litt i største laget til å fly :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Aro en dvergpincher? Jeg har flydd mange ganger med et slikt bur til boxervalper. De har veid mellom 4 og 7 kilo. Selvsagt har det vært trangt for de, men om de hadde vært bare halve vekta/str vil jeg tro de hadde rimelig grei plass.

Tror målene på transportburene er ganske standardiserte og de ulike produsentene har samme str.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist med en Sherpabag i large størrelse (sammen med en venninne som hadde like stor bag men med hjul, altså ennå høyere). Fikk nogenlunde plass under setet foran de også.. Så lenge de er litt myke så kan man jo alltids "knøvle" dem innunder setet, og da går det jo greit.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle :) jeg får ta meg en runde på butikker og se om jeg får trykt Aro oppi noen sånne :) Aro er DP ja, men han er litt større enn gjennomsnittet, er 34 cm høy og 6 kg nå tror jeg. Men det er jo ikke lange turen det er snakk om, så det går sikkert greit at det er litt trangt til han :) skulle bare ønske det var noen som hadde bagger i maksmålene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det står skrevet i posten hvor jeg omtaler hund og fly, så lenge baggen kan komprimeres uten at det går utover hundens ve og vel, og får plass under setet foran deg kan den overgå de skrevne maksmålene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle :) jeg får ta meg en runde på butikker og se om jeg får trykt Aro oppi noen sånne :) Aro er DP ja, men han er litt større enn gjennomsnittet, er 34 cm høy og 6 kg nå tror jeg. Men det er jo ikke lange turen det er snakk om, så det går sikkert greit at det er litt trangt til han :) skulle bare ønske det var noen som hadde bagger i maksmålene :)

Da er han ca samme størrelse som Smula, og det går greit på korte flygninger selv om det er litt trangt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne reiste med en Dvergpuddel i kabinen, den fikk fint plass i en SleepyPod Air. Litt dyrere bagger kanskje, men utrolig praktiske siden de kan brettes inn på sidene.

Det viktigste som blir nevnt over her, er vel at veskene får plass under setet når flyet lander eller tar av, ellers kan jo hunden få strekke på seg ved å lukke opp baggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste som blir nevnt over her, er vel at veskene får plass under setet når flyet lander eller tar av, ellers kan jo hunden få strekke på seg ved å lukke opp baggen.

Per reglement ikke. Det avhenger av kabincrewet, og om setebelte-lyset er tent. Om kapteinen setter på fest setebeltetlyset under cruise-level betyr det at turbulens kan forekomme. Jeg ville a l d r i hatt hunden min "løs" i denne tidsperioden, da brå turbulens kan sende bikkja klasja som ei mygg i taket. Selvsagt ikke noe som skjer ofte, men det er kjipt å være den ene som det skjer med... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart når setebeltet er på så setter man hunden tilbake under setet, mente heller ikke at hunden skulle gå "løs", men at man kan åpne toppen på baggen slik at de kan få strukket litt på seg :) Bare kikket på slike bagger selv, og vanskelig å finne en som er akkurat målene til flyselskapene (man ønsker jo størst mulig plass), og alle har forskjellige mål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trangt og klønete, så med mindre jeg setter bagen under setet ved siden av pga ledig plass så lar jeg alltid hunden bare ligge i bagen til vi kommer frem jeg. Men jeg tar hunden ut av bagen raskest mulig så den får rørt på seg heller enn at jeg bærer bagen med hunden i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, på trange fly og hvis man ikke er slangemenneske selv så er det litt keitete å få hunden ut av buret/baggen der nede. Moxy bare sovnet og lå der, så jeg så ingen grunn for å "mase" med henne. Hun lå der de to-tre timene flyreisen til/fra Paris tok, og det var helt greit.

Men ja, umiddelbart vi kom ut av flyet fikk hun såklart gå selv. (Mest fordi at det er tungt å bære 7-8 kilos bag, synes jeg..)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er det som er litt trist med valpetiden, de blir så raskt store😄 Her blir det kanskje litt størrelse også, ganske store poter😍 Treningstips for sommeren: start på skiltene i RL, ta ett og ett om gangen. Sånn, trenings-sommeren er i boks😄
    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...