Gå til innhold
Hundesonen.no

Canon 60D videomodus


pippin
 Share

Recommended Posts

Idag tok jeg med kameraet i skogen med forbehold om å BARE filme med det, og ikke ta bilder.. Jeg har aldri filmet med det før så jeg må si jeg ble fornøyd med resultatet. Veldig morro! Hadde ikke med meg stativ da, så de håndholdte bildene rister litt, men jeg synes det tilfører litt sjarm jeg. Og det skaper en litt hjemmelagd følelse. Synd det ikke er fjell her i Østmarka for det følte jeg mangler! :P

Hadde med meg en hjemmelagd beanbag jeg la kameraet på og det fungerte fint.

Hva synes dere?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den var kjempefin. Jeg liker stemningen godt, og veldig fint musikkvalg som ikke tar over filmen men komplementerer den. Det er en kunst mange ikke mestrer! :)

Negativer må være at den kanskje ble litt lang til å ikke ha en historie og da ble det veldig mange av de samme tingene, som at dere går forbi kameraet som ligger på bakken, fokusskifter i landskapet og slikt. Hadde du stoppet ved ca to minutter så hadde den blitt perfekt. :) Men det er jo en smaksak også da.

Har du behandlet den i etterkant? Brukt noe filter eller noe? Jeg synes fargespekteret var så fint og bidro virkelig til stemningen, lurte på om det er kameraet som gjorde det slik eller om du har trikset når du kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den var kjempefin. Jeg liker stemningen godt, og veldig fint musikkvalg som ikke tar over filmen men komplementerer den. Det er en kunst mange ikke mestrer! :)

Negativer må være at den kanskje ble litt lang til å ikke ha en historie og da ble det veldig mange av de samme tingene, som at dere går forbi kameraet som ligger på bakken, fokusskifter i landskapet og slikt. Hadde du stoppet ved ca to minutter så hadde den blitt perfekt. :) Men det er jo en smaksak også da.

Har du behandlet den i etterkant? Brukt noe filter eller noe? Jeg synes fargespekteret var så fint og bidro virkelig til stemningen, lurte på om det er kameraet som gjorde det slik eller om du har trikset når du kom hjem.

Ja der er jeg enig.. Jeg hadde nemlig en sang som var ca 2 minutter og klipte først filmen til den, men så hadde jeg flere klipp jeg ville bruke så da ble den litt lang :P Filteret var noe jeg valgte kjapt i redigreingsprogrammet. Desverre brukte jeg ikke noe spesielt lang tid på redigeringen sånn sett, bortsett fra klippinga, men det fungerer helt greit. Noen steder er over og undereksponert pga det men jeg synes ikke det gjør allverden. Jeg er heller ikke helt stødig på fokuseringa i starten da et hakker litt.

Hvorfor brukte du beanbag?

For å kunne plassere kameraet på ujevnt underlag slik at jeg kan stille det i den retningen jeg vil ha osv. Veldig kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, jeg likte den kjempegodt :D Har det samme kameraet som deg, så nå fikk jeg veldig lyst til å dra uti skogen og teste filmfunksjonen en dag jeg også! :D

Også er Østmarka så koselig. Bodde på Teisen før, så da var jeg der mye. Nå har jeg Lillomarka utenfor døra, men tror jeg er nødt til å ta en tur til Østmarka igjen veldig snart ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...