Gå til innhold
Hundesonen.no

kokt okselever gav magesjau


jaujau
 Share

Recommended Posts

Lagde kokt lever til schæferen min for første gang. Kokte litt ove en time, og tørka det i ovnen med døra oppe. Hunden likte det som bare det men magen likte det ikke. Er det noe jeg kunne gjort annerledes? For dette er det beste hunden min har fått og sikker på at jeg kan få henne til å gjøre h a som helst for denne leveren, derfor kjipt med magesjau. Hunden tåler tørket lever kjøpt i butikk som er beregnet på hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever er lakserende, så det er uhyre lite som skal til, spesielt av kokt/tørket sort for uvante hunder Det skal kun gies i små mengder som supergodbiter ved trening, ellers kan man risikere å gi hunden A/D-vit forgiftning i tillegg til uggen mage. De levergodisene man kjøper på butikken inneholder sjeldent mer enn 4% lever...

Om du skal bruke mange godbiter, tørk heller rent kjøtt (ikke kok på forhånd).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever er lakserende, så det er uhyre lite som skal til, spesielt av kokt/tørket sort for uvante hunder Det skal kun gies i små mengder som supergodbiter ved trening, ellers kan man risikere å gi hunden A/D-vit forgiftning i tillegg til uggen mage. De levergodisene man kjøper på butikken inneholder sjeldent mer enn 4% lever...

Om du skal bruke mange godbiter, tørk heller rent kjøtt (ikke kok på forhånd).

Takk for opplysning. Planen var sett å bruke det som godbit under trening. Har sett noen hunder som var helt ville etter det,min egen inkludert derfor var tanken å bruke det som motivator. Men skal ta det du skriver til etterretning hvis det er fakta.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for opplysning. Planen var sett å bruke det som godbit under trening. Har sett noen hunder som var helt ville etter det,min egen inkludert derfor var tanken å bruke det som motivator. Men skal ta det du skriver til etterretning hvis det er fakta.

Ja, det er fakta.En hund skal ha maks 5% av daglig matinntak av rå lever, med kokt tørke kommer man ned i rundt 2%. Du må gjerne bruke det som jackpotgodbit, men ikke som vanlig hverdagsgodbit.

Du kan ha andre godbiter i samme pose som lever, slik at lukta smitter over og blir mer fristende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, mine får jo masse levergodbiter (sånne kjøpt på butikken) kanskje ikke så bra det :o

Er de de tørre små "kjeksene"? I fåfall er de helt ufarlige som sagt, det er stort sett hvetemel med minimale mengder lever...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...