Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Hei,

Først vil jeg berømme moderatorer og "eiere" for at de følger så nøye med på det som skjer her inne - og at de snakker med oss brukere direkte i trådene. Kjempebra! Jeg tror det vil bidra til å gjøre Hundesonen til en interessant arena for mange hundefantaster på nettet etterhvert! =D>

- Men, jeg blir smårar av å forsøke å manøvrere mellom "emnene" her inne, jeg finner en tråd jeg synes er interessant, og tror jeg husker hvor den er, og så er den bortevekk (eller så er jeg bortevekk, sikkert like sannsynlig!) :?

For min begrensede kapasitet er det alt for mange "avsnitt"/headinger/temaer å holde rede på og å bruke, hva er forskjellen på hundesnakk og spørsmål om hund, for eksempel? Og når er spørsmål om hund egentlig spørsmål om helse? Og når går spørsmål om foring og forallergi til å bli spørsmål om helse?

- Og går det an å få alle svarene på 1 side, jeg mister tråden (bokstavelig talt :oops: ) av å måtte bla og trykke på side 1, 2, 3 .... 12 (ikke fortell meg at det er en enklere måte å gjøre det på! - Og hvordan får jeg de siste svarene opp først (altså det siste på siste side?)

Takk for tålamodet!

Trendy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Tok bort masse)

- Og går det an å få alle svarene på 1 side, jeg mister tråden (bokstavelig talt  :oops: ) av å måtte bla og trykke på side 1, 2, 3 .... 12 (ikke fortell meg at det er en enklere måte å gjøre det på! - Og hvordan får jeg de siste svarene opp først (altså det siste på siste side?)  

Takk for tålamodet!  

Trendy

Heisann! :D

Hvis du trykker på de røde "konvoluttene" som står ved siden av topic som det har blitt svar på, så skal du komme til det siste skrevne innlegg. Hvis du skjønner... :D

Og så nederst på hver topic står det om du vil ha siste innlegg først, og omvent. Litt vanskelig svar men... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :D

Hvis du trykker på de røde "konvoluttene" som står ved siden av topic som det har blitt svar på, så skal du komme til det siste skrevne innlegg. Hvis du skjønner... :D

Og så nederst på hver topic står det om du vil ha siste innlegg først, og omvent. Litt vanskelig svar men... :oops:

He, he, akkurat nå har jeg et svare strev med å finne igjen de diskusjonene jeg har postet i, aner ikke hvor de er blitt av jeg, om det er hundesnakk, helse, spørsmål om hund eller kanskje treningstips, eller hva det nå heter? Vel, kvelden er ennu ung, faktisk langt yngre enn meg!

Takk for tipsene, skal prøve så godt jeg kan !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhummmm.... det er ikke bare jeg som sliter litt med å vite hvor jeg er altså ?? hehehehee...

Jeg aner ikke alltid hvor jeg til enhver tid leser eller poster jeg heller - greier ikke helt å huske (er vel alderen som tynger ???), så om jeg ikke svarer på noe jeg kanskje BURDE svart på, så er det antakelig fordi jeg enten ikke husker at jeg har hatt noe med diskusjonen å gjøre, eller at jeg ikke finner den igjen :-).

Jeg er forresten enig i at det er vanskelig å skille de to emnene Hundesnakk og Spørsmål om hund.. her går det vel litt om hverandre antar jeg :-). Kunne vært fint om de to ble slått sammen til en kanskje ? Men dette er bare et lite forslag fra en litt forvirret nybegynner !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på "spørsmål om hund" og "hundesnakk" vet ikke jeg heller egentlig... :oops: Noen andre som kan gi forklaring på det?

Slik jeg har forstått det så er spørsmål om hund mer konkret; Hvilken rase er dette? ol. mens hundesnakk er mer løst f.eks avisartikler ol. Litt vanskelig forklart fordi jeg ikke kom på noen gode eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken rød konvoluttene?

Tror det er labbene Stinemor:) mener(ikke skyt meg hvis jeg tar feil)... De står på venstre siden av hvert tema... Når det ikke er nye innlegg i det temaet så ser de blåe, men med en gang det er et nytt innlegg så blir de røde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' det stemmer at det er en liten rød kondolutt til venstre for overskriften på emnet :( Når det er nye innlegg, altså.[/quote']

He, he, jeg hadde som sagt vært glad om jeg fant igjen de GAMLE innleggene jeg da... :oops: (Synes hundesnakk og spørsmål om hund går veldig i ett - og så er det veldig tungvint å bla i side 1, 2, 3, 4,..... 13 for å se om "jeg har gått glipp av noe" - DER er faktisk Canis bedre, det går an å se alle postingene og hvem som har gjort dem uten å klikke seg "ihjel".

Og røde konvolutter...ikke sett dem jeg :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker hundesonen best av samtlige forum jeg har sett, men jeg er enig med Trendy - det blir mye klikking og scrolling for å finne innleggene man har skrevet i. Dessuten, man må lese alle innleggene i en tråd for å finne ut hvem som har svart siden sist man var innom. Da bruker man fort mye tid, og så ender det opp med at man hopper over noen tråder.

Eksempel: Man er inne og diskuterer i en tråd. Tråden utvikler seg og blir uhorvelig lang (skjer jo innimellom, og noen ganger går diskusjonen ganske langt vekk fra tema). Etterhvert begynner du å miste interessen for tråden i seg selv, men du har svart feks 2 personer i selve tråden. Da vil du gjerne være høflig og lese deres respons senere - om de svarer deg igjen. Da må du lese (eller ihvertfall scrolle) samtlige andre innlegg - kanskje 20 stykker, bare for å se etter om de 2 du diskuterte med har sendt noe. Man hadde spart mye tid om det var en slags "tråd-innlegger-og-tittel på innlegg"-oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...