Gå til innhold
Hundesonen.no

Marke kur, hvilken type?


Rocket
 Share

Recommended Posts

Begynner å bli på tide med en ny marke kur gitt. Tror ikke dyret har fått det på minst ett år i hvert fall. Sliter også med litt løs mage om dagen så da får vi prøve ut om en markekur hjelper.

Så hvilken anbefaler dere å bruke? Han har de siste 3mnd vært med meg på gård med litt forskjellige dyr, samt regelmessige møter med div hunder. Når vi er ute på tur går vi i by/byggefelt områder stort sett. Ellers er vi en tur og to innom hundeskogen på bråstein i ny og ne, samt div andre turområder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke gi markkur uten påvist orm ;) Kun valper som skal få markkur! (med mindre du har vært i sverige!)

Veterinæren her skriver ikke ut resept på noe markkur untatt på valper, dette fordi de er redd parasittene skal bli "motstandsdyktige" (jeg kommer ikke på riktig ord her) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke gi markkur uten påvist orm ;) Kun valper som skal få markkur! (med mindre du har vært i sverige!)

Veterinæren her skriver ikke ut resept på noe markkur untatt på valper, dette fordi de er redd parasittene skal bli "motstandsdyktige" (jeg kommer ikke på riktig ord her) :)

Resistente :)

Men altså, må man ta med avføringsprøve - eller holder det å ta det på klinikk/symtptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resistente :)

Men altså, må man ta med avføringsprøve - eller holder det å ta det på klinikk/symtptomer?

Dette lurer jeg også på¨da det er symptomer jeg baserer meg på

Man skal ikke gi markkur uten påvist orm ;) Kun valper som skal få markkur! (med mindre du har vært i sverige!)

Veterinæren her skriver ikke ut resept på noe markkur untatt på valper, dette fordi de er redd parasittene skal bli "motstandsdyktige" (jeg kommer ikke på riktig ord her) :)

Trordde man kunne gi ved symptomer? Han er løs i magen, klir/brekker seg til tider, røyter mer en normalt, hoster litt. Som jeg har lagt merke til. Tenker det er verdt å prøve markekur, han har som nevnt ikke fått det på i hvert fall et år såvidt meg bekjent. Hva min mor har gitt før det er jeg usikker på, men han har ikke fått det ofte i hvert fall. Ikke en gang som valp :P (Fikk ved henting og en gang til iløpet av første året)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resistente :)

Men altså, må man ta med avføringsprøve - eller holder det å ta det på klinikk/symtptomer?

Resistente ja, TAKK :flowers:

Min veterinær sier avføringsprøve! Og det er da vell ikke så vanskelig siden du uansett må inn til veterinær for å få resept? :)t

Eldstemann på 11 år har ikke fått kur på 10 år.Prikkedyret (3 år) fikk kur når han nå var i sverige, men utenom det hadd han ikke kommet til å fått kur :)

Yngstemann er jo valp så han skal få, bare fordi han er valp tydeligvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resistente ja, TAKK :flowers:

Min veterinær sier avføringsprøve! Og det er da vell ikke så vanskelig siden du uansett må inn til veterinær for å få resept? :)t

Såklart ikke, om man uansett må ha time hos veterinæren :) Men jeg har inntrykket av at flere og flere gjør litt som fastleger - tar det over telefon og legger resepten i resepsjonen/sender hjem/faxer til apoteket? Som sagt er det bare mitt inntrykk, det gjøres sikkert forskjellig fra sted til sted - og selvfølgelig kommer det an på hva det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart ikke, om man uansett må ha time hos veterinæren :) Men jeg har inntrykket av at flere og flere gjør litt som fastleger - tar det over telefon og legger resepten i resepsjonen/sender hjem/faxer til apoteket? Som sagt er det bare mitt inntrykk, det gjøres sikkert forskjellig fra sted til sted - og selvfølgelig kommer det an på hva det gjelder.

Trenger vell ikke time for å levere avføringsprøve? :P

Jeg vet ikke, har ikke ordnet kur for annet enn valper og da spurte jeg veterinæren om jeg skulle behandle den voksne samtidig som valpen og fikk "Nei, kun mot avføringsprøve!" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vell ikke time for å levere avføringsprøve? :P

Jeg vet ikke, har ikke ordnet kur for annet enn valper og da spurte jeg veterinæren om jeg skulle behandle den voksne samtidig som valpen og fikk "Nei, kun mot avføringsprøve!" :)

Haha, nei det trenger man selvfølgelig ikke.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...