Gå til innhold
Hundesonen.no

20000,- i finnerlønn for Aylars chihuahua


Justisia
 Share

Recommended Posts

ok, dette er faktisk naboen min i Krøderen. De har fått en hundegård av meg, men det er neppe den hunden har stått i. De har en med lavere gjerder for småhunder også, men at en chi skulle klare å hoppe over der når papillonene og jrt er sjanseløse er rart.

Det står Kutorget i artikkelen og det stemmer forsåvidt, men stedet er litt mer kjent som Glesne Torg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Aylar har prøvd å ordne opp i alle missforståelsene på facebook:

269639_356729694428951_1406719921_n.jpg
Siba til venstre og Amada til høyre. Sistnevnte har jeg nå hatt i 11 år, siden hun var to måneder gammel. En god, trygg, litt for tøff og bortskjemt hund... Siba derimot kom jeg over i forbindelse med en salgsannonse som så nokså seriøs ut frem til jeg kom hjem til henne. Det fantes ingen stamtavle og det var tydelig at dette var en svært useriøs, men "dreven oppdretter". Jeg forstod fort at dette er en sigøynerfamilie som driver illegal salg av populære hunderaser. Til tross for at jeg skjønte dette betalte jeg 17.000 for henne og valpen hennes. Hvorfor? Fordi det var kjærlighet ved første blikk, og jeg så hun trengte meg. Hun var svært mager og livredd. Jeg klarte ikke snu ryggen til og gå ut døren uten Siba og valpen hennes... Tiden i etterkant har vært tøff. Det krever et stort ansvar og masse jobb med en omplasseringshund, spesielt de som har vært mishandlet. Hun gikk fra å være aggressiv hund som bjeffer og bet alle som kom o nærheten av henne, til å bli en harmonisk, rolig og tryggere hund, men fortsatt langt ifra der hun bør være. Jeg søkte hjelp hos LillyMy og skulle prøve å omplassere henne i håp om at Siba ville få det enda bedre der. Så gikk det galt allerede første dagen...
Jeg betaler gledelig dusør på 20.000 til den som finner henne eller bidrar til at jeg finner henne.
Tusen takk til Nitrogruppen på Facebook og alle dere andre frivillige som har bidratt i leteaksjonen. Det er rørende å se hvor mange snille mennesker som bryr seg og hjelper til. Uendelig mange TAKK til alle som har og fortsatt bidrar til å finne lille Siba"
Håper de får tak i henne snart, uansett hvordan hun fikk hunden, hvor mye hun betalte for den og hvorfor den havnet på pensjonatet (som må ha det laveste gjerdet ever) så håper jeg av hele mitt hjerte at hun kommer til rette og slipper å være ute alene, redd og sulten.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...