Gå til innhold
Hundesonen.no

Konkurranse spørsmål lydighet


litchi
 Share

Recommended Posts

Jeg har aldri konkurrert i lydighet før og lurer på noe ang. fellesdekk. Jeg vet at fellesdekk og tannvisning pleier å bli tatt først.

Det er lurer på er hvor mange de pleier å ta i fellesdekken om gangen? Tar de ferdig alle klasse 1 fellesdekkene med en gang av stevne og deretter tar hver enkelt ekvipasje? Selv om det er mange startende? :)

Kanskje litt rart formulert, men håper på å bli forstatt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk :) men er det litt pause mellom fellesdekk og når du skal gå resten av programmet? Jeg tenker hvis du går som start nummer 1, og må rett på resten av programmet etter fellesen, så er jo det på en måte litt urettferdig i forhold til de andre som kan løpe ut å belønne og gire opp igjen før resten?

Altså, det skal vel gå bra men bare tenker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst vanlig å få muligheten til å gå ut av ringen for å belønne hunden osv. etter fellesdekken dersom du går som nr. 1.

Men da følger jeg opp med et nytt spørsmål. Hvor viktig er det å være der på oppmøtetiden? Jeg er nr 29 i Moss og har oppmøte tid 0900, men regner med at det er minst tre fellesdekker før jeg skal inn? De skal jobbe rimelig fort og ha mye frafall om jeg skal inn til fellesdekk før kl. 10?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Vanligvis kjører de puljer. Altså: 4-6 inn til fellesdekk - alle disse 4-6 ekvipasjene går resten av programmet - Ny fellesdekk osv.

Jeg syns det er minst like vanlig at dommerne gjør seg ferdig med alle fellesdekkene før de begynner med resten av programmet, så det er lurt å følge med på hva som blir sakt :)

Altså fellesdekk nr 1, så rett på fellesdekk nr 2 og så resten av programmet for alle deltagerne i den klassen.

Takktakk :) men er det litt pause mellom fellesdekk og når du skal gå resten av programmet? Jeg tenker hvis du går som start nummer 1, og må rett på resten av programmet etter fellesen, så er jo det på en måte litt urettferdig i forhold til de andre som kan løpe ut å belønne og gire opp igjen før resten?

Altså, det skal vel gå bra men bare tenker :)

Man får alltid spørsmål om man vil ha noen minutter på å varme opp og gjøre seg klar etter fellesdekken om man er første startende :)

Edit: det er maks 6 hunder i hver fellesdekk og bør være minst 3.

Endret av Snusmumrikk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanlig er det å ikke vite startnr før man skal inn? Mulig jeg er blind, men fant ikke noe annet enn antall startende i hver klasse, aner ikke hva som er vanlig :P

er ikke normalt, ofte får man se listene og nr på stevnet. og som regel har alle oppmøte tid kl 9, selvom du ikke skal inn før 13 :aww:

jeg dog er i første fellesdekk til helga så jeg må bare være der halv ni :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke normalt, ofte får man se listene og nr på stevnet. og som regel har alle oppmøte tid kl 9, selvom du ikke skal inn før 13 :aww:

jeg dog er i første fellesdekk til helga så jeg må bare være der halv ni :/

Okai takk da vet jeg det! Så at dere som skulle på Moss har fått, men da er tydeligvis det unntaket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai takk da vet jeg det! Så at dere som skulle på Moss har fått, men da er tydeligvis det unntaket :)

altså, start nummer får man som regel alltid. men ikke oppmøte tid.

så ofte spør man og maser om å vite hvilke nummer range klassene begynner i så man kan prøve å regne seg til når man skal inn :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Hvor vanlig er det å ikke vite startnr før man skal inn? Mulig jeg er blind, men fant ikke noe annet enn antall startende i hver klasse, aner ikke hva som er vanlig :P

Litt usikker på hva du spør om, men det er ganske vanlig å ikke få startnr før oppmøte på stevneplassen. Men du får alltid startnr ditt når du møter i sekreteriatet på morgenen. På større stevner får man gjerne tilsendt startnr på forhånd som på utstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...