Gå til innhold
Hundesonen.no

Joggetilbehør


Teserere
 Share

Recommended Posts

I det siste har jeg begynt å jogge såppass ofte at jeg nå vurderer å innvestere i litt utstyr :)

Problem nr 1: ørepropper. De jeg har skal liksom være så bra i passform, men de spretter ut hele tiden :( Dessuten forsterker de feks vind, så jeg syns de er dårlige på lyd også. Hva jogger dere med som holder seg inni øra? :P

Neste jeg lurer på å skaffe meg er vindtette vanter, noen som har noe bra å anbefale? De må være lette, det er ikke for å varme hendene, kun skåne mot vinden.

Sko: jeg har ganske bra sko, men hvor ofte bør de byttes ut? 1 gang i året?

Vann: hva gjør dere her? Er irriterende å bære på en flaske. Har prøvd ett belte, men syns det var ganske ubehagelig... Har dere med vann?

Noe annet som er smart å ha når man jogger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker headset når jeg jogger. Klarer ikke slike små propper og jeg får vondt av de som går langt inn.

Så har jeg en liten sekk med vann i som sitter godt til ryggen. Null problem. Man kan få tak i vannpose med slange som man kan ha i sekk også og drikke uten å stoppe.

Ang. sko så er det vel avhening av hvor mye man løper. Løper man hver dag vil nok utskiftning 1 gang i året være realistisk.

Jeg er avhening av vann, gode sko, løpetights, lett jakke, musikk og papir (må pusse nesa ofte når jeg er ute).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg begynt å jogge såppass ofte at jeg nå vurderer å innvestere i litt utstyr :)

Problem nr 1: ørepropper. De jeg har skal liksom være så bra i passform, men de spretter ut hele tiden :( Dessuten forsterker de feks vind, så jeg syns de er dårlige på lyd også. Hva jogger dere med som holder seg inni øra? :P

Sko: jeg har ganske bra sko, men hvor ofte bør de byttes ut? 1 gang i året?

Jeg bruker sånt koss-headsett som dette når jeg jogger:

koss_portapro_1.jpg

Ørepropper er håpløse. :aww:

Jeg bytter sko når de begynner å bli slitt, litt usikker på akkurat hvor ofte. Går alltid til et skikkelig sted for å kjøpe nye, hvor jeg må løpe på tredemølle for å få godt tilpassede sko.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker headset når jeg jogger. Klarer ikke slike små propper og jeg får vondt av de som går langt inn.

Så har jeg en liten sekk med vann i som sitter godt til ryggen. Null problem. Man kan få tak i vannpose med slange som man kan ha i sekk også og drikke uten å stoppe.

Ang. sko så er det vel avhening av hvor mye man løper. Løper man hver dag vil nok utskiftning 1 gang i året være realistisk.

Jeg er avhening av vann, gode sko, løpetights, lett jakke, musikk og papir (må pusse nesa ofte når jeg er ute).

Åh, nesa mi og renner som en foss, skikkelig irriterende :P

Jeg bruker sånt koss-headsett som dette når jeg jogger:

koss_portapro_1.jpg

Ørepropper er håpløse. :aww:

Jeg bytter sko når de begynner å bli slitt, litt usikker på akkurat hvor ofte. Går alltid til et skikkelig sted for å kjøpe nye, hvor jeg må løpe på tredemølle for å få godt tilpassede sko.

Hm, jeg har jo et skull candy headset, kan prøve det neste gang, hadde glemt at jeg hadde det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker beats ørepluggene, veldig fornøyd, opplever sjelden at de sitter dårlig eller sklir ut.

Pleier ikke ha med vannflaske, men sist jeg hadde brukte jeg det beltet fra RC jeg vant en gang i tiden. Perfekt til mobil, nøkler, bæsjeposer og vannflaska. Har det nede på hoftene, mye mer behagelig syntes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Koss sitt, funker selv utenpå et tynt pannebånd som er en ting jeg er avhengig av pga vind.

Selv er jeg på utkikk etter en måte å feste iphonen til kroppen. Tenker først og fremst til å ha på armen, men vet ikke om noen vet om gode løsninger.

Og har samme problem med vann, men vurderer en camelbak aktig ryggsekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Koss sitt, funker selv utenpå et tynt pannebånd som er en ting jeg er avhengig av pga vind.

Selv er jeg på utkikk etter en måte å feste iphonen til kroppen. Tenker først og fremst til å ha på armen, men vet ikke om noen vet om gode løsninger.

Og har samme problem med vann, men vurderer en camelbak aktig ryggsekk.

Du får kjøpt sånne armbåndsgreier til å ha telefon i. Her f.eks (så det ganske nettopp på en episode av en tv-serie jeg ser på, og tenkte at DET var jo praktiske greier *ler*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Koss sitt, funker selv utenpå et tynt pannebånd som er en ting jeg er avhengig av pga vind.

Selv er jeg på utkikk etter en måte å feste iphonen til kroppen. Tenker først og fremst til å ha på armen, men vet ikke om noen vet om gode løsninger.

Og har samme problem med vann, men vurderer en camelbak aktig ryggsekk.

Du får kjøpt sånne armbåndsgreier til å ha telefon i. Her f.eks (så det ganske nettopp på en episode av en tv-serie jeg ser på, og tenkte at DET var jo praktiske greier *ler*).

Tusen takk! Akkurat sånn jeg har sett etter! Butikkene jeg har vært innom har aldri hatt til iPhone nemlig. Men da prøver jeg en av dem.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hihi og jeg som trodde man bare trenger gode sko for å løpe. Jeg har faktisk aldri tenkt på å ha med vann på joggetur. Men kanskje dere løper veldig mye lenger enn meg :) Jeg syns ihvertfall, som Bones at det er viktig med gode sko som passer beina dine. Har du litt teite bein som meg, så dra til noen som skjekker hvordan du trår ned med tredemølle osv. Før jeg fikk skikkelige sko kunne jeg ikke jogge fordi knærne og delvis anklene gikk i stykker. Nå er det ikke noe problem :)

Ellers bruker jeg jo baggenbeltet for å slippe å holde hundebåndet selv når jeg jogger da (man kan få kjøpt liten taske til å sette på beltet som man kan ha f.eks. en liten vannflaske i, men jeg har ikke prøvd å jogge med det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har disse ørepluggene fra Skullcandy. Jeg ser du ikke likte de. Mine har aldri falt ut, med mindre jeg har sittet meg fast i noe og de er blitt dratt ut :P Det finnes ulike størrelser på selve gummigreien som skal inni øret.

Jeg har lyst på et belte til vannflaske. Skulle ønske jeg hadde vunnet noe på en hundegreie :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har disse ørepluggene fra Skullcandy. Jeg ser du ikke likte de. Mine har aldri falt ut, med mindre jeg har sittet meg fast i noe og de er blitt dratt ut :P Det finnes ulike størrelser på selve gummigreien som skal inni øret.

Jeg har lyst på et belte til vannflaske. Skulle ønske jeg hadde vunnet noe på en hundegreie :P

Samme prinsipp som beats pluggene mine det, ulik størrelse på gummiproppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...