Gå til innhold
Hundesonen.no

Reise med hund til England


Recommended Posts

Hei! Jeg flytter til London, England i sommer, og i den anledning ønsker jeg å ta med hunden min (West Highland White Terrier). Det jeg vet så langt er at det er et selskap, Travel Forwarding, som har monopol på all flyreise/fly cargo for hund mellom Norge og England. I tillegg kjenner jeg til at prisen for bruk av dette selskapet er ekstremt dyrt (ca. 7000-8000 kr for min hund).

Lurer derfor på om noen har tatt med hund fra Oslo til London før, og kan kanskje gi noen gode råd og tips for et rimligst mulig frakt? Tusen takk!

Hilsen Christine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Terese!

Det var litt av en tur du tok! Du nevner bl.a. ferge fra Danmark til England. Hvilken er det snakk om? Kunne du gi meg linken til siden? Tusen takk for all hjelpen, det setter jeg kjempestor pris på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge SAS så kan du ha med hund på deres fly til/fra England. Er den under 8 kg inkl reisevesken så kan du ha den i kabinen også.

Hei. Det er den generelle regelen for Europa, men det er visst en spesiell regel for frakt når det er til Storbritannia. Snakket med SAS i dag... Veldig kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Tusen takk! :)

Det er lett å google fergene, og mange å velge mellom (Holland - Harwich, Esbgjerg - Harwich, Calais - Dover m.fl.). Det er Stena Line som har Holland-fergen. DFDS har også noen av de aktuelle fergene.

Det er forøvrig snakk om å få inn igjen Bergen - Newcastle-båten, håper det blir med hundelugar!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å google alle fergene ja, Simira har listet dem opp. Jeg endte med å ta holland-england da det ble billigere enn danmark england, men da er det lengre å kjøre da. Total kostet det meg det samme tur-retur som det ville ha kostet en vei med fly, det var da inkludert ferge+drivstoff =)

Skal du jobbe eller studere? For det er forskjellige regler på å ta med bil inn også.

Hei. Det er den generelle regelen for Europa, men det er visst en spesiell regel for frakt når det er til Storbritannia. Snakket med SAS i dag... Veldig kjedelig!

En kamerat av meg har fløyet med hund fra UK til Norge =) Kan skaffe kontaktperson dersom du er interessert? Han betalte vel rundt 4-5000 for staffevalp.

Det er lett å google fergene, og mange å velge mellom (Holland - Harwich, Esbgjerg - Harwich, Calais - Dover m.fl.). Det er Stena Line som har Holland-fergen. DFDS har også noen av de aktuelle fergene.

Det er forøvrig snakk om å få inn igjen Bergen - Newcastle-båten, håper det blir med hundelugar!

Det håper jeg og, men sist den gikk var det jo ikke lov med hund :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg har fløyet med hund fra UK til Norge =) Kan skaffe kontaktperson dersom du er interessert? Han betalte vel rundt 4-5000 for staffevalp.

Var det ikke du som fant ut at det ikke gikk likevel, at det var en feil? Hvilket selskap var det med?

Mener dette ble diskutert på Canis men konstatert at det ikke er lov, uansett selskap, pga reglene der borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fløy med Bodil i kabinen, fra Manchester til Gøteborg. Dessverre har det flyselskapet gått konk, etter som jeg har hørt.

Ellers så koster det ikke mer enn 4-5000 kr å fly med SAS (da med hunden i cargo, ingen som flyr til Norge tillater hund i kabinen) Men man kan snike seg unna ved å mellomlande i Nederland. Hvem, hva og hvor veit jeg ikke, men veit at flere har gjort det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fløy med Bodil i kabinen, fra Manchester til Gøteborg. Dessverre har det flyselskapet gått konk, etter som jeg har hørt.

Ellers så koster det ikke mer enn 4-5000 kr å fly med SAS (da med hunden i cargo, ingen som flyr til Norge tillater hund i kabinen) Men man kan snike seg unna ved å mellomlande i Nederland. Hvem, hva og hvor veit jeg ikke, men veit at flere har gjort det sånn :)

Prisen kommer veeeldig an på størrelsen på hunden! ;)

Og ja, om man mellomlander blir det noe helt annet. Er ikke noe snikete ved det? Fullt lovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen kommer veeeldig an på størrelsen på hunden! ;)

Og ja, om man mellomlander blir det noe helt annet. Er ikke noe snikete ved det? Fullt lovlig.

Fullt lovlig ja, mente ikke sånn snikete. Prater om små/mellom hunder jeg da, siden det er det TS har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å google fergene, og mange å velge mellom (Holland - Harwich, Esbgjerg - Harwich, Calais - Dover m.fl.). Det er Stena Line som har Holland-fergen. DFDS har også noen av de aktuelle fergene.

Det er forøvrig snakk om å få inn igjen Bergen - Newcastle-båten, håper det blir med hundelugar!

Tusen takk for informasjonen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 370£ for å ha valp i cargo fra Heathrow til Gardermoen. En svært grei prosess. Hadde da varikennel intermedium og en valp på rundt 4 kg. Dersom noen trenger kontaktinformasjon har jeg fortsatt alt liggende. Sent from my Nexus 10 using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 370£ for å ha valp i cargo fra Heathrow til Gardermoen. En svært grei prosess. Hadde da varikennel intermedium og en valp på rundt 4 kg. Dersom noen trenger kontaktinformasjon har jeg fortsatt alt liggende. Sent from my Nexus 10 using Tapatalk HD

Hei!

Vil gjerne ha kontaktinformasjonen til det selskapet. Tusen takk! :) Var det lenge siden du tok med deg hunden din til Norge? Lurer på dette da det kan være nye priser nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...