Gå til innhold
Hundesonen.no

Geo trenger pass noen dager i juni


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Jeg føler stadig vekk jeg spør om hundepass. :lol: Denne gangen er jeg ute i litt god tid, da. Jeg klarer knapt å planlegge så langt fram i tid, men har innsett at for mange er det helt motsatt - de vil gjerne vite av ting sånn et halvt år i forveien, helst. :P

Jeg skal til Roma 6.-11. juni. Flyet går nokså tidlig om morgenen den 6., og lander på ettermiddagen den 11. Så det blir vel da fra ettermiddag/kveld 5. til ettermiddag/kveld 11. juni at Geo trenger et sted å være. Jeg kan bringe ham med tog/buss innen rimelig avstand fra Ås/Oslo.

Geo kommer til å være 15 måneder gammel da. Han er i stadig utvikling, og blir bare greiere og enklere å ha med å gjøre. Kan være alene hjemme i mange timer (full arbeidsdag går helt fint), er vant til å reise kollektivt og ligger rolig i bil. Går fint overens med alt av hunder han har møtt på så langt i alle fall. Han setter pris på å få være aktiv og gjøre noe, men man trenger overhodet ikke være overmenneske for å få ham til å slappe av inne. ;) Hjemme hos meg ligger han stort sett bare og chiller'n så lenge det ikke skjer noe, men jeg vet at han trenger litt mer hjelp til å slappe av hjemme hos andre (særlig om det bor andre hunder der også). Det er dog ikke verre enn å være litt konsekvent på å be ham om å legge seg, evt binde ham fast i f.eks. et sofabein så han ikke har stort valg. Han kan varsle på fremmede lyder, men gir seg når han får beskjed om det. Ute på tur holder han seg i nærheten. Kommer på innkalling. Bryr seg i grunnen ikke så mye om mennesker, men kan være nysgjerrig på hunder og andre dyr.

Det er bare å spørre om det er noe du lurer på ang. Geo og hans vaner. :)

Jeg er student med studentøkonomi og kan ikke komme med noen voldsom godtgjørelse, men gir gjerne en hyggelig Roma-gave evt tax free-gave, eller noe tilsvarende. Den som passer ham får dessuten noen herlige dager sammen med verdens gladeste hund som elsker å gi klemmer og bli koset med.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geo hadde sikkert satt pris på å få være på besøk hos deg i alle fall. :) Nå er han jo hakket mer rasjonell enn hva han var tre måneder gammel også. :lol: Og mye mer funksjonell som turhund!

Og litt mindre bråkebøtte? :lol: Men hadde vært koselig da og ha han på besøk. Skal høre litt med gubben jeg. Er jo litt langt fram i tid og vi er heller ikke så flinke til å planlegge langt fram i tid :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og litt mindre bråkebøtte? :lol: Men hadde vært koselig da og ha han på besøk. Skal høre litt med gubben jeg. Er jo litt langt fram i tid og vi er heller ikke så flinke til å planlegge langt fram i tid :whistle:

Definitivt mye mindre bråkebøtte. :) Du får si fra hva dere finner ut etter hvert!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vi kan sikkert ta han de dagene Ingvild :) Foreløpig skal vi ingenting og det er mulig det blir litt jobbing på meg, men han klarer fint å være alene sant? Bare håper at Mana ikke får løpetid da :lol:

Om du skal jobbe lange dager de dagene, så kan jeg godt ta turen opp og gå tur med bikkjene. :) Jeg skal "bare" lese til eksamen de dagene, men har veldig godt av en god luftetur med fine hunder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan sikkert ta han de dagene Ingvild :) Foreløpig skal vi ingenting og det er mulig det blir litt jobbing på meg, men han klarer fint å være alene sant? Bare håper at Mana ikke får løpetid da :lol:

Yay! Tusen takk! :D Det tror jeg han kommer til å trives med altså! Han klarer fint å være alene en arbeidsdag ++, så det går nok bra om det blir jobbing på deg.

Når er det Mana skal ha løpetid sånn "etter planen" da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal jobbe lange dager de dagene, så kan jeg godt ta turen opp og gå tur med bikkjene. :) Jeg skal "bare" lese til eksamen de dagene, men har veldig godt av en god luftetur med fine hunder. :)

DET synes jeg er en super ide Nina! :D Og så kan vi gå tur uansett så kan du faktisk gå med en hund denne gangen, hehe!

Yay! Tusen takk! :D Det tror jeg han kommer til å trives med altså! Han klarer fint å være alene en arbeidsdag ++, så det går nok bra om det blir jobbing på deg.

Når er det Mana skal ha løpetid sånn "etter planen" da? :P

Heldigvis fiksa det seg med løpetida, haha! Men da gleder vi oss til Geobesøk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET synes jeg er en super ide Nina! :D Og så kan vi gå tur uansett så kan du faktisk gå med en hund denne gangen, hehe!

Heldigvis fiksa det seg med løpetida, haha! Men da gleder vi oss til Geobesøk! :D

Nina må jo øve på å gå med kelpie. :aww:

Geo gleder seg også! Vi får avtale nærmere om overlevering og sånt når det nærmer seg da. Og gjerne få til en tur før den tid også, det hadde vært koselig. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina må jo øve på å gå med kelpie. :aww:

Geo gleder seg også! Vi får avtale nærmere om overlevering og sånt når det nærmer seg da. Og gjerne få til en tur før den tid også, det hadde vært koselig. :)

Ja det må vi! :) Så er vi sikre på at det går fint, men det tror jeg det gjør.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...