Gå til innhold
Hundesonen.no

Sexfelle-hunden avlivet


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Hva er det du leser egentlig?

Ehm.. Jeg lurer også litt på det nå, hva jeg leste egentlig *ler* Unnskyld, var litt kjapp i svingene der :)

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder, men igjen: det man altså med all rimelighet går ut i fra er at poltiadvokaten ble sitert riktig. Jeg baserer diskusjonen på artikkelen. Du baserer den på at artikkelen muligens er mangelfull. Jeg VET svært lite her i verden jeg, det meste har jeg bare en rimelig grunn til å anta.

Det jeg også har en rimelig antagelse av er at politiet også tidligere har vært kjappe på labben til å avlive hunder.

Erfaringsmessig så vet man vel at folk blir feilsitert i aviser, eller at sitater og uttalelser blir tatt ut av en sammenheng. At noe har stått i VG, gjør det ikke til en sannhet. Når artikkelen er - som Nirm skriver - vinklet sånn at det fremstår som at bikkja valgte å være kriminell, så tenker jeg at journalisten her har tenkt mer på den kommende påskeferien sin enn å levere et ålreit stykke arbeid.

Du syns det er rimelig grunn til å anta at politiet avliver en hund bare fordi den er eiet av en kriminell, uten å være åpen for at bikkja faktisk kan være farlig. Det er fullt mulig at bikkja er søtere enn kattunger og snillere enn julenissen, men jeg syns det er rimelig grunn til å anta at en hund som er eiet av en som får seg til å gjøre sånt mot folk, faktisk kan være idiot nok til å bruke bikkja si som et våpen. At den knerter pinner, hverken beviser eller motbeviser våre antagelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg vet ikke noe mer enn det som står i artikkelen - og der står det at de truet med at hunden kunne angripe og for å illustrere hvor sterke kjever den har viste de tygging på noen pinner. DET er det

Jeg sitter egentlig her og tenker at om det skal rettes sinne og skyld mot noen for at denne hunden ble avlivet, så er det faktisk de som truet med å bruke den som våpen som sitter med det hele og ful

For tiden samarbeider jeg med noen om en omplasseringshund som er blitt brukt til å utføre kriminelle handlinger. Denne hunden er av politiet blitt begjært avlivet, men politiet har nå trukket kravet,

For tiden samarbeider jeg med noen om en omplasseringshund som er blitt brukt til å utføre kriminelle handlinger. Denne hunden er av politiet blitt begjært avlivet, men politiet har nå trukket kravet, da denne hunden er en helt normal hund i et normalt hjem. Det handler mye om skjønn fra enkeltpersoner innad i politiet. Utifra det jeg leser av denne saken, finnes det ingen legitim grunn til å avlive denne valpen det gjelder. Det er fyren som har gjort noe galt, ikke hunden.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt fjollete sammenligning, i og med at det eneste gresshopper er farlig for, er avlingen på jordet. En hund kan derimot være farlig. Og jeg får vel presisere KAN.

Det er da det samma hva man er redd for, og hvorfor? frykt er en følelse, og den er like sterk for den som føler den, uavhengi av om det en er redd for er farlig eller ikke. Frykt, er frykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
For tiden samarbeider jeg med noen om en omplasseringshund som er blitt brukt til å utføre kriminelle handlinger. Denne hunden er av politiet blitt begjært avlivet, men politiet har nå trukket kravet, da denne hunden er en helt normal hund i et normalt hjem. Det handler mye om skjønn fra enkeltpersoner innad i politiet. Utifra det jeg leser av denne saken, finnes det ingen legitim grunn til å avlive denne valpen det gjelder. Det er fyren som har gjort noe galt, ikke hunden.

Det er jo flott og fint det men er jo ingen referanse i denne saken. Som du selv sier så skjer det mye på skjønn og da sier det seg selv at det heller ikke alltid nødvendigvis kan og må gå i hundens favør. Selvom det ikke står spesifisert noen legitim grunn så står det heller ikke noe om at det ikke er det og heller ingenting som tyder på at den kommer fra ett normalt hjem, tvertimot.

Sammenlikningen over her med narkishund er jo helt irrelevant. En narkis rapper det han finner nærmest og lettest tilgjengelig for noen hundrelapper til en dose. Disse gutta i denne saken har gått systematisk til verks med vold, mishandling, trusler trakassering med bruk av våpen, verktøy, hund osv for å oppnå store summer. Hva de er kapable til å gjøre med hund er det vel ingen her som vet.

Utifra bildet i Verdens underGang eller Dommedagbladet eller hva det var så det ut som en greyhoundmix?

Ja vel?

Det er da det samma hva man er redd for, og hvorfor? frykt er en følelse, og den er like sterk for den som føler den, uavhengi av om det en er redd for er farlig eller ikke. Frykt, er frykt!

Det er to typer frykt. ekte reell frykt og innbilt konstruert frykt i eget hode. Sistnevnte og tilfelle med gresshopper er jeg faktisk enig med 2ne at er lite sammenlignbart med noen som faktisk er redd hunder og kanskje attpåtil er det pga leie hendelser fra virkeligheten. Er en redd gresshopper bør man vel seriøst søke hjelp.

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da det samma hva man er redd for, og hvorfor? frykt er en følelse, og den er like sterk for den som føler den, uavhengi av om det en er redd for er farlig eller ikke. Frykt, er frykt!

Ja? Jeg har ikke sagt noe om at gresshopperedsel ikke skal tas alvorlig, jeg sa det var fjollete å sammenligne redsel for gresshopper med redsel for hund, nettopp fordi at hunder kan være farlige.

Hundefolk generelt har svært liten forståelse for at folk kan ha en reell grunn til å være redd hunder, vi trekker på skuldra av det og syns det er tåpelig, og det slår oss ytterst sjeldent at noen bikkjer er det faktisk smart å være redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du syns det er rimelig grunn til å anta at politiet avliver en hund bare fordi den er eiet av en kriminell, uten å være åpen for at bikkja faktisk kan være farlig. Det er fullt mulig at bikkja er søtere enn kattunger og snillere enn julenissen, men jeg syns det er rimelig grunn til å anta at en hund som er eiet av en som får seg til å gjøre sånt mot folk, faktisk kan være idiot nok til å bruke bikkja si som et våpen. At den knerter pinner, hverken beviser eller motbeviser våre antagelser.

Spørsmålet politiet må finne ut av er om hunden er farlig eller ikke. Verre er det vel ikke. Er jo bare å sende den til FOD eller noen andre som driver med hund, så finner de rimelig kjapt ut hva for individ man har med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
På begge sider da. En bitteliten del av meg har faktisk liten sympati med 60 år gamle horekunder - sorry.

Det måtte jo bare komme. Liten sympati og derfor er det greit å ønske de alt ondt i verden?

Nå er ingen av ofrene i 60 åra og de har truffet disse unge og tydeligvis attraktive tøsene hvorav den ene visstnok skal være "frøken Norge" på nettet / nettchat for sextreff. Ser ikke noe galt i det, det skjer hele tiden uten at folk skal måtte bli mishandlet og utpresset av den grunn. Derav mediadekningen omtalt som "sexfelle-saken". Versjonen din forsøkte også forsvaret seg med i retten for å sverte ofrene uten å komme noen vei med. Jentene er faktisk dømt her, ikke ofrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flott og fint det men er jo ingen referanse i denne saken. Som du selv sier så skjer det mye på skjønn og da sier det seg selv at det heller ikke alltid nødvendigvis kan og må gå i hundens favør. Selvom det ikke står spesifisert noen legitim grunn så står det heller ikke noe om at det ikke er det og heller ingenting som tyder på at den kommer fra ett normalt hjem, tvertimot.

Sammenlikningen over her med narkishund er jo helt irrelevant. En narkis rapper det han finner nærmest og lettest tilgjengelig for noen hundrelapper til en dose. Disse gutta i denne saken har gått systematisk til verks med vold, mishandling, trusler trakassering med bruk av våpen, verktøy, hund osv for å oppnå store summer. Hva de er kapable til å gjøre med hund er det vel ingen her som vet.

Ja vel?

Det er to typer frykt. ekte reell frykt og innbilt konstruert frykt i eget hode. Sistnevnte og tilfelle med gresshopper er jeg faktisk enig med 2ne at er lite sammenlignbart med noen som faktisk er redd hunder og kanskje attpåtil er det pga leie hendelser fra virkeligheten. Er en redd gresshopper bør man vel seriøst søke hjelp.

Ehm.. Nå nevnte jeg i samme setning at min mor har angst for hunder, men den ble forbigått? Jeg har faktisk en grunn til å være redd gresshopper, men hadde jeg ikke hatt det hadde jeg uansett ikke følt jeg trengte mer hjelp enn de tusenvis som er redde for mus og edderkopper. Jeg har faktisk større "grunn" til å være redd gresshopper enn mamma har for å være redd fremmede hunder. Sånn når det kommer til antagelser. ..

Jeg føler liksom at diskusjonen er blitt litt håpløs og lite konstruktiv. Litt vel mye synsing og gjetting .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte jo bare komme. Liten sympati og derfor er det greit å ønske de alt ondt i verden?

Nå er ingen av ofrene i 60 åra og de har truffet disse unge og tydeligvis attraktive tøsene hvorav den ene visstnok skal være "frøken Norge" på nettet / nettchat for sextreff. Ser ikke noe galt i det, det skjer hele tiden uten at folk skal måtte bli mishandlet og utpresset av den grunn. Derav mediadekningen omtalt som "sexfelle-saken". Versjonen din forsøkte også forsvaret seg med i retten for å sverte ofrene uten å komme noen vei med. Jentene er faktisk dømt her, ikke ofrene.

Litt sympati så,i en av artiklene i dagbladet står det om menn som blir lokket med sex de skal ha vært villige til å betale for. Og bla en gubbe på 60. Jeg ønsker dem ikke alt vondt i verden men det var det vel heller ikke snakk om her.?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flott og fint det men er jo ingen referanse i denne saken. Som du selv sier så skjer det mye på skjønn og da sier det seg selv at det heller ikke alltid nødvendigvis kan og må gå i hundens favør. Selvom det ikke står spesifisert noen legitim grunn så står det heller ikke noe om at det ikke er det og heller ingenting som tyder på at den kommer fra ett normalt hjem, tvert i mot.

Jeg synes fortsatt lite om å avlive en valp. Den hunden jeg refererer til har da ikke bodd i noe normalt hjem. Jeg tror du misforstår meg her. Grunnen til at jeg trakk henne inn, er fordi hun har tilsynelatende meget lik bakgrunn til hunden i artikkelen. Og hun her har IKKE bare tygget på en pinne. Hun er voksen og har flere dommer på seg. Heldigvis - i "min" sak - fikk denne hunden en ny sjanse. Noen har åpenbart sett at det er ikke hunden som er notorisk kriminell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet politiet må finne ut av er om hunden er farlig eller ikke. Verre er det vel ikke. Er jo bare å sende den til FOD eller noen andre som driver med hund, så finner de rimelig kjapt ut hva for individ man har med å gjøre.

Bikkja er vel avlivet nå, så nå er det vel neppe noe poeng i å sende den noe som helst sted, og da særlig ikke til FOD, som har en historie med å omplassere bikkjer samme hvor lite egnet hunden er til det.

Jeg tror at uansett at om noen eksterne (de har jo hundefolk i politiet også) hadde sett på den, og den hadde blitt vurdert sånn at den burde avlives, så ville fortsatt diskusjonen godt på det samme. Den kunne sikkert fått et verdig liv et annet sted, stakkars misforståtte kreket som har blitt misbrukt av slemme kriminelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det sier en del om vårt samfunn når man velger å "straffe" en uskyldig tredjepart - en hund som ikke kan snakke for seg. En død hund lider ikke, nei, men synes det sier noe om våre holdninger når man takler problemet med å rydde en valp av veien. Som om det løser noen ting, og som om det er moralsk forsvarlig.

Jeg synes veldig lite om de signalene man sender ut, som sagt, når man som autoritetsperson velger avliving av en frisk hund, i en slik sak. Nei, jeg kjenner ikke denne hunden, men jeg tror nå jeg kan litt hund likevel. Nok til å stille meg negativt til avgjørelsen som ble tatt her. Og det er ikke fordi jeg synes så fryktelig synd i denne hunden, men som sagt, autoritetene skal reflektere samfunnet, og dette synes jeg lukter fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke veit at denne hunden ikke var farlig, Emilie, så burde du passe deg litt for å mene så altfor mye om andres moral og kunnskap. Det lukter fisk av debatt-teknikken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke veit at denne hunden ikke var farlig, Emilie, så burde du passe deg litt for å mene så altfor mye om andres moral og kunnskap. Det lukter fisk av debatt-teknikken din.

Javel, hvis du synes det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det er forøvrig ingen valp som er avlivet. Det er eieren og tiltalte som omtaler den som valp i ett forsøk på å pynte på historien som skjedde for to år siden.

Fra ett annet forum:

"Vet hvem en av de som var med på dette er, og har så vidt møtt hunden da jeg hilste på de på gata. Å dette er ikke en trygg og stabil hund, så at den ble avlivet synes jeg ikke er rart. Å det er også en Amstaff mix, noe som ikke gjør det mindre sannsynlig for at det er med i beregningen for hvorfor den ble avlivet.

Men teksten til VG er utrolig dårlig."

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel uansett ganske lite å basere seg på en tåpelig artikkel om en hund skal avlives eller ikke. Denne artikkelen gir tross alt inntrykket av at hunden har vært med på dette med viten å vilje...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forøvrig ingen valp som er avlivet. Det er eieren og tiltalte som omtaler den som valp i ett forsøk på å pynte på historien som skjedde for to år siden.

Fra ett annet forum:

"Vet hvem en av de som var med på dette er, og har så vidt møtt hunden da jeg hilste på de på gata. Å dette er ikke en trygg og stabil hund, så at den ble avlivet synes jeg ikke er rart. Å det er også en Amstaff mix, noe som ikke gjør det mindre sannsynlig for at det er med i beregningen for hvorfor den ble avlivet.

Men teksten til VG er utrolig dårlig."

Og at en anonym bruker på et annet forum påstår det er en amstaff-mix som er ustabil etter sigende å ha hilst på den på gata er et bevis på hva? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Nå er det vel uansett ganske lite å basere seg på en tåpelig artikkel om en hund skal avlives eller ikke. Denne artikkelen gir tross alt inntrykket av at hunden har vært med på dette med viten å vilje...

Jeg hører du sier det og gjentar det til det kjedsommelige. Jeg klarer bare ikke etter beste evne lese det samme.

Og at en anonym bruker på et annet forum påstår det er en amstaff-mix som er ustabil etter sigende å ha hilst på den på gata er et bevis på hva? :)

Du syns også det likner på en Greyhound eller?

1364490292406_949.jpg

Greyhound11.jpg

Joa, jeg skal vel tildels forsåvidt være enig, de har jo tross alt det til felles at de begge har øyne, øre, nese og munn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører du sier det og gjentar det til det kjedsommelige. Jeg klarer bare ikke etter beste evne lese det samme.

Du syns også det likner på en Greyhound eller?

1364490292406_949.jpg

Greyhound11.jpg

Joa, jeg skal vel tildels forsåvidt være enig, de har jo tross alt det til felles at de begge har øyne, øre, nese og munn.

Kan du ikke prøve å være saklig? Det er ingen som har ssgt det ligner på en greyhound, men at det kan se ut som en myndeblanding. Og det kan det faktisk, like gjerne som en amstaff-blanding. Ikke alt som er brindle og korthåret er amstaff...

Det er jo ofte det som er problemet? At korthårede blandinger fort kan "se ut som" noe noen oppfatter som en ulovlig hunderase.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Kan du ikke prøve å være saklig? Det er ingen som har ssgt det ligner på en greyhound, men at det kan se ut som en myndeblanding. Og det kan det faktisk, like gjerne som en amstaff-blanding. Ikke alt som er brindle og korthåret er amstaff...

Det er jo ofte det som er problemet? At korthårede blandinger fort kan "se ut som" noe noen oppfatter som en ulovlig hunderase.

Du må gjerne vise meg eksempler, jeg så gjennom hundrevis av bilder før jeg postet bildene over uten å finne noe i nærheten av hva du påstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke klippet og limt med mobil, men jeg googlet whippetblanding og noe av det første som kom opp var en hund som kunne se ut som en lettbygd amstaff. Prøvde du bare på Greyhound så kan det jo forklare at du ikke fant noe.

Edit: prøver å lime inn linken http://3.bp.blogspot.com/-_-L4YGjjws4/Tcc8A6Ga8aI/AAAAAAAAD8I/GYIQpPzbVtw/s1600/Nola_Whippet_mixIMG_7663.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...