Jankaa Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Ja, siden jeg har fått en sånn pelshund i hus så må jeg jo handle inn børster og slikt plutselig. Men hvor handler man om man liker å være litt snill mot lommeboken, og fortsatt ønsker seg moderat kvalitet? Er det noe å spare på å handle fra utlandet, og i såfall fra hvor, om man regner med toll/moms? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Danmark På butikken Pitstop som er på all DKK utstillingene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Danmark På butikken Pitstop som er på all DKK utstillingene. enig Jeanette pekte meg dit og jeg handlet for 1700kr og regnet meg til norsk pris på 7000 ca Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 16. Mars 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Danmark På butikken Pitstop som er på all DKK utstillingene. Handler du kun på stand, eller på nett også? ( Jeg tenkte nemlig å bestille meg det mest grunnleggende utstyret nå, og må nødvendigvis handle på nett da jeg ikke skal på noen som helst utstillinger på en liten evighet. ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Handler du kun på stand, eller på nett også? ( Jeg tenkte nemlig å bestille meg det mest grunnleggende utstyret nå, og må nødvendigvis handle på nett da jeg ikke skal på noen som helst utstillinger på en liten evighet. ) Kun på stand jeg. Enten så hamstrer jeg når jeg er der, eller jeg får noen til å kjøpe med for meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Du kan også handle hos pitstop på nettet... http://www.pitstoppets.dk/shop/frontpage.html Hvis du skal handle for meget, kan det kanjske være en fordel, at få det sendt som en gave. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Husk moms/toll whatever det er... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Du kan også handle hos pitstop på nettet... http://www.pitstoppets.dk/shop/frontpage.html Hvis du skal handle for meget, kan det kanjske være en fordel, at få det sendt som en gave. Det funker somoftes dårlig og man ender med å betale ganske mye mva og enkelte av varene toll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Jeg kjøpte to børster jeg trengte fra waggytail. Også har jeg handlet alt annet pelsstell i danmark. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Det funker somoftes dårlig og man ender med å betale ganske mye mva og enkelte av varene toll. At få det sendt som gave eller købe i Danmark? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 (endret) At få det sendt som gave eller købe i Danmark? Man kan gjerne merke ting som gave, men hjelper ikke når nettadressen er klistret utenpå (avsender er pitstop), kjøp o.l. ligger i esken for det er jo garantien din. Så å få butikk til å sende som gave funker somoftes dårlig og kan bli en dyr opplevelse Da er det ikke mange kr å spare på å kjøpe i Norge når frakt, mva, evt toll, posten skal ha sine penger for fortollingen o.l. Endret 16. Mars 2013 av Jonna Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Man kan gjerne merke ting som gave, men hjelper ikke når nettadressen er klistret utenpå (avsender er pitstop), kjøp o.l. ligger i esken for det er jo garantien din. Så å få butikk til å sende som gave funker somoftes dårlig og kan bli en dyr opplevelse Da er det ikke mange kr å spare på å kjøpe i Norge når frakt, mva, evt toll, posten skal ha sine penger for fortollingen o.l. Nej, det er rigtig nok... Men man kan jo allierer sig med en dansker, som gerne pakker lidt om, så det ligner en gave Det kræver bare men vil betale fragt to gange... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 16. Mars 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Husk moms/toll whatever det er... Derav spørsmålet om det finner nettsteder som er så rimelige at det er verdt det :-) Om det er null å hente på det handler jeg like gjerne i Norge :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Nej, det er rigtig nok... Men man kan jo allierer sig med en dansker, som gerne pakker lidt om, så det ligner en gave Det kræver bare men vil betale fragt to gange... Det KAN man selvsagt, men det er ett helt annet senario. Og ganske komplissert og kostbart for de fleste. Forøvrig kan ikke gaver overskride en verdi av 1000 NOK, og verdien blit satt etter norske priser om ikke kvittering ligger i boksen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Det KAN man selvsagt, men det er ett helt annet senario. Og ganske komplissert og kostbart for de fleste. Førøvrig kan ikke gaver overskride en verdi av 1000 NOK, og verdien blit satt etter norske priser om ikke kvittering ligger i boksen. Det var også bare et forslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Det var også bare et forslag. Og jeg bare forklarer hva som er normal håndtering av slikt. Veldig mange prøver slike ting og kommer ikke noe billigere ut av det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 16. Mars 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Ikke krangle nå da jenter 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Og jeg bare forklarer hva som er normal håndtering av slikt. Veldig mange prøver slike ting og kommer ikke noe billigere ut av det I orden. Jeg var nok bare heldig, da jeg boede i Norge. Fik kun problemer med toll en gang, fordi pakken ikke blev sendt som gave, men direkte fra netbutikken.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Ikke krangle nå da jenter Har ikke kranglet overhode jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Heller ikke jeg... Forsøgt bare at være venlig, men det er lidt svært med det norske tollsystem. Desværre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 16. Mars 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Ikke vær så humorløse a! Det er da bare flott at folk kommer med erfaringene sine, når sånne som meg ikke veit forran og bak på noen ting omtrent. Er konklusjonen at det rimeligste/enkleste, om man baserer det på kjøp via nett, er å handle i norske butikker når man overskrider 200kr (hvilket er umulig å unngå når man handler hundeting virker det som.. Dyrt a gitt!)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 enig Jeanette pekte meg dit og jeg handlet for 1700kr og regnet meg til norsk pris på 7000 ca *Fundere på hvor hun har lært matematikk... host*. Jeg har handlet en del fra Pitstop via nett, men det er jammen meg ingen billig affære selv om produktene i danske kroner er billige. Kronekursen er ikke akkurat i vår favør, det koster mye å sende og tollbehandlingsgebyr mm utgjør ganske mye, så det er ikke veldig mye å tjene på det. Da kan man kanskje like gjerne støtte norske nettbutikker ja, som f eks Waggytail som har brukbare priser, god service og godt utvalg . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Ikke vær så humorløse a! Det er da bare flott at folk kommer med erfaringene sine, når sånne som meg ikke veit forran og bak på noen ting omtrent. Er konklusjonen at det rimeligste/enkleste, om man baserer det på kjøp via nett, er å handle i norske butikker når man overskrider 200kr (hvilket er umulig å unngå når man handler hundeting virker det som.. Dyrt a gitt!)? spørsmålet er vel hvor fort du trenger ting, hva trenger du og kan klare deg bare litt med osv. Kan du vente til sommeren så er det nok mange soniser som skal blant annet til danmark og sverige osv. Er jo begrensa hvor mye du trenger de første levemånedene av grooming ting liksom. Forøvrig kjøpte jeg cc shampooer og sånt også på stand i sverige for et par år siden, det lønner seg også veldig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 Her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 16. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2013 *Fundere på hvor hun har lært matematikk... host*. Jeg har handlet en del fra Pitstop via nett, men det er jammen meg ingen billig affære selv om produktene i danske kroner er billige. Kronekursen er ikke akkurat i vår favør, det koster mye å sende og tollbehandlingsgebyr mm utgjør ganske mye, så det er ikke veldig mye å tjene på det. Da kan man kanskje like gjerne støtte norske nettbutikker ja, som f eks Waggytail som har brukbare priser, god service og godt utvalg . altså, jeg mente verdi jeg jeg tok alt jeg kjøpte og shoppet på norske nettbutikker etterpå og da ble differansen ganske stor ergo at jeg sparte masse nei,for sliten nå *sukk* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts