Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Ja, siden jeg har fått en sånn pelshund i hus så må jeg jo handle inn børster og slikt plutselig. Men hvor handler man om man liker å være litt snill mot lommeboken, og fortsatt ønsker seg moderat kvalitet?

Er det noe å spare på å handle fra utlandet, og i såfall fra hvor, om man regner med toll/moms?

Skrevet
Danmark :P

På butikken Pitstop som er på all DKK utstillingene.

enig :aww: Jeanette pekte meg dit og jeg handlet for 1700kr og regnet meg til norsk pris på 7000 ca :P

Skrevet
Danmark :P

På butikken Pitstop som er på all DKK utstillingene.

Handler du kun på stand, eller på nett også?

( Jeg tenkte nemlig å bestille meg det mest grunnleggende utstyret nå, og må nødvendigvis handle på nett da jeg ikke skal på noen som helst utstillinger på en liten evighet. )

Guest Jonna
Skrevet
Handler du kun på stand, eller på nett også?

( Jeg tenkte nemlig å bestille meg det mest grunnleggende utstyret nå, og må nødvendigvis handle på nett da jeg ikke skal på noen som helst utstillinger på en liten evighet. )

Kun på stand jeg. Enten så hamstrer jeg når jeg er der, eller jeg får noen til å kjøpe med for meg.

Skrevet
Det funker somoftes dårlig og man ender med å betale ganske mye mva og enkelte av varene toll.

At få det sendt som gave eller købe i Danmark?

Guest Jonna
Skrevet (endret)
At få det sendt som gave eller købe i Danmark?

Man kan gjerne merke ting som gave, men hjelper ikke når nettadressen er klistret utenpå (avsender er pitstop), kjøp o.l. ligger i esken for det er jo garantien din. Så å få butikk til å sende som gave funker somoftes dårlig og kan bli en dyr opplevelse ;)

Da er det ikke mange kr å spare på å kjøpe i Norge når frakt, mva, evt toll, posten skal ha sine penger for fortollingen o.l.

Endret av Jonna
Skrevet
Man kan gjerne merke ting som gave, men hjelper ikke når nettadressen er klistret utenpå (avsender er pitstop), kjøp o.l. ligger i esken for det er jo garantien din. Så å få butikk til å sende som gave funker somoftes dårlig og kan bli en dyr opplevelse ;)

Da er det ikke mange kr å spare på å kjøpe i Norge når frakt, mva, evt toll, posten skal ha sine penger for fortollingen o.l.

Nej, det er rigtig nok... Men man kan jo allierer sig med en dansker, som gerne pakker lidt om, så det ligner en gave :P Det kræver bare men vil betale fragt to gange...

Skrevet
Husk moms/toll whatever det er...

Derav spørsmålet om det finner nettsteder som er så rimelige at det er verdt det :-) Om det er null å hente på det handler jeg like gjerne i Norge :-)

Guest Jonna
Skrevet
Nej, det er rigtig nok... Men man kan jo allierer sig med en dansker, som gerne pakker lidt om, så det ligner en gave :P Det kræver bare men vil betale fragt to gange...

Det KAN man selvsagt, men det er ett helt annet senario. Og ganske komplissert og kostbart for de fleste.

Forøvrig kan ikke gaver overskride en verdi av 1000 NOK, og verdien blit satt etter norske priser om ikke kvittering ligger i boksen.

Skrevet

Det KAN man selvsagt, men det er ett helt annet senario. Og ganske komplissert og kostbart for de fleste.

Førøvrig kan ikke gaver overskride en verdi av 1000 NOK, og verdien blit satt etter norske priser om ikke kvittering ligger i boksen.

Det var også bare et forslag.

Guest Jonna
Skrevet
Det var også bare et forslag.

Og jeg bare forklarer hva som er normal håndtering av slikt. Veldig mange prøver slike ting og kommer ikke noe billigere ut av det :)

Skrevet
Og jeg bare forklarer hva som er normal håndtering av slikt. Veldig mange prøver slike ting og kommer ikke noe billigere ut av det :)

I orden. Jeg var nok bare heldig, da jeg boede i Norge. Fik kun problemer med toll en gang, fordi pakken ikke blev sendt som gave, men direkte fra netbutikken..

Skrevet

Heller ikke jeg... Forsøgt bare at være venlig, men det er lidt svært med det norske tollsystem. Desværre...

Skrevet

Ikke vær så humorløse a! Det er da bare flott at folk kommer med erfaringene sine, når sånne som meg ikke veit forran og bak på noen ting omtrent. :lol:

Er konklusjonen at det rimeligste/enkleste, om man baserer det på kjøp via nett, er å handle i norske butikker når man overskrider 200kr (hvilket er umulig å unngå når man handler hundeting virker det som.. Dyrt a gitt!)?

Skrevet
enig :aww: Jeanette pekte meg dit og jeg handlet for 1700kr og regnet meg til norsk pris på 7000 ca :P

*Fundere på hvor hun har lært matematikk... host*.

Jeg har handlet en del fra Pitstop via nett, men det er jammen meg ingen billig affære selv om produktene i danske kroner er billige. Kronekursen er ikke akkurat i vår favør, det koster mye å sende og tollbehandlingsgebyr mm utgjør ganske mye, så det er ikke veldig mye å tjene på det. Da kan man kanskje like gjerne støtte norske nettbutikker ja, som f eks Waggytail som har brukbare priser, god service og godt utvalg :).

Skrevet
Ikke vær så humorløse a! Det er da bare flott at folk kommer med erfaringene sine, når sånne som meg ikke veit forran og bak på noen ting omtrent. :lol:

Er konklusjonen at det rimeligste/enkleste, om man baserer det på kjøp via nett, er å handle i norske butikker når man overskrider 200kr (hvilket er umulig å unngå når man handler hundeting virker det som.. Dyrt a gitt!)?

spørsmålet er vel hvor fort du trenger ting, hva trenger du og kan klare deg bare litt med osv. Kan du vente til sommeren så er det nok mange soniser som skal blant annet til danmark og sverige osv. Er jo begrensa hvor mye du trenger de første levemånedene av grooming ting liksom.

Forøvrig kjøpte jeg cc shampooer og sånt også på stand i sverige for et par år siden, det lønner seg også veldig.

Skrevet
*Fundere på hvor hun har lært matematikk... host*.

Jeg har handlet en del fra Pitstop via nett, men det er jammen meg ingen billig affære selv om produktene i danske kroner er billige. Kronekursen er ikke akkurat i vår favør, det koster mye å sende og tollbehandlingsgebyr mm utgjør ganske mye, så det er ikke veldig mye å tjene på det. Da kan man kanskje like gjerne støtte norske nettbutikker ja, som f eks Waggytail som har brukbare priser, god service og godt utvalg :).

altså, jeg mente verdi jeg :P jeg tok alt jeg kjøpte og shoppet på norske nettbutikker etterpå og da ble differansen ganske stor :P ergo at jeg sparte masse :aww: nei,for sliten nå :P *sukk*

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...