Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips/produkter til å få pelsen til å legge seg etter bad?


Recommended Posts

Silkedekken tenker du på? Nja, koster 450 kroner (sydd etter mål med hundens navn på). Litt dyrt kanskje, men igrunn ikke stort mer enn hva det koster å melde seg på en utstilling. Bestilte fra Mona's design :)

Jeg lurer på om Mallen skal få, jeg. Hun er jo ikke ferdig i kroppen, men det er liksom ikke det største hoppet mellom nå og ferdigMall. Jeg skal inn å sikle, takk for link!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Det var noen lappere billigere enn mitt ja! ;)

Ja, synes ikke prisen var så gæli. Også er det lodd i sidene så det holder pelsen nede, men det er det sikkert på ditt også :)

Jeg lurer på om Mallen skal få, jeg. Hun er jo ikke ferdig i kroppen, men det er liksom ikke det største hoppet mellom nå og ferdigMall. Jeg skal inn å sikle, takk for link!

Når springerfrøkna blir voksen kan det være de kan bruke det samme dekkenet også :) (min springer er 50cm høy og 22kg, men veide 20kg i sine yngre dager)

Jeg bruker bare et vanlig dekken jeg, og syns det fungerer like bra. Bader han om kvelden, lar han lufttørke litt og børster pelsen på plass og lar han sove med dekken til dagen etter.

Lurt :) Jeg har ikke vanlig dekken til henne heller, men hadde jeg hatt det så skulle jeg testet det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes ikke prisen var så gæli. Også er det lodd i sidene så det holder pelsen nede, men det er det sikkert på ditt også :)

Når springerfrøkna blir voksen kan det være de kan bruke det samme dekkenet også :) (min springer er 50cm høy og 22kg, men veide 20kg i sine yngre dager)

Lurt :) Jeg har ikke vanlig dekken til henne heller, men hadde jeg hatt det så skulle jeg testet det ut :)

Pøsj, er du morsom eller? Springerdama skal få eget, hun er da vel ingen arvebikkje hun vel :aww: Dessuten må hun jo få med navn på vettu, det nytter ikke om det står "Malle" på en Kix sitt dekken, da blir hun jo forvirra :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøsj, er du morsom eller? Springerdama skal få eget, hun er da vel ingen arvebikkje hun vel :aww: Dessuten må hun jo få med navn på vettu, det nytter ikke om det står "Malle" på en Kix sitt dekken, da blir hun jo forvirra :lol:

Hahaha, tenkte hvis du ville være litt økonomisk jeg da :P Men vi kan ikke risikere å forvirre Kix heller :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super service og kjapt levert fra Mona's design :D Veldig fornøyd!

Bestilte det litt stort med vilje sånn at det ikke skal bli for lite når hun blir fullvoksen.

IMG_2768.jpg

Edit: (Det som henger bak er den haledelen, som bare er festet med borrelås, droppa å putte halen inni for å ta bilde :) )

Endret av IreneN
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det et silkedekken gjør for en nybadet pels?

Noe magisk som jeg kan dra nytte av til mine ccpp?

Gjør at pelsen legger seg ned når hunden tørker. Mange får pels som stikker opp alle veier og noen får nesten litt "krøller". Dette dekkenet gjør at pelsen legger seg fint. Hannhunden min har så rett pels som det omtrent går ann å få men til og med han får viper og pels som stikker ut hvis han legger seg og sove i mange rare stillingen når han tørker. Så da har jeg valget mellom å passe på at han hele tiden ligger på et fornuftig vis og greie raskt gjennom pelsen på ryggen en del ganger til han er helt tørr, eller bare hive på han et silkedekken :)

Nå har jeg klart meg uten silkedekken før de fleste utstillingene men nå som jeg har flere hunder som skal bades, tørkes og stelles så blir det innkjøp av silkedekken :) Ser også ut som om den minste har tendenser til å pels som gjør litt som den vil så da blir det i hvert fall silkedekken. Tidligere så har jeg hatt nok med å gjøre 1 hund klar til utstilling, men de gangene jeg har hatt opp til 7 stykk å gjøre klar så er det 0 problem når jeg har fått lånt silkedekken :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg hadde en golden retriever som kunne ha slikt busteproblem med noen shampoer. Jeg husker spesielt en type som skulle ta ut vanskelige flekker som asfaltskit på magen og slikt. Milde shampoer er ofte de beste. Jeg brukte av og til KW shampoen med mink olje og balsamen, da ble hun fin. Ulempen var at den shampoen var sterkt parfymert. Hun likte ikke føneren i det hele tatt, så det var ikke et alternativ. Det beste var å greie henne etter hun var tørket med flere håndklær, og etter hvert som hun tørket greide vi gjennom pelsen et par ganger og det ble ikke noe busteproblemer. Det aller verste var om vi ikke hadde brukt balsam og hun tørket av seg selv mens hun lå sammenkrøllet på puten sin. Man må bare finne en shampo som funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...