Gå til innhold
Hundesonen.no

Stem fort: Hva er penest av .com, .net eller .org

53 stemmer

1. 1. Hva er penest/proffest/ best whatever

• .com
      42
    • .net
      11
    • .org
      2

Recommended Posts

Skrevet

Jeg klarer ikke bestemme meg! Orker ikke .no, må sende inn underskrevne papirer og sånn, tar for lang tid. Skal lage en hjemmeside for en barnehage. Stem fort!! :lol:

---

Det ble .com! :-)

Skrevet

For norske sider syns jeg .net er bedre enn .com. For internationale sider er .com bedre. .com er nok stort sett lettere å huske uansett da, så det er vel en ekstra-pluss, selvom den er veldig typisk international. .org er bare teit :P

Skrevet
.com fordi det er lettest å huske :aww:

For norske sider syns jeg .net er bedre enn .com. For internationale sider er .com bedre. .com er nok stort sett lettere å huske uansett da, så det er vel en ekstra-pluss, selvom den er veldig typisk international. .org er bare teit :P

Bra med begrunnelser! :D Glemte å si at eeegentlig spiller ikke adressen så mye rolle, da den uansett bruker en annen adresse for å videresende til siden jeg skal lage. Jeg må bare ha et domene som vi eier for å få webhotel. Men djevelen er i detaljene!

Jeg har brukt .net på min hjemmeside, var litt lei av .com, syntes plutselig det ble litt teit. Men jeg vet ikke hvorfor, .com er jo liksom THE endelse... og jeg har sett meg blindt, så da klarer jeg ikke bestemme meg.

Skrevet

.com er enklset. Når man ikke husker adressen til en side så prøver jeg meg alltid med .com først. Dessuten har tastaturet mitt på Samsungen min, både S2 og Note 10,1 sånn "snarvei" til .com. altså en egen tast med .com på.

• Like 1
Skrevet

Definitivt .com! For meg er det kun .com eller landkoder (.no, .co.za, .fr osv) som gjeld, eg synst .net og slikt ser amatørmessig og useriøst ut.

• Like 1
Guest Kåre Lise
Skrevet

En norsk barnehage.com?

Den bør det vel ikke være noe å lure på .no

Skrevet
En norsk barnehage.com?

Den bør det vel ikke være noe å lure på .no

Ja. Men som sagt, det er så mye ekstra styr for .no domene, og det er uansett ikke den adressen det blir reklamert for, adressen til barnehagen er et underdomene av steinerbarnehagene i Norge uansett :-)

Guest Kåre Lise
Skrevet
Ja. Men som sagt, det er så mye ekstra styr for .no domene, og det er uansett ikke den adressen det blir reklamert for, adressen til barnehagen er et underdomene av steinerbarnehagene i Norge uansett :-)

Ekstra mye styr? En hjemmeside du lager nå kan jo legges ned og lages ny om en uke. Domenet bør de beholde når det først er satt opp som ev underdomene med mailadresser osv. Tok en titt på de, lang liste hvor samtlige er .no med ett unntak som er wordpress.com. Skjønner ikke at du spør engang. IMHO så er sånt bare useriøst men det er vel ikke lov å si her i .com land. Det er en viss forskjell på å lage hjemmeside for hunden sin og næringsdrivende.

Skrevet

Er det snakk om firma her til lands (ser først no at det er ein barnehage) burde det vel absolutt vore .no, ja, iallefall på den adressa som folk skal sjå.

• Like 1
Skrevet

Adressen som står på reklamer osv er en .no adresse ja :-)

Og det er jo en oppgradering da, siden ble lagd hos wordpress.com, men nå tar de betalt for å ikke ha reklame på, så da blir det like greit å betale for webhotel istedenfor.

Mailadresser kommer ikke til å brukes på dette domenet uansett, er et felles system for alle barnehagene eller noe sånt. Så adressen er bare noe vi må ha for å kunne lage siden.

(også er det jo ikke verre enn å ta cloaked forwarding da...)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...