Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp! Unghund jukker puter


Charly
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Jeg har et utrolig FRUSTRERENDE problem med min hund på 16 mnd. Han jokker på nemlig på puten

til samboer! Vi har fire puter i sengen og han tar alltid den ene puten som samboer ligger på og setter i gang med sitt fornødne..

Jeg føler vi har prøvd det meste. Ta han bort uten å si noe, prøve å distrahere han, la han være alene i stuen mens jeg "stenger" meg inne på rommet osv osv osv.. Vi prøver å holde døren lukket så ofte som mulig men av og til glemmer vi det og da er han rett på puten igjen!

Det som er litt rart er at jeg har ikke noe særlig problemer med han og jokking ellers. Det har kun vært på denne puten og ellers "kompisen" hans som er kastrert. Da setter han gang for full rulle..

Har dere smarte luringer noen tips og triks og komme med? Begynner å bli rimelig lei! Litt redd han også skal begynne på andre ting...

Hilsen frustrert hundeeier

Endret av Kaja-T&A
Endret overskrift til en mer beskrivende
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jokking er ofte stressrelatert. Så kanskje mer mentaltrening vil hjelpe? Hunder trenger ikke bare tur, men de trenger også å få trent de små grå.

Triksetrening f.eks er fin hjernetrim, evt. fyll en kong med noe godt og legg i frysereren et par timer før du gir den til hunden.

Kan du f.eks kombinere turer med litt mentaltrening, er det jo også bra. Ta med deg noen pølsebiter ut og strø de utover en plen og la hunden søke dem opp. Evt. tren på triks ute, med forstyrrelser rundt.

Så må dere huske at dere har en hund midt i puberteten og at det gjerne "koker" litt over for han innimellom. Masse hormoner i omløp.

Ellers har jeg ikke så mange tips å komme med :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...