Gjest Skrevet 21. Februar 2014 Rapporter Skrevet 21. Februar 2014 Cruise er ikke helt noe jeg drømmer om nå med det første (Sagt nei til cruise i Karibien (gratis) for bare noen år siden). Jeg er redd jeg føler meg "fanget" av å måtte oppholde meg på en båt over tid. Blir for rastløs med den tanken. Og kunne tenkt meg og blitt litt flere dager på hvert sted. Altså, jeg har en mamma og en pappa som ikke har tatt meg med på stort annet enn cruise-ferier, så jeg har vært på tilsammen 6 stk, og vil ikke si jeg har følt meg fanget på båten noen gang altså Man kjører jo stort sett innom et nytt sted hver dag, og med de båtene som kjører cruisene nå om dagen går du deg bort lenge før du rekker å føle deg fanget Men det er ikke ferie for alle altså, det kan bli litt sild i tønne på soldekket når alle skal sole seg eller bade i bassenget samtidig - og selvom jeg koser meg på de feriene er det ikke cruise jeg velger å dra på når jeg og samboeren skal på ferie til sommeren, da finner vi oss en så ensom gresk øy som mulig for å nyte stillheten vekk fra andre turister. Så det spørs jo helt klart hvordan man vil reise. Du er jo også veldig bundet til tidene båten har når du er i land et sted. Båten drar videre klokka 18, uansett om du vil oppleve mer eller ikke Siter
Wanderlust Skrevet 24. April 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 24. April 2014 Jeg vil bare få neve at Wadi Rum i Jordan er noe man bør få med seg om man er i området. Bli med en Beduin ut i ørkenen og sov i en Beduincamp. Opplev det spesielle landskapet, stillheten og stemningen.. Alt! Les om det her (også må jeg bare unnskylde engelsken min ) Siter
Gjest Skrevet 27. Mai 2014 Rapporter Skrevet 27. Mai 2014 Nord-Italia..... Har noen kjørt der? Tips og anbefalinger om vakre fjellpass og idylliske småbyer? Siter
Gro Skrevet 27. Mai 2014 Rapporter Skrevet 27. Mai 2014 Jeg har vært både sommer og vinter i Dolomittene og likte meg godt. Masse koselige små landsbyer, fine fjelltopper å gå på, luftige pass å kjøre over og masse morsomme via ferrataer å gå Men husker jeg synes maten var litt nedtur til å være Italia. En del tysk-inspirert og ikke så mye vanlig italiensk mat. Eller så har du fine fjellområder rundt Chamonix, Mont blanc og ikke langt videre til Zermatt. Også har jeg vært flere ganger rundt Gardasjøen og i Bergamo. Gamlebyen i Bergamo er idyllisk, og man er ikke lange kjøreturen unna fjell, men man er heller ikke i skikkelige fjellområder. Mer sånn "vanlig" italiensk Siter
Gjest Skrevet 27. Mai 2014 Rapporter Skrevet 27. Mai 2014 Jeg har vært både sommer og vinter i Dolomittene og likte meg godt. Masse koselige små landsbyer, fine fjelltopper og gå på, luftige pass å kjøre over og masse morsomme via ferrataer og gå Men husker jeg synes maten var litt nedtur til å være Italia. En del tysk-inspirert og ikke så mye vanlig italiensk mat. Eller så hat du fine fjellområder rundt chamonix, mont blanc og ikke langt videre til Zermatt. Også har jeg vært flere ganger rundt Gardasjøen og i Bergamo. Gamlebyen i Bergamo er idyllisk, og man er ikke lange kjøreturen unna fjell, men man er heller ikke i skikkelige fjellområder. Mer sånn "vanlig" italiensk Har du noen konkrete navn eller tips? Har en omtrentlig reiserute, men google maps legger jo alt etter motorvegene og det er vanskelig å vite hvilke "småveier" som er verdt å kjøre og hvilke som bare er en tidstyv Google street view skulle vært ulovlig, får så reisesjuka at jeg blir helt ... gah Siter
Gro Skrevet 27. Mai 2014 Rapporter Skrevet 27. Mai 2014 Har du noen konkrete navn eller tips? Har en omtrentlig reiserute, men google maps legger jo alt etter motorvegene og det er vanskelig å vite hvilke "småveier" som er verdt å kjøre og hvilke som bare er en tidstyv Google street view skulle vært ulovlig, får så reisesjuka at jeg blir helt ... gah Ehem... Det var det da... Jeg har mest liksom vært med jeg Men, når jeg har vært i Dolomittene og kjørt ski, vet jeg vi bodde i Arabba. Og det var det samme området vi kjørte rundt i om sommeren. Jeg husker at vi kjørte forbi der Marcialonga starter og slutter... (Jeg har en skigal far). Her er mer info om skikjøringa og her står det om sommeraktiviteter. Denne toppturen gikk vi. Også gikk vi flere via ferrataer, som jeg syns er kjempegøy, men det krever jo bittelitt utstyr. Det er masse ruter rundt i fjella der, og det skal være mulig å få tak i en fører hvor rutene er forklart og gradert. Jeg tror også antageligvis at man kan leie utstyr der nede, hvis det er interessant Hvis dere bare skal kjøre rundt/gjennom og ikke har tid til å være i området, så vill jeg, gitt at jeg husker rett, prøvd å få til å kjøre fra Arabba til Canazei. Da passerer man under Piz Boe, og man ser mot Marmolada. (og nå når jeg googler litt rundt innser jeg jo hvor innmari jeg bare hang på når jeg var nedover andre gang... Jeg var kjempefasinert av dette fjellet første gang jeg så det, men innså ikke før nå at jeg var på toppen av det senere... ) Siter
Gro Skrevet 27. Mai 2014 Rapporter Skrevet 27. Mai 2014 Og sånn bare fordi jeg fant flere fine bilder Siter
Gjest Skrevet 27. Mai 2014 Rapporter Skrevet 27. Mai 2014 perfekt info! skal plotte og kose meg med google maps nå tusen takk @Gro , kommer du på mer må du bare skrive! Siter
lucy Skrevet 28. Mai 2014 Rapporter Skrevet 28. Mai 2014 Noen som har vært i Madrid? Dos and dont's? Har planlagt å bruke én dag i muséene, ellers har vi ikke planlagt noe spesifikt. Har bare 4 dager :/ Siter
Gjest Skrevet 2. Juni 2014 Rapporter Skrevet 2. Juni 2014 @Gro FY FADER for et område!! Vi kjørte en full runde rundt hele Piz Boe i kveldssola, Sella Pass var noe av det vakreste jeg har sett Fjellene får en helt annen farge i kveldssola, rødaktig nesten… Tusen takk for tipset, vi hadde aldri kjørt hele runden hadde jeg ikke lest tipsene fra deg. Dette stedet skal jeg så absolutt tilbake til Siter
Gro Skrevet 2. Juni 2014 Rapporter Skrevet 2. Juni 2014 @Gro FY FADER for et område! Vi kjørte en full runde rundt hele Piz Boe i kveldssola, Sella Pass var noe av det vakreste jeg har sett Fjellene får en helt annen farge i kveldssola, rødaktig nesten… Tusen takk for tipset, vi hadde aldri kjørt hele runden hadde jeg ikke lest tipsene fra deg. Dette stedet skal jeg så absolutt tilbake til Så bra at dere likte det! Og så gøy at rådene mine var til nytte Jeg synes også det er veldig fint der! Husker spesielt godt et sted vi var, med en fantastisk utsikt mot sellamassivet fra balkongen vår, og den obligatoriske ølen i solnedgangen. Sånn som det midterste bildet i posten over. Å, ferie Siter
Ingvild Skrevet 31. Juli 2014 Rapporter Skrevet 31. Juli 2014 Jeg skal tilbringe tretti timer i Gøteborg i helga og vil gjerne ha tips til hvor det er trivelig å være. Er interessert i second hand-shopping, små og selvstendige butikker, trivelige og upretensiøse kafeer samt et sted jeg kan spise middag og få servert god (gjerne lokalprodusert og håndbrygget) øl til. Tenkte å besøke Gøteborgs Stadsmuseum på søndag. Siter
skilpadde Skrevet 31. Juli 2014 Rapporter Skrevet 31. Juli 2014 Jeg skal tilbringe tretti timer i Gøteborg i helga og vil gjerne ha tips til hvor det er trivelig å være. Er interessert i second hand-shopping, små og selvstendige butikker, trivelige og upretensiøse kafeer samt et sted jeg kan spise middag og få servert god (gjerne lokalprodusert og håndbrygget) øl til. Tenkte å besøke Gøteborgs Stadsmuseum på søndag. Bydelen Haga er kjempehyggelig med små butikker osv. Siter
Ingvild Skrevet 31. Juli 2014 Rapporter Skrevet 31. Juli 2014 Bydelen Haga er kjempehyggelig med små butikker osv. Ja! Googlet meg fram til det. Jeg skal bo like i nærheten, så tenker å tilbringe litt tid der på lørdag. Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.