Gå til innhold
Hundesonen.no

Euraiser.


Caro
 Share

Recommended Posts

Hey, svigers vill ha ny bikkje og har falt litt for utseende til Eurasier, men ingen av oss har erfaring med rasen annet en att jeg har hørt litt om dem fra en venn (hundeperson) og hilst på noen.
Det jeg har hørt:
- familie hund

- ikke bjeffing

- ikke jaktinnstinkter

For meg høres det ut som en perfekt hunderase......litt for godt til å være sant.
Så hvis dere som kjenner til rasen, har rasen eller vet noe om den så bare skriv ned her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://hundesonen.no/forum/topic/67463-er-eurasier-riktig-hund-for-oss-andre-forslag/

http://hundesonen.no/forum/topic/61867-eurasier-noe-for-meg/

Kan kanskje stå noe i disse trådene.

Jeg kjenner ikke mange eurasiere, men en ganske godt. De har lite lyd og jaktinstinkt stort sett, men er også ganske selvstendige og kan være en utfordring å trene. Det er ingen selvfølge at de kan gå løse, og de har en del pels. Utover det så er de en relativt enkel og grei rase som er fornøyd med normal mengde tur og ikke trenger mye hodearbeid for å trives.

Er vel flere eurasiere på forumet her som sikkert kan svare mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, svigers vill ha ny bikkje og har falt litt for utseende til Eurasier, men ingen av oss har erfaring med rasen annet en att jeg har hørt litt om dem fra en venn (hundeperson) og hilst på noen.

Det jeg har hørt:

- familie hund

- ikke bjeffing

- ikke jaktinnstinkter

For meg høres det ut som en perfekt hunderase......litt for godt til å være sant.

Så hvis dere som kjenner til rasen, har rasen eller vet noe om den så bare skriv ned her! :)

Familiehund: Ja. De vil gjerne være med på alt som skjer.

Bjeffing: Du får de som er helt stille, og du får også hunder som har mye å snakke om.

Jaktinnstinkt: Veldig varierende. Noen har ingenting, andre har mye.

Eurasier er veldig selvstendig, men har likevel ett behov for å være i nærheten av eier. Greie hunder som ikke krever allverden av mosjon/trening, men som likevel liker å bli brukt. De kan bli noe oppfinnsomme dersom de kjeder seg. Med min ble det fort flyvende leker/ben dersom det skjedde for lite.

Sjekk nøye opp i helsen på avlsdyr. Hofter, albuer og øyne skal være sjekket før hundene går i avl. Også en fordel om stoffskiftet er sjekket. Det er dessverre en del rusk på rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har en Eurasier valp på 4 1/2 mnd. Chira er veldig rolig i seg selv, lager lite lyder. Hun er veldig oppmerksom og skal ha med seg det meste som skjer. Raser i seg selv er ikke en rase man skal trene så mye med, er ikke en brukshund. Men en veldig fin utstillingshund da :)

Her er Chira 8 uker :)

post-11915-0-30562100-1361198799_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med lyd er veldig individuelt ja, det er noen som vakter en del, og har hørt om "gneldrebikkjer" og, men du finner altså også de som lager veldig lite lyd. Pleier å si at om det med lite lyd er veldig viktig, så bør man kanskje se på en annen rase. Ellers bør man forhøre seg om lydnivået på linjene, og vaere føre var, ikke oppfordre til vakt ved å la hunden vaere alene ute f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har en Eurasier valp på 4 1/2 mnd. Chira er veldig rolig i seg selv, lager lite lyder. Hun er veldig oppmerksom og skal ha med seg det meste som skjer. Raser i seg selv er ikke en rase man skal trene så mye med, er ikke en brukshund. Men en veldig fin utstillingshund da :)

Her er Chira 8 uker :)

Klart man kan trene mye, de fleste eurasiere elsker da å bli brukt og er med på alt, de er ikke late sofapoteter bare fordi de ikke "krever" masse aktivisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...